2015-08-27, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Varför tror du att MGM är fel snubbe? Du menar alltså att MGM endast har städat upp någon annans mord. Varför tror du det? Vem skulle vara mer sannolik GM enligt din åsikt?

Hela historien från början till slut, om han är GM så har han ända från början riktat alla bevis mot sig själv, lagt ut grejer han har tagit i fast han vet att det avsätter DNA , dödar en flicka 20 meter från det arbete han har sedan 6 år tillbaka , gömmer henne sedan på sin andra arbetsplats och tar ifrån henne saker för att lägga ut ett spår och så gör någon som vill åka fast, han kunde ha slängt kroppen var som helst i skogen på en plats som alla hade tillgång till.

men en sak är helt solklar och det är att han ljuger, han vet en hel del och kanske tar han detta straffet för sin lillebror vem vet, det skulle inte heller vara första gången , eller som jag sagt tidigare för en bra betalning för vissa kan göra precis vad som helst för pengar även skaffa undan lik
2015-08-27, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Man kan väl, om man så vill, kremera den dödes kvarlevor och sedan lägga askan i en kista.

Man har begravning först ock kremerar efter det och det är nog vad som har gjorts för inte en enda journalist har tagit kort på graven varken vid begravningen eller efteråt, utsättning sker sedan med dom närmaste eller så sprider man askan
2015-08-27, 23:07
Medlem
Horrorgrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poppsan
Hela historien från början till slut, om han är GM så har han ända från början riktat alla bevis mot sig själv, lagt ut grejer han har tagit i fast han vet att det avsätter DNA , dödar en flicka 20 meter från det arbete han har sedan 6 år tillbaka , gömmer henne sedan på sin andra arbetsplats och tar ifrån henne saker för att lägga ut ett spår och så gör någon som vill åka fast, han kunde ha slängt kroppen var som helst i skogen på en plats som alla hade tillgång till.

men en sak är helt solklar och det är att han ljuger, han vet en hel del och kanske tar han detta straffet för sin lillebror vem vet, det skulle inte heller vara första gången , eller som jag sagt tidigare för en bra betalning för vissa kan göra precis vad som helst för pengar även skaffa undan lik

Han är rätt GM. Finns ingen tvekan från min sida. Dock var detta inget planerat, nått gick snett helt enkelt. Vi pratar inte om någon seriemördare här inte.
2015-08-27, 23:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Poppsan

och du är naiv, han slänger mobildelarna direkt för att inte spåras i sin panik, vad som händer sen är inte mycket bättre ur mgm:s perspektiv, du är ännu en av xenias troll som tror på vad hon säger och inte verkligheten, fan vad ni försvinner från tråden när fup blir offentlig
2015-08-27, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kexet65
Vissa här i tråden är "väldigt heta på" att skriva om så smaskiga detaljer som möjligt, typ att Lisa skulle vara styckad, stympad, "syrad".....
Jag har (utan att veta) mycket mycket svårt för att tro att vare sig det ena eller det andra stämmer!
Som själv varandes förälder till ungdomar har jag nämligen väldigt svårt att förstå att man (om så vore fallet) väljer att ha en begravning med en kista....
Om Lisa varit styckad/stympad så tror jag att man som förälder skulle välja att kremera och INTE lägga "delar" i en vacker kista!
Jag kan inte för mitt liv tro att den vackra kistan i kyrkan skulle innehållit en delad kropp!
Verkar dock tyvärr som att flera här i tråden "hoppas" få läsa "makabra" detaljer när FUP kommer framöver 😔.
Ni är inte kloka nånstans!!!!

Inte lägga delar i en vacker kista?? Även om L var i tusen bitar så var hon det vackraste dom vet och ska ha en vacker kista eller hur tänker du, ska folk som blivit påkörda av ett tåg inte få ligga i en kista
2015-08-27, 23:16
Medlem
afvongreves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kexet65
Vissa här i tråden är "väldigt heta på" att skriva om så smaskiga detaljer som möjligt, typ att Lisa skulle vara styckad, stympad, "syrad".....
Jag har (utan att veta) mycket mycket svårt för att tro att vare sig det ena eller det andra stämmer!
Som själv varandes förälder till ungdomar har jag nämligen väldigt svårt att förstå att man (om så vore fallet) väljer att ha en begravning med en kista....
Om Lisa varit styckad/stympad så tror jag att man som förälder skulle välja att kremera och INTE lägga "delar" i en vacker kista!
Jag kan inte för mitt liv tro att den vackra kistan i kyrkan skulle innehållit en delad kropp!
Verkar dock tyvärr som att flera här i tråden "hoppas" få läsa "makabra" detaljer när FUP kommer framöver 😔.
Ni är inte kloka nånstans!!!!

Ända från början, när man hittade henne stod det i tidningarna: hennes kvarlevor. Annars hade de väl skrivit "kropp". Men det behöver ju inte betyda att hon var delad i flera bitar. Han kan ha huggit en gång med en yxa i ansiktet. Sedan är det "kvarlevor".
2015-08-27, 23:19
Medlem
Någon höjdare har makt över MGM, och jag tror fortfarande att allt i grunden är en olycka. Jättelätt att råka backa på någon i mörkret. Jättelätt att avlägsna offret (levande men avsvimmad) i Tex bagageluckan, i skåpbilen, på fyrhhjulings släpet eller i traktorskopan. Hen dumpar först på en adress och övertalar sedan äldsta brodern att städa och neka
2015-08-27, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Såhär säger åklagaren efter förhandlingarna (till G-P):

"Enligt åklagaren har den misstänkte under förhandlingen delvis lämnat förklaringar till hur hans blod hamnat på Lisa Holms tillhörigheter.
- Men jag går inte in på några detaljer, säger Lars-Göran Wennerholm.
Vidare understryker han att de DNA-spår som binder 35-åringen finns på hennes tillhörigheter, inte hennes kropp.
- Det är en missuppfattning.
"

Då är det väl bara att hoppas på att man funnit DNA på de kläder hon hade på sig, alltså närmast kroppen. Annars håller nog inte bevisningen.

Edit: tvåa på den pucken..

Går det att klä av en kropp och enbart lämna DNA på kläderna ?
2015-08-27, 23:22
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afvongreve
Ända från början, när man hittade henne stod det i tidningarna: hennes kvarlevor. Annars hade de väl skrivit "kropp". Men det behöver ju inte betyda att hon var delad i flera bitar. Han kan ha huggit en gång med en yxa i ansiktet. Sedan är det "kvarlevor".

Kvarlevor är det som är kvar efter att livet flytt. Har inget med kroppens skick att göra.
2015-08-27, 23:24
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av annne
Någon höjdare har makt över MGM, och jag tror fortfarande att allt i grunden är en olycka. Jättelätt att råka backa på någon i mörkret. Jättelätt att avlägsna offret (levande men avsvimmad) i Tex bagageluckan, i skåpbilen, på fyrhhjulings släpet eller i traktorskopan. Hen dumpar först på en adress och övertalar sedan äldsta brodern att städa och neka

Visst kan man backa på någon i mörkret, men vad har det med fallet att göra, Lisa försvann under den ljusa tiden på dygnet, vet du ens vem som är mördad?
2015-08-27, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Horrorgram
Ja det är väl därav obduktionsrapporten tog sin tid, för kroppen var i dåligt skick?

Nja. Kan vara men inte säkert. Föräldrarna kunde ju ganska snabbt identifiera henne iallafall.
2015-08-27, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av afvongreve

Kvarlevor är det som blir kvar när man dragit sitt sista andetag och det kan vara kropp, delar eller aska

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in