Citat:
Fast det är nog stor skillnad på ”min” och ”hennes” i det läget. Det Miriam gjorde var att prata med servitrisen när Berny och Andreas hade gått. Hon berättade vem Berny var och gav ut Bernys telefonnummer. Hade Miriam sagt att mannen som gick med Berny var hennes pojkvän, så hade i alla fall jag först tolkat det som om det handlade om Bernys pojkvän. Då Miriam borde ha sagt ”min pojkvän” istället för ”hennes pojkvän” i det läget (alltså om Andreas var Miriams pojkvän).
Fast visst, somliga har problem med hans/hennes/sin/sig osv. Så det kan lätt bli missförstånd. Fan vet, jag bryr mig inte. Vi får nog aldrig klarhet i det där ändå.
Fast visst, somliga har problem med hans/hennes/sin/sig osv. Så det kan lätt bli missförstånd. Fan vet, jag bryr mig inte. Vi får nog aldrig klarhet i det där ändå.
Men om servitrisen återger konversationen för polisen säger hon "hennes" oavsett vad Miriam sa till henne.
Hur som helst: nej, deras monogami i praktiken är det kanske sisådär med, men att faktiskt ha en öppen inställning till öppna förhållanden eller polyrelationer är en annan sak än att ha en tendens att ha överlappande förhållanden så att säga. Tycker fortfarande ingenting tyder på annat än att de utåt sett har ett väldigt konventionellt tvåsamt förhållande och skulle bli väldigt förvånad om det var okej att någon annan också helt naturligt kallar Andreas sin pojkvän. Min poäng är väl mest att det antagligen är meningslöst att sitta och dra slutsatser eller spekulera i deras eventuella polyförhållanden bara baserat på en sak som ser ut att vara ett missförstånd alternativt skrivfel när det som visas upp tyder på att det inte är så.
Sedan skulle jag tro att de blev ihop typ när hon började skriva om honom men att det verkade mer romantiskt att lägga på lite tid, eller plötsligt räkna från första gången de pratade med varandra, typ som när hon "alltid varit kär i Jhna".