2015-08-27, 06:38
Medlem
Ormen Långes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AVSYNAREN
Om robotsystemet innehåller ett flertal stridsspetsar som har kapaciteten mot flera olika mål "efter" sitt återinträde i atmosfären, kallas det för (MIRV).

Nej.

MIRV= Multiple Independent Reentry Warhead.
Om verkansdelen inte genomför återinträdet i atmosfären
på egen hand så är det inte MIRV.

Citat:
Ursprungligen postat av AVSYNAREN
Dock bör man ha i åtanke att mycket förändrats tack vare nedrustningseffekten.
Man går ifrån Mt stridsspetsar (faller fritt) med sämre träffsäkerhet mot mindre raketer.

Nej, nej, nej och åter nej.

Om verkansdelarna saknar styrning så är det inte MIRV.

D.v.s. MIRV har alltid styrning på varje enskild verkansdel
och MIRV separerar alltid från roboten utanför atmosfären.
Om dessa två villkor inte uppfylls, så handlar det inte om MIRV.
Citera
2015-08-27, 13:28
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ormen Långe
Nej.

på egen hand så är det inte MIRV.Nej, nej, nej och åter nej.

Medhåll i allt utom att det är V som i vehicle istället för W som i warhead. "Återinträdesfordon", låter lite knäppt på svenska.
Citera
2015-08-27, 14:20
Medlem
Citat:
Nej.

på egen hand så är det inte MIRV.

Nej, nej, nej och åter nej.

Nej!!
Du beskriver ett ICBM beteende inte definitionen av vad MIRV är..i detta fall pratar vi om en sjömålsmissil.
Reentry-
1. Exoatmospheric-reentry
2. Endoatmospheric-reentry
Att systemet lämnar atmosfären i helhet betyder inte samma sak som att bara det systemet har en reentry.
Observera att reentry består av flera faser och startpunkten varierar beroende på missilen.
Reentry är en process!!
Reentry kan börja redan 80-100 km över havsytan.

MRV/MaRV/MiRV
Har alla en reentry...
Senast redigerad av IR5 2015-08-27 kl. 14:32.
Citera
2015-08-27, 14:27
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IR5
Nej!!
Du beskriver ett ICBM beteende inte definitionen av vad MIRV är..
Reentry-
1. Exoatmospheric-reentry
2. Endoatmospheric-reentry
Att systemet lämnar atmosfären i helhet betyder inte samma sak som att bara det systemet har en reentry.
Observera att reentry består av flera faser och startpunkten varierar beroende på missilen.
Reentry är en process!!

MRV/MaRV/MiRV
Har alla en reentry...
Men för helvete, jag skitet väl fullständigt i ditt djävla pladder. Du ska visa att Zelzal har MIRV eller erkänna att du hade fel som alltid, ingenting annat.
Citera
2015-08-27, 15:48
Medlem
Bahrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Men för helvete, jag skitet väl fullständigt i ditt djävla pladder. Du ska visa att Zelzal har MIRV eller erkänna att du hade fel som alltid, ingenting annat.

Lär dig diskutera som en människa. När din motståndare har rätt så ge honom rätt annars skämmer du ut dig själv.
IR5 har rätt, kolla upp sakerna nästa gång du skriver något.
Kolla mannen, det beror på när roboten gör återinträdet. Från 90km räknas oxå som en re-entry till man kommer ner till 70-60km.
Citera
2015-08-27, 17:06
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bahram
Lär dig diskutera som en människa. När din motståndare har rätt så ge honom rätt annars skämmer du ut dig själv.
IR5 har rätt, kolla upp sakerna nästa gång du skriver något.
Kolla mannen, det beror på när roboten gör återinträdet. Från 90km räknas oxå som en re-entry till man kommer ner till 70-60km.
Det är du och de andra Iranfanatikerna som enbart ska ta och skärpa till er. Säger du till mig att jag ska lära mig diskutera? Fnys! Fixa bevis för att Zelzal har MIRV eller håll käft!
Citera
2015-08-27, 17:43
Medlem
Fjolssons avatar
Citat:
Det är du och de andra Iranfanatikerna som enbart ska ta och skärpa till er. Säger du till mig att jag ska lära mig diskutera? Fnys! Fixa bevis för att Zelzal har MIRV eller håll käft!

Vad jag har lärt mig under dessa alla sidor är att när vi väl har rätt kommer vi inte få ett svar utan det ordbajas på om något helt annat.
DEt vi kan enas om är att Zelzal inte är en MIRV, utan det närmaste vi kommer är tyvärr Irans egna källa som säger att Fajr-3 är en MIRV, och osynlig från radar.

/Case closed
Senast redigerad av Fjolsson 2015-08-27 kl. 17:46.
Citera
2015-08-27, 17:52
Medlem
Ormen Långes avatar
Citat:
Nej!!
Du beskriver ett ICBM beteende inte definitionen av vad MIRV är..i detta fall pratar vi om en sjömålsmissil.

Nej det jag beskrev handlar inte om ICBM.
Det handlar om MIRV.
Och en av skallkraven för att en verkansdel ska definieras som MIRV,
är att separationen från raketen sker på god höjd ovanför atmosfären.

Citat:
Reentry är en process!!

MRV/MaRV/MiRV
Har alla en reentry...

Nej, atmosfären börjar inte på olika höjd beroende på vilken robot det handlar.
Atmosfären skiter högaktningsfullt i om det är en ICBM, IRBM, SLBM, MRBM,
TBM, SRBM eller artilleriraket som avfyras.
Citera
2015-08-27, 18:18
Medlem
Det är tydligen väldigt svårt att enas om de mest grundläggande saker i den här tråden. Eller... ett fåtal som faktiskt vet något, och andra som fantiserar vilt om påstådda förmågor.
Bara en sådan sak som att kalla substridsdelar MIRV och även försöker omdefiniera vad MIRV är... Jösses. Det är ju klart att stridsdelarna (de där sakerna som smäller) separerar FÖRE återinträde. Multiple Independent Reentry Vehicle (eller Multiple Independently targetable Reentry Vehicle) förklarar ju klart och tydligt att det är flera separata "fordon" som återinträder. Dessa "fordon" är de, som Lange Schlange nämnde, för återinträdet speciellt formade fyrverkeripjäserna som smäller. Det är väl inte så svårt att förstå? De där modellbyggena i bilderna uppvisar inget som kan tolkas som MIRV-kapacitet.

Jag är grymt imponerad över tålamodet en del har att orka fortsätta diskutera med dessa fundamentalister.
Citera
2015-08-27, 19:17
Medlem
Literals avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Fjolsson
Vad jag har lärt mig under dessa alla sidor är att när vi väl har rätt kommer vi inte få ett svar utan det ordbajas på om något helt annat.
DEt vi kan enas om är att Zelzal inte är en MIRV, utan det närmaste vi kommer är tyvärr Irans egna källa som säger att Fajr-3 är en MIRV, och osynlig från radar.

/Case closed

Citat:
Nej det jag beskrev handlar inte om ICBM.
Det handlar om MIRV.
Och en av skallkraven för att en verkansdel ska definieras som MIRV,
är att separationen från raketen sker på god höjd ovanför atmosfären.

Nej, atmosfären börjar inte på olika höjd beroende på vilken robot det handlar.
Atmosfären skiter högaktningsfullt i om det är en ICBM, IRBM, SLBM, MRBM,
TBM, SRBM eller artilleriraket som avfyras.

Citat:
Ursprungligen postat av Halfman
Det är tydligen väldigt svårt att enas om de mest grundläggande saker i den här tråden. Eller... ett fåtal som faktiskt vet något, och andra som fantiserar vilt om påstådda förmågor.
Bara en sådan sak som att kalla substridsdelar MIRV och även försöker omdefiniera vad MIRV är... Jösses. Det är ju klart att stridsdelarna (de där sakerna som smäller) separerar FÖRE återinträde. Multiple Independent Reentry Vehicle (eller Multiple Independently targetable Reentry Vehicle) förklarar ju klart och tydligt att det är flera separata "fordon" som återinträder. Dessa "fordon" är de, som Lange Schlange nämnde, för återinträdet speciellt formade fyrverkeripjäserna som smäller. Det är väl inte så svårt att förstå? De där modellbyggena i bilderna uppvisar inget som kan tolkas som MIRV-kapacitet.

Jag är grymt imponerad över tålamodet en del har att orka fortsätta diskutera med dessa fundamentalister.
Ni har tydligen svårt för att erkänna att ni hade fel.
Läs!

Citat:
For a Short-range Ballistic Missile (SRBM) or Tactical Ballistic Missile (TBM), typically weapons with ranges of around 300km, the missile will typically reach an altitude of 80-100km before re- entry.

Det är precis som IR5 skriver!
Era rabiata inlägg och förnekelser förändrar ingenting!
Senast redigerad av Literal 2015-08-27 kl. 19:21.
Citera
2015-08-27, 19:25
Medlem
Ormen Långes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Literal
Ni har tydligen svårt för att erkänna att ni hade fel.
[url="http://www.inegma.com/Admin/Content/File-29122013111330.pdf"Läs![/URL]

Det är precis som IR5 skriver!
Era rabiata inlägg och förnekelser förändrar ingenting!

Nej, citatet säger enbart att kortdistansrobotar med en räckvidd på 300km,
typiskt har en bantopp på 80-100km.

Citatet nämner ingenting om MIRV, eller om att återinträdet
skulle ske på olika höjd för olika robotar.
(vilket självfallet är omöjligt, eftersom atmosfären är densamma för alla robotar)
Citera
2015-08-27, 19:27
Bannlyst
På internationellt vatten skulle det ses som en krigsförklaring. Men hangarfartyg har team ute i vattnet som säkrar skrovet när dom ligger stilla. Det kan vi vara säkra på!

Ett fartyg med kärnvapen är och måste vara extremt säkrad. Det finns ingen chans att som frågan löd: "Kan Iran sänka amerikanska hangarfartyg".

Inte en chans i helvetet! Det finns inte på skalan!
Senast redigerad av Jarlsberg 2015-08-27 kl. 19:35.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in