Citat:
Ursprungligen postat av
hanochintejag
Minns när hon skrev att hon varit ihop med Andreas i fem månader. Klassisk Bernyansk lögn/överdrift (hemlös i ett till tre år osv). Hon träffade Andreas första gången i september 2014.
Fast Berny hävdat flera gånger att de blev tillsammans under sommaren. Inte bara när hon skrev det där inlägget i november förra året, utan även när hon babblade om bröllopsplaner (hon vill gifta sig till sommaren 2016, för då har hon och Andreas varit tillsammans i två år) och bla blah blah.
Själv tror jag inte särskilt mycket på något som Berny kläcker ut sig. Det kan ju finnas en gnutta sanning i vissa saker som hon säger, men jag får intrycket av att mycket är påhittat eller ren lögn. Inkluderat när hon träffade Andreas. För jag tror inte hon skulle klara av att träffa Andreas och Janne/Abbe samtidigt.Sedan tror jag inte ett skit på att de har varit ihop i flera månader för att därefter göra förhållandet offentligt på Facebook den 16 september. Speciellt inte eftersom det finns som "aktivitet" att hon träffade Andreas samma månad. På Facebook alltså. Finns en del andra saker som gör att jag tvivlar på att de hade varit ihop i fem månader i slutet av november.
Fast jag tycker det kan vara väldigt underhållande att läsa vad Berny (och andra) skriver på Facebook. Bland annat för att folk kritiserar Berny och det kan vara kul att läsa vad Berny svarar (om hon gör det).
Citat:
Ursprungligen postat av
oboyglas
Servitrisen kan ha sagt
"Andreas är hennes pojkvän" och förhörsledaren tolkade "hennes" som Miriams.
Fast det är nog stor skillnad på ”min” och ”hennes” i det läget. Det Miriam gjorde var att prata med servitrisen när Berny och Andreas hade gått. Hon berättade vem Berny var och gav ut Bernys telefonnummer. Hade Miriam sagt att mannen som gick med Berny var hennes pojkvän, så hade i alla fall jag först tolkat det som om det handlade om Bernys pojkvän. Då Miriam borde ha sagt ”min pojkvän” istället för ”hennes pojkvän” i det läget (alltså om Andreas var Miriams pojkvän).
Fast visst, somliga har problem med hans/hennes/sin/sig osv. Så det kan lätt bli missförstånd. Fan vet, jag bryr mig inte. Vi får nog aldrig klarhet i det där ändå.