2015-08-26, 16:21
Avslutad
Detta med Miriam var en tid tillbaka och Berny har gjort sin Fb mycket mer privat sedan dess. Hon umgicks med Miriam tidigare, så alla kunde se på Fb. Men det är inte längre öppet för alla.

Men visst, A kan mycket väl ha flera flickvänner. Men låter osannolikt att B skulle acceptera det bara sådär.
Citera
2015-08-26, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Detta med Miriam var en tid tillbaka och Berny har gjort sin Fb mycket mer privat sedan dess. Hon umgicks med Miriam tidigare, så alla kunde se på Fb. Men det är inte längre öppet för alla.

Fast du skrev att du trodde att Miriam skrev något sådant när hon skulle gratta A & B till förlovningen. Jag hittade flera statusuppdateringar från december förra året om förlovningen, men ingen hade skrivit något i stil med att B fick världens bästa bror. Kan se en kommentar från en Miriam, vet dock inte om det är samma person. Men denna Miriam skrev endast "Vad vacker! Och stort grattis ni två!" (som kommentar på förlovningsringen).

Jag kan inte se någon liknande kommentar till förlovningsgrattis, vare sig från Miriam eller någon annan. Nu tror du att detta hände tidigare än så? Eller har Berny gjort sin profil mer privat så att vissa statusuppdateringar om förlovningen ej längre är synliga för alla?
Citera
2015-08-26, 17:30
Medlem
Antagligen. Eftersom Miriam själv har påstått att Andreas är hennes pojkvän. Jag tror inte man säger något sådant om en person som är ens bror/halvbror/styvbror eller någon som man anser vara ens bror. Jag vet dock inte hur mycket sanning det ligger i påståendet om att de två är tillsammans, eller har varit tillsammans.
Citera
2015-08-26, 18:00
Medlem
Men alltså, det här med att Andreas är Miriams pojkvän tror jag är ett skrivfel. Inte alls ovanligt med konstiga formuleringar i dylika texter och det finns ingenting annat som tyder på att de skulle vara ett par eller att Bönan och A skulle vara poly (minns ni till exempel "alla kukbärare" som inte förstod att B tillhör Andreas för ett tag sedan?). Det tror jag inte är något att vända ut och in på hjärnan över.
Citera
2015-08-26, 18:30
Medlem
Skrivfel kan hända. Det kan ju vara missförstånd. Polisen hade ju ett förhör med en anställd på den där restaurangen. Det var hon som hävdade att hon hade pratat med Miriam, och att Miriam hade berättat vilka Berny och Andreas är (eftersom de lämnade restaurangen). Det kan ju ha varit så att den anställde missuppfattade eller hörde fel, så han blev utpekad som Miriams pojkvän på felaktiga grunder.

Fast Andreas var ju knappast singel när han började dejta Berny, så det skulle liksom inte förvåna mig om han är otrogen/har en annan tjej vid sidan om, eller något liknande.
Citera
2015-08-26, 19:48
Medlem
Berny skrev ett blogginlägg 30/8 2014. Det handlar alltså om att Berny blev kär i en gift man, och känslorna är besvarade. Den 29/11 2014 så skriver Berny på Facebook att hon och Andreas har varit tillsammans i nästan 5 månader. Då var hon tillsammans med Janne också. I samma veva är Andreas fortfarande tillsammans med sitt ex (och mamman till barnen). Vad jag blev klok på. Rätta mig om jag har fel. För det där verkar vara en trasslig härva.

Men det verkar ju uppenbarligen inte som om Berny och Andreas har problem med att andra personer finns i deras liv. Så att Miriam är (eller har varit) Andreas flickvän under tiden som han har varit med Berny, eller att A & B kan ha träffat andra, det skulle knappast vara chockerande. De verkar inte riktigt vara monogama. Öppna förhållanden och liknande verkar vara någorlunda acceptabelt.
Citera
2015-08-26, 19:58
Medlem
Denosynliges avatar
Man är inte så manipulativ och impulsiv som Berny är om man har Asperger, eller? Jag är ingen expert men när jag tänker på asperger så tänker jag inte på manipulativa och impulsiva individer. Men som sagt om hon nu har ASPD diagnos på riktigt så lever hon verkligen upp till den om ni frågar mig iaf. Asperger diagnosen känns för mig som någon överenskommelse hon hade med Bengt som sen anmälde och anklagade för allt möjligt när det hela hamnade på sniskan. Men vad vet jag
Citera
2015-08-26, 21:56
Medlem
sinfons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Fast kallade inte Andreas Miriam för syster på Fb? Hon är väl någon slags halvsyster, eller kanske har de varit i samma fosterfamilj och därför anser sig vara syskon? När B & A förlovade sig grattade väl Miriam dem och sade typ: Du får Andreas, som är den bästa brodern.

Jag kanske tänker på helt fel person nu.

Var inte det hon där Inez?
Citera
2015-08-26, 22:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sinfon
Var inte det hon där Inez?

Så var det säkert. Jag som blandat ihop lite för vilt.

Dock konstigt att B skulle tolerera A:s andra flickvänner. Men det kanske var det som vinflaskan genom rutan betydde.
Citera
2015-08-27, 11:32
Avslutad
Servitrisen kan ha sagt

"Andreas är hennes pojkvän" och förhörsledaren tolkade "hennes" som Miriams.
Citera
2015-08-27, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amberfly
Berny skrev ett blogginlägg 30/8 2014. Det handlar alltså om att Berny blev kär i en gift man, och känslorna är besvarade. Den 29/11 2014 så skriver Berny på Facebook att hon och Andreas har varit tillsammans i nästan 5 månader. Då var hon tillsammans med Janne också. I samma veva är Andreas fortfarande tillsammans med sitt ex (och mamman till barnen). Vad jag blev klok på. Rätta mig om jag har fel. För det där verkar vara en trasslig härva.

Men det verkar ju uppenbarligen inte som om Berny och Andreas har problem med att andra personer finns i deras liv. Så att Miriam är (eller har varit) Andreas flickvän under tiden som han har varit med Berny, eller att A & B kan ha träffat andra, det skulle knappast vara chockerande. De verkar inte riktigt vara monogama. Öppna förhållanden och liknande verkar vara någorlunda acceptabelt.
Minns när hon skrev att hon varit ihop med Andreas i fem månader. Klassisk Bernyansk lögn/överdrift (hemlös i ett till tre år osv). Hon träffade Andreas första gången i september 2014.
Citera
2015-08-27, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hanochintejag
Minns när hon skrev att hon varit ihop med Andreas i fem månader. Klassisk Bernyansk lögn/överdrift (hemlös i ett till tre år osv). Hon träffade Andreas första gången i september 2014.

Fast Berny hävdat flera gånger att de blev tillsammans under sommaren. Inte bara när hon skrev det där inlägget i november förra året, utan även när hon babblade om bröllopsplaner (hon vill gifta sig till sommaren 2016, för då har hon och Andreas varit tillsammans i två år) och bla blah blah.

Själv tror jag inte särskilt mycket på något som Berny kläcker ut sig. Det kan ju finnas en gnutta sanning i vissa saker som hon säger, men jag får intrycket av att mycket är påhittat eller ren lögn. Inkluderat när hon träffade Andreas. För jag tror inte hon skulle klara av att träffa Andreas och Janne/Abbe samtidigt.Sedan tror jag inte ett skit på att de har varit ihop i flera månader för att därefter göra förhållandet offentligt på Facebook den 16 september. Speciellt inte eftersom det finns som "aktivitet" att hon träffade Andreas samma månad. På Facebook alltså. Finns en del andra saker som gör att jag tvivlar på att de hade varit ihop i fem månader i slutet av november.

Fast jag tycker det kan vara väldigt underhållande att läsa vad Berny (och andra) skriver på Facebook. Bland annat för att folk kritiserar Berny och det kan vara kul att läsa vad Berny svarar (om hon gör det).

Citat:
Ursprungligen postat av oboyglas
Servitrisen kan ha sagt

"Andreas är hennes pojkvän" och förhörsledaren tolkade "hennes" som Miriams.

Fast det är nog stor skillnad på ”min” och ”hennes” i det läget. Det Miriam gjorde var att prata med servitrisen när Berny och Andreas hade gått. Hon berättade vem Berny var och gav ut Bernys telefonnummer. Hade Miriam sagt att mannen som gick med Berny var hennes pojkvän, så hade i alla fall jag först tolkat det som om det handlade om Bernys pojkvän. Då Miriam borde ha sagt ”min pojkvän” istället för ”hennes pojkvän” i det läget (alltså om Andreas var Miriams pojkvän).

Fast visst, somliga har problem med hans/hennes/sin/sig osv. Så det kan lätt bli missförstånd. Fan vet, jag bryr mig inte. Vi får nog aldrig klarhet i det där ändå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in