2015-08-28, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kallsomfan
Någon som har testat Boss The Scent? Den nya från Hugo Boss. Är lite nyfiken på den

Ursäkta dubbelpost
Doftar som Boss Bottles Night, samma skit om och om igen. Intetsägande och tråkig.
Citera
2015-08-28, 19:49
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Jag ser fram emot att använda lite dofter man faktiskt gillar nu snart när det är höst.
Serge Lutens - Chergui blir en debutant denna höst.
Instämmer, drog på mig Michael for Men nu och gud vad fin den är.
Citera
2015-08-28, 20:20
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Instämmer, drog på mig Michael for Men nu och gud vad fin den är.
Den är perfekt. Har själv kört med den de senaste veckorna. Funkar även ganska ok i värmen . Du hade väl lite svårt för den i början annars?
Citera
2015-08-28, 20:54
Medlem
Grushkas avatar
Citat:
Jag ser fram emot att använda lite dofter man faktiskt gillar nu snart när det är höst.
Serge Lutens - Chergui blir en debutant denna höst.

Hur tobak-ig är Chergui? Är ännu en på min SL-prova lista. Vad skulle du säga att den påminner om?
honung och tobak så tänker jag ju på back to black, är det något liknande?
Citera
2015-08-28, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grushka
Hur tobak-ig är Chergui? Är ännu en på min SL-prova lista. Vad skulle du säga att den påminner om?
honung och tobak så tänker jag ju på back to black, är det något liknande?

BtB fann jag ganska så söt, om jag inte missminner mig själv helt. Chergui är mer som blöt tobak. Mycket torrare. Det är väl hödoften som gör den torr. Lugnar sedan ner sig efter ett tag och blir sötare.

Tobacco Vanille av Tom Ford gillar jag också väldigt mycket, den för mig är en söt tobak. Chergui är mer än sträv, torrare tobak. Jag kan tyvärr inte ge något förslag vad den skulle kunna efterlikna, ingenting som jag har i min kollektion, tvärr.
Citera
2015-08-28, 23:07
Medlem
Citat:
BtB fann jag ganska så söt, om jag inte missminner mig själv helt. Chergui är mer som blöt tobak. Mycket torrare. Det är väl hödoften som gör den torr. Lugnar sedan ner sig efter ett tag och blir sötare.

Tobacco Vanille av Tom Ford gillar jag också väldigt mycket, den för mig är en söt tobak. Chergui är mer än sträv, torrare tobak. Jag kan tyvärr inte ge något förslag vad den skulle kunna efterlikna, ingenting som jag har i min kollektion, tvärr.
Tobaksdofter har alltid intresserat mig. Vilken är den bästa enligt er? Är tobaken dominerande i de ovan nämnda parfymerna eller håller den sig i bakgrunden? Är lite besviken på TM Pure Havane, som jag tycker är för söt och feminin och tobaken är svag. Pure Honey borde den heta.

Någon mer här som gillar Thierry Mugler? Har ni lyckats få tag på Pure Malt? Är den så bra som det sägs eller överskattad? Är också sugen på Pure Coffee.
Citera
2015-08-28, 23:19
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Den är perfekt. Har själv kört med den de senaste veckorna. Funkar även ganska ok i värmen . Du hade väl lite svårt för den i början annars?
Ja så var det, tyckte den var gubbig och oldschool första spruten minns jag men sen växer den under drydownen och även ju fler gånger man använder den, ett sprut på bröstet och man är maskulin en hel dag

Någon jag inte lyckats uppskatta är dock LIDGE, på nåt vis blir jag bara illamående av den, inte ens en halvsprut är tillräckligt lite utan blir för mycket... luktar nåt gammalt sunkigt café typ

Har för övrigt inte varit så aktiv i tråden men följt den som vanligt... tre parfymer som intresserar mig mycket är:

Slumberhouse Kiste (kanske för feminin, men en av de bästa aromatiska jag prövat)
Puredistance M (dyr så in i helvete men är nog skapligt dryg och noterna är i perfekt symbios)
Nasomatto Silver Musk (mysk var det, har alltid velat ha en sådan, dock har jag inte samplat denna så vet inte hur den doftar)

Hoppas kunna köpa en flaska med nån av dom
Senast redigerad av NirvanA 2015-08-28 kl. 23:24.
Citera
2015-08-28, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mirinforever
Tobaksdofter har alltid intresserat mig. Vilken är den bästa enligt er? Är tobaken dominerande i de ovan nämnda parfymerna eller håller den sig i bakgrunden? Är lite besviken på TM Pure Havane, som jag tycker är för söt och feminin och tobaken är svag. Pure Honey borde den heta.

Någon mer här som gillar Thierry Mugler? Har ni lyckats få tag på Pure Malt? Är den så bra som det sägs eller överskattad? Är också sugen på Pure Coffee.

Jag gillade Pure Malt riktigt mycket ett tag, nu har jag tröttnat på den. Jag kan förstå varför man anser den vara en bra doft, men jag kan också se varför man inte skulle gilla den. Vill man åt någonting bättre kan jag rekommendera 1270 Frapin.
Citera
2015-08-28, 23:37
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mirinforever

Mina två tobaksfavoriter är L'Antichambers Le Tabac (varm mysig piptobak) och Miller Harris Feuilles de Tabac (ciggarlåda + nytvättad gentleman). Är dock alltid på jakt efter tobaksdofter. Hatar cigarettrök och rökare som inte visar respekt, däremot älskar jag tobaksparfymer. Får aldrig nog av dem . Även Aramis Havana är trevlig (gangsterboss med fet cigarr typ).

Edit: Sedan har vi ju som sagt Michael for Men som är en svulstig tobaksdoft blandat med lite alkoholhaltiga drycker och torkad frukt, men ändå lättburen.
Citera
2015-08-28, 23:41
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Ja så var det, tyckte den var gubbig och oldschool första spruten minns jag men sen växer den under drydownen och även ju fler gånger man använder den, ett sprut på bröstet och man är maskulin en hel dag

Någon jag inte lyckats uppskatta är dock LIDGE, på nåt vis blir jag bara illamående av den, inte ens en halvsprut är tillräckligt lite utan blir för mycket... luktar nåt gammalt sunkigt café typ

Har för övrigt inte varit så aktiv i tråden men följt den som vanligt... tre parfymer som intresserar mig mycket är:

Slumberhouse Kiste (kanske för feminin, men en av de bästa aromatiska jag prövat)
Puredistance M (dyr så in i helvete men är nog skapligt dryg och noterna är i perfekt symbios)
Nasomatto Silver Musk (mysk var det, har alltid velat ha en sådan, dock har jag inte samplat denna så vet inte hur den doftar)

Hoppas kunna köpa en flaska med nån av dom
Jag bar Silver Musk idag för första gången på ganska lång tid. Den är bra, men jag håller nog ändå Narciso Rodriguez Musc Oil som den bästa mysken. Den har lite mer karaktär och känns manligare. Silver Musk är väldigt fin, men kan uppfattas som feminin.

Själv känner jag att Puredistance M är ett måste i min samling, frågan är bara när. Finns så mycket annat att handla också - inte bara parfymer... Känner också att jag måste ha Frederic Malles Une Rose. Skiter i att den är feminin. Bara måste ha den...
Citera
2015-08-29, 02:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Mina två tobaksfavoriter är L'Antichambers Le Tabac (varm mysig piptobak) och Miller Harris Feuilles de Tabac (ciggarlåda + nytvättad gentleman). Är dock alltid på jakt efter tobaksdofter. Hatar cigarettrök och rökare som inte visar respekt, däremot älskar jag tobaksparfymer. Får aldrig nog av dem . Även Aramis Havana är trevlig (gangsterboss med fet cigarr typ).

Edit: Sedan har vi ju som sagt Michael for Men som är en svulstig tobaksdoft blandat med lite alkoholhaltiga drycker och torkad frukt, men ändå lättburen.
Jag är likadan. Hatar cigarettrök men älskar lukten av tobak! Att döma av beskrivningarna av parfymerna ovan så verkar de gudomliga! Fy fan vad man blev sugen nu Var beställer man de två favoriterna?

Vilka är de främsta skillnaderna mellan Feuilles de Tabac, Michael for Men, Tobacco Vanille och Chergui? Vill ha en maskulin doft och ser att vissa tycker att Chergui är lite feminin, i så fall går den bort. Skriv gärna för och nackdelar eftersom jag kanske ska ha EN av dem. Vill alltså ha en maskulin doft där tobaksdoften är framträdande och att parfymen projicerar bra och inte håller sig tätt inpå huden.

Aramis Havane har jag redan lagt i kundkorgen då den var överraskande billig. Sen ska jag som sagt ha en av de ovan nämnda. Väntar lite med L'Antichambers Le Tabac då den är rätt saftig i pris. Väntar på era svar så att jag kan genomföra beställningen. Ska forska lite på egen hand också.
Senast redigerad av mirinforever 2015-08-29 kl. 03:02.
Citera
2015-08-29, 02:32
Medlem
Citat:
Jag gillade Pure Malt riktigt mycket ett tag, nu har jag tröttnat på den. Jag kan förstå varför man anser den vara en bra doft, men jag kan också se varför man inte skulle gilla den. Vill man åt någonting bättre kan jag rekommendera 1270 Frapin.
Varför tröttnade du på den? Jo, det är ju så med TM's parfymer. Antingen gillar man dem eller hatar dem. Hoppas bara att den inte luktar likt Animale by Animale som jag inte alls gillade. Tack för tipset på 1270 Frapin! Samma stuk?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in