2015-08-26, 23:49
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Som vanligt är det den nyaste medlemmen här inne som berättar saker som ingen annan vet. Trollvarning.

Nej där har du nog fel.. Nyreggade har ofta värdefull information då skälet till registreringen ofta är att de bor i närområdet, relaterat till den tråd de går in i.
2015-08-26, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Hur vet du att åklagaren inte talade i samma tungor inför häktningsdomaren som inför media? "DNA kan kopplas till kroppen" är skäl för misstanke och häktning.

Inte behöver han tala i tungor vid förhandlingen, det köper inte TR.
2015-08-26, 23:50
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
lisa hade kläder på sig när hon hittades. Det fanns dna på kläder och skor. Du får surfa bättre i media så du får snabbare info
Källa på att det fanns DNA på kläder och skor?
http://www.dn.se/nyheter/sverige/lisa-holms-misstankte-mordare-begars-omhaktad/
Citat:
Finns det DNA på kroppen?

– Det är en definitionsfråga vad som menas på kroppen. Hon har ju kläder på kroppen, säger Wennerholm.
Det står inte att det fanns DNA på kläderna.
Senast redigerad av XeniaOnatopp 2015-08-26 kl. 23:57.
2015-08-26, 23:56
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
lisa hade kläder på sig när hon hittades. Det fanns dna på kläder och skor. Du får surfa bättre i media så du får snabbare info

var har du fått uppgiften ang dna på skor ifrån?
2015-08-27, 00:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av udileda
En tanke slog mig nyss. Tänk om MGM gör fullbordat suicid i häktet?! För att han är skyldig men nekar eller för att han är oskyldig men misstänkt.
Snacka om frustration det skulle innebära....

Enligt många juridiskt insatta experter så beter han
sig inte som en direkt GM
Han tar inte sitt liv, även om det vore han så
skulle en "GM" i ett sånt här fall inte vara en person
som skulle ta sitt liv.
2015-08-27, 00:03
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whisperinger
du hänger dygnet runt på den här tråden så du tappar verklighetsförankring, det finns att läsa i media sen ett par dgr

Nej, det gör det inte.

Citat:
(...)
Att efter 2,5 månad arbeta efter hypotesen att hon dog samma kväll innebär med stor sannolikhet att hon dog samma kväll. Låt oss säga 99,9% men jag förstår att vissa obstinata vill istället diskutera de 0,1% som är totalt ointressanta

Men de har kanske i själva verket ingen aning. Jag citerar mig själv från igår, avseende tankar om den "saknade" tidpunkten för dödsfallet:

Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Att "dödstidpunkt saknas" kan som du antyder tolkas på flera sätt:
- T.ex. att obduktionsprotokollet är färdigt, förutom avseende dödstidpunkten som ännu saknas.
- Att det är den exakta dödstidpunkten som saknas.
- Att utredarna öppenhjärtigt saknar, d.v.s. sörjer, att information om dödstidpunkt inte finns i slutrapporten från rättsläkaren.

Men oavsett vilket, måste det vara svårt att fälla vem som helst för mord, när tiden för dödens inträffande inte är känd.

Jag tror på det andra alternativet f ö.
Senast redigerad av A1HORNYLAD 2015-08-27 kl. 00:10.
2015-08-27, 00:05
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Han hade fått förlängd åtalstid utan att lämna ut dessa uppgifter till media. Varför öht lämna ut något och tala i tungor? Han låter som ett litet barn som försöker hålla en hemlighet och avslöjar lite, lite i taget. Vill han informera media om något kan han väl tala klarspråk.

Jag är uppriktigt intresserad av vad du själv anser att ditt fortsatta åklagargnäll tillför i tråden. Vad är det vi ska diskutera egentligen om saken? Vad är det du anser behöver tilläggas som du inte redan skrivit i drösvis med inlägg som alla i allt väsentligt handlar om samma sak?

Du har rätt till din åsikt om åklagaren naturligtvis, flera har bemött den och har en annan uppfattning. Varför då fortsatta? Du brukar ju säga att din personliga teori i skuldfrågan inte är av intresse för tråden. Varför är då dina personliga, helt subjektiva åsikter om åklagaren det då?

2015-08-27, 00:08
Medlem
vad jag eze finner ytterst märkligt är att mgm inte verkar ha sagt nåt alls. inget alls verkar han sagt. snacka om hårdhudad. och det går inte ihop med den bilden av honom som förmedlas.

jag tänker mig in i situationen.

om man är en "normal" hederlig snubbe så klarar man knappast många dagar i ett häkte utan att bryta ihop. det inbillar jag mig iaf. tänk då att sitta i ett utländskt häkte.

så om det nu var en "olycka" tex raggningsförsök som HELT balla ur och killen är den killen som målas upp av AJ, hårt arbetande osv. då borde han läckt lite...

men om han nu inte är den personen utan har orent mjöl i påsen, då kan han knappast vara förstagångsförbrytare.

försvinner tjejer i lituaen hux och flux och det är ingen "big deal"?

det tillhör väl åklagarsidans uppgift att gå igenom mgm:s bakgrund, från skolåldern typ till nutid? och se om det funnits dokumentation på försvunna flickor i områden där han tidigare bott. eller kriminalitet etc?

jag tycker oxå AJ är konstig. jag tror han är inblandad indirekt el direkt. jag tror han visste om det men vill mörka. fattar inte varför han snackar med media. eller åker till prinsens bröllop när en flicka försvunnit på hans fastighet.
2015-08-27, 00:12
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poppsan
Åklagaren tror inte på detta själv och det lyser igenom när han står och håller låda, känns som man häktat MGM på magkänsla och sen har man enbart letat efter det som passar in på honom. Jag tror fortfarande inte att han gjort detta men han skyddar någon och kommer aldrig att erkänna mordet. Han vet vem som gjort det och han har varit på plats strax efter , det är min övertygelse . Varför tja, kärlek, pengar ??
Varför tror du att MGM är fel snubbe? Du menar alltså att MGM endast har städat upp någon annans mord. Varför tror du det? Vem skulle vara mer sannolik GM enligt din åsikt?
2015-08-27, 00:16
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezetrol
vad jag eze finner ytterst märkligt är att mgm inte verkar ha sagt nåt alls. inget alls verkar han sagt. snacka om hårdhudad. och det går inte ihop med den bilden av honom som förmedlas.

jag tänker mig in i situationen.

om man är en "normal" hederlig snubbe så klarar man knappast många dagar i ett häkte utan att bryta ihop. det inbillar jag mig iaf. tänk då att sitta i ett utländskt häkte.

så om det nu var en "olycka" tex raggningsförsök som HELT balla ur och killen är den killen som målas upp av AJ, hårt arbetande osv. då borde han läckt lite...

men om han nu inte är den personen utan har orent mjöl i påsen, då kan han knappast vara förstagångsförbrytare.

försvinner tjejer i lituaen hux och flux och det är ingen "big deal"?

det tillhör väl åklagarsidans uppgift att gå igenom mgm:s bakgrund, från skolåldern typ till nutid? och se om det funnits dokumentation på försvunna flickor i områden där han tidigare bott. eller kriminalitet etc?

jag tycker oxå AJ är konstig. jag tror han är inblandad indirekt el direkt. jag tror han visste om det men vill mörka. fattar inte varför han snackar med media. eller åker till prinsens bröllop när en flicka försvunnit på hans fastighet.
Varför är det konstigt att han fullföljer sina planer, då han inte är misstänkt? Han blev troligen ombedd av media att bli intervjuad, är det konstigt att han svarade ja? På vilket annat sätt verkar han konstig?
2015-08-27, 00:17
Medlem
Stressad eller inte, påverkad eller inte så hur man än vrider och vänder på det så är man väl född igår om man tar en kropp och gömmer den intill där man bor/arbetar istället för att dumpa den bakom ladan mitt emot cafét.
2015-08-27, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Varför tror du att MGM är fel snubbe? Du menar alltså att MGM endast har städat upp någon annans mord. Varför tror du det? Vem skulle vara mer sannolik GM enligt din åsikt?

det är väl lite det jag skrev....

bara en oskyldig "normal" snubbe kan hävda sin oskuld och inte börja snacka.

om han är skyldig så måste han vara en härdad brottsling med ett "criminal record" på nåt sätt....
och det måste gå att hitta..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in