2015-08-25, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oboyglas
Jag har själv asperger, har träffat många med diagnosen och anser mig vara rätt påläst om den. Det finns ingenting som heter "medelsvår variant" av AS. Antingen har du det eller inte. Du kan inte ha en "släng" av det.

Berny har inte AS lika lite som hon är schizofren. Hon skaffade sig diagnosen enbart pga LSS, hon har i princip erkänt det själv.
Fast vadå, olika grader av autismspektrumstörning finns väl?
Citera
2015-08-25, 14:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hanochintejag
Fast vadå, olika grader av autismspektrumstörning finns väl?
Ja, men inte olika grader av AS som Hyper försöker få det att låta som. Men diagnosen existerar ju inte ens längre.
Citera
2015-08-25, 15:22
Medlem
Hyperexiums avatar
Citat:
Jag har själv asperger, har träffat många med diagnosen och anser mig vara rätt påläst om den. Det finns ingenting som heter "medelsvår variant" av AS. Antingen har du det eller inte. Du kan inte ha en "släng" av det.

Berny har inte AS lika lite som hon är schizofren. Hon skaffade sig diagnosen enbart pga LSS, hon har i princip erkänt det själv.

Hej oboyglas! Förutom vissa utav mina släktingar som jag nämnde så har jag även haft många vänner genom åren med Aspergers OCH jag har även haft en flickvän som haft det och hon med flera som jag känt med Aspergers har påpekat detta att det är en spektrum-diagnos. Så det är liksom det jag utgår ifrån... deras egna versioner alltså... inte mina definitioner (för jag har ju inte Aspergers).

Sen angående dom orden du reagerar på som jag använder ("medelsvår variant" osv)... DET är mina egna ord däremot som jag använder för enkelhetens skull.. sorry om jag använde dom lite slentrianmässigt (gammal vana när jag pratar med vissa släktingar)!
Citera
2015-08-25, 15:30
Medlem
sinfons avatar
Det är lustigt hur man förvånas gång på gång av hennes totala avsaknad av gränser, mot både andra och sig själv, trots att man borde vara sargad vid det här laget. Får samma känsla av det här bisarra tatuerandet som när hon matade oss med självdestruktiva fotosessioner med kedjor och rep på Emmas tid. Ungefär lika snygga och smakfulla också. Bara en i raden av helt obegripliga saker som hon sedan kommer att förklara med att hon mådde dåligt, om hon ens bryr sig om att förklara längre.

Hon läser här fortfarande, kan jag informera om. Den dagen hon slutar göra det är dagen då grisar börjar flyga.
Citera
2015-08-25, 15:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sinfon
Det är lustigt hur man förvånas gång på gång av hennes totala avsaknad av gränser, mot både andra och sig själv, trots att man borde vara sargad vid det här laget. Får samma känsla av det här bisarra tatuerandet som när hon matade oss med självdestruktiva fotosessioner med kedjor och rep på Emmas tid. Ungefär lika snygga och smakfulla också. Bara en i raden av helt obegripliga saker som hon sedan kommer att förklara med att hon mådde dåligt, om hon ens bryr sig om att förklara längre.

Hon läser här fortfarande, kan jag informera om. Den dagen hon slutar göra det är dagen då grisar börjar flyga.
Om några månader (lagom tills hon flyttat in på kåken och skaffat sig en flickvän) kommer tatueringarna heta något i stil med "en ny variant av självskadebeteende" och hon gjorde det som ett rop på hjälp. Synd bara att det är lättare att radera några bilder än att ta bort en tatuering.
Citera
2015-08-25, 16:24
Medlem
Citat:
Om några månader (lagom tills hon flyttat in på kåken och skaffat sig en flickvän) kommer tatueringarna heta något i stil med "en ny variant av självskadebeteende" och hon gjorde det som ett rop på hjälp. Synd bara att det är lättare att radera några bilder än att ta bort en tatuering.
Självskadebeteende? Nä nä, det kommer ju vara symptomen på Andreas förtryck, hur han präntade in sig själv på hennes hud, så hon aldrig någonsin skulle kunna komma ifrån honom.
Citera
2015-08-25, 16:26
Avslutad
Det är verkligen skumt hur någon på denna jord fortfarande kan tro att Berny har AS. Hon är alldeles för påhittig, manipulativ och bedrägerifull för att kunna ha det.
Jag hade en släkting som var speciallärare i en klass för AS-barn. Hon berättade för mig om dessa barn. Hon diskuterade ofta med deras föräldrar också, deras framsteg och så.
Hennes beskrivningar var så långt man kan komma ifrån B:s personlighet.
Uppenbart att LSS är skälet till hennes svåra autism. Dessutom skulle läkarna märkt detta för längesen, om så var fallet, särskilt när hon började kuka ur i sin ungdom.
Att inte EN ENDA läkare sagt något om autism förrän Berny bestämmer sig att hon ska ha det. Inte en chans att hon skulle varit tyst om en sådan diagnos om hon fått den tidigare eller det hade misstänkts. Det hade varit otaliga blogginlägg om vardagen som speciell AS-kändis.
Citera
2015-08-25, 16:45
Medlem
Hyperexiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Det är verkligen skumt hur någon på denna jord fortfarande kan tro att Berny har AS. Hon är alldeles för påhittig, manipulativ och bedrägerifull för att kunna ha det..

Alltså... det ligger ju i bakgrunden (OBS: min åsikt och erfarenhet som jag skrev om i mina poster ovan).. sen har hon ju en stor drös andra problem nuförtiden som överskuggar det så jag tänker som så att det inte är lätt att liksom "bena upp" allt det där kaoset. På den tiden jag umgicks med henne aktivt så märktes det mycket mer för då fanns ju inte allt det som finns idag (i alla fall inte i lika stor utsträckning).
Senast redigerad av Hyperexium 2015-08-25 kl. 16:53.
Citera
2015-08-25, 17:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hanochintejag
Självskadebeteende? Nä nä, det kommer ju vara symptomen på Andreas förtryck, hur han präntade in sig själv på hennes hud, så hon aldrig någonsin skulle kunna komma ifrån honom.
Ah, naturligtvis.

Det vore fantastiskt om Andreas kör likadant. "Berny förtryckte mig under hela vårt förhållande, hon hotade mig, mutade mig med stulna bildäck och tvingade mig att tatuera in hennes namn! Jag fick inte träffa mina barn för hon var så svartsjuk!".
Citera
2015-08-25, 17:52
Medlem
Jag har träffat Berny ett 20 tal-gånger (gemensamma vänner) genom åren.
Jobbar själv på ett Lssboende sedan många år tillbaka,utbildad inom neuropsykiatri.
Har själv aldrig upplevt Berny ha någon diagnos inom autismspektrumet.
Kort & gott har jag allitd sett och upplevt henne som en narcissistisk borderline brud som
minsann bara ska ha ha och HA!
Citera
2015-08-25, 17:59
Medlem
roewsvetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hyperexium
Alltså... det ligger ju i bakgrunden (OBS: min åsikt och erfarenhet som jag skrev om i mina poster ovan).. sen har hon ju en stor drös andra problem nuförtiden som överskuggar det så jag tänker som så att det inte är lätt att liksom "bena upp" allt det där kaoset. På den tiden jag umgicks med henne aktivt så märktes det mycket mer för då fanns ju inte allt det som finns idag (i alla fall inte i lika stor utsträckning).

Det kanske var bilden hon ville visa upp just på den tiden. Ungefär som när hon ville visa att hon var "schizofren" eller "uttorkad" eller ofärsk. Man kanske kan härleda att Bernadette " uppvisar påtaglig osäkerhet och instabilitet isjälvbild*och*identitetskänsla"
Citera
2015-08-25, 18:27
Medlem
Hyperexiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roewsvett
Det kanske var bilden hon ville visa upp just på den tiden. Ungefär som när hon ville visa att hon var "schizofren" eller "uttorkad" eller ofärsk. Man kanske kan härleda att Bernadette " uppvisar påtaglig osäkerhet och instabilitet isjälvbild*och*identitetskänsla"

Jag TROR ju inte det men helt hundra procent säker kan jag ju inte vara! (det kan jag aldrig vara med människor egentligen... ja.. det är min lite dystra personliga åsikt om människor generellt).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in