2015-08-25, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aabesee
"Men har du någon aning om varför någon annan skulle uppge ditt kontonummer i dessa
mejl?

Berny säger att hon inte vet varför det är så. Kanske har hon varit skyldig andra personer
pengar. De har därför begått bedrägerier så att hon ska få in pengar på hennes konto. I och
med det kan de be henne om pengar eftersom då vet de att hon har pengar på kontot."

Haha seriöst! Detta måste vara den sämsta bortförklaringen i mannaminne!

Sen undrar jag vad för typ av förälder som kallar sin dotter för "störd", oavsett hur störd hon nu råkar vara.

Väldigt enkelt alla föräldrar. Hon är störd och har stora problem eller har du missat det?
Vad hade du kallat din dotter som anklagar halva familjen för övergrepp och som gång på gång begår brott, som ljuger och egentligen inte någon gång på 10 år har ringt/mailat/smsat utan att be om pengar.

Du kanske skulle kalla den personen för normal men då är du den enda som skulle göra det.
Citera
2015-08-25, 19:56
Medlem
habilgerbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crazy_man1989
Väldigt enkelt alla föräldrar. Hon är störd och har stora problem eller har du missat det?
Vad hade du kallat din dotter som anklagar halva familjen för övergrepp och som gång på gång begår brott, som ljuger och egentligen inte någon gång på 10 år har ringt/mailat/smsat utan att be om pengar.

Du kanske skulle kalla den personen för normal men då är du den enda som skulle göra det.

Sen var det väl ändå ett citat från Berny själv och inte från hennes mamma som jag minns det, dvs att hennes mamma mycket väl kan ha ordat det med mycket större fingertoppskänsla och eventuell empati men att Berny bara hörde, eller valde att höra, att "hon är störd" för att än en gång utmåla sig själv som offer och sin familj som oförstående och känslokalla.

Eller hade någon verkligen intervjuat mamman i anslutning till denna utredningen? Fan, orkar inte gå tillbaka och läsa om... Kan ha fel, skitsamma.
Citera
2015-08-25, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av habilgerbil
Sen var det väl ändå ett citat från Berny själv och inte från hennes mamma som jag minns det, dvs att hennes mamma mycket väl kan ha ordat det med mycket större fingertoppskänsla och eventuell empati men att Berny bara hörde, eller valde att höra, att "hon är störd" för att än en gång utmåla sig själv som offer och sin familj som oförstående och känslokalla.

Eller hade någon verkligen intervjuat mamman i anslutning till denna utredningen? Fan, orkar inte gå tillbaka och läsa om... Kan ha fel, skitsamma.
Det var en av de personer hon blåst på pengar (grävskopan) som ringt upp mamman eftersom Bernys nummer är skrivet på henne. Det var alltså han som sagt att Bernys mamma kallat henne "störd" vilket mycket väl kan ha varit hans ord.
Citera
2015-08-25, 23:41
Medlem
Kardnialvokals avatar
Min teori är att hela Facebook-inlägget är uppgjort mellan henne och Andreas för att framställa honom som någon varm familjefadersfigur som minsann inte tänker placera sina ungar i rännstenen. Som att de inte skulle diskuterat detta face to face först utan bestämma det online. Knappast. Sen är MKB enda fastighetsägaren som godtar hyresgäster med betalningsanmärkningar men märk väl att deras policy är; "MKB godkänner upp till två betalningsanmärkningar som uppkommit de 12 senaste månaderna, samt högst 5 000 kronor i skuldsaldo hos Kronofogden."

Så nja, jag betvivlar att de erbjudits någon som helst lägenhet över huvud taget.
Citera
2015-08-25, 23:53
Medlem
William Hainess avatar
Att Bernys mamma ska ha kallat henne för "störd" är knappast upprörande.

Vad ska Bernys mamma säga om en främling ringer upp och säger att hennes dotter har försökt sälja en grävskopa från hennes (icke-avlidna) man? Jag tycker genuint synd om Bernys föräldrar. De kan inte ha det lätt.
Citera
2015-08-26, 03:25
Medlem
ProfessorSlusks avatar
Så... ska vi prata om den krossade glasrutan på restaurangen? Vad kan ha föranlett detta? Blev det tråkigt att lyssna på folk prata om dagis och blöjor så det blev dags att skruva upp volymen?
Citera
2015-08-26, 03:55
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProfessorSlusk
Så... ska vi prata om den krossade glasrutan på restaurangen? Vad kan ha föranlett detta? Blev det tråkigt att lyssna på folk prata om dagis och blöjor så det blev dags att skruva upp volymen?

Jag har gjort antagandet om att Miriam faktiskt är Andreas extra flickvän och att Berny och han lever polyamoröst (förutom att Berny är en väldigt ensam person)? Därför blev Berny rosenrasande under deras polyglamorösa middag?

Är jag den enda som gjort det?
Citera
2015-08-26, 09:17
Avslutad
Fast kallade inte Andreas Miriam för syster på Fb? Hon är väl någon slags halvsyster, eller kanske har de varit i samma fosterfamilj och därför anser sig vara syskon? När B & A förlovade sig grattade väl Miriam dem och sade typ: Du får Andreas, som är den bästa brodern.

Jag kanske tänker på helt fel person nu.
Citera
2015-08-26, 09:21
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Fast kallade inte Andreas Miriam för syster på Fb? Hon är väl någon slags halvsyster, eller kanske har de varit i samma fosterfamilj och därför anser sig vara syskon? När B & A förlovade sig grattade väl Miriam dem och sade typ: Du får Andreas, som är den bästa brodern.

Jag kanske tänker på helt fel person nu.

Någon tjej i dokumentet kallade sig för Andreas "flickvän". Kan givetvis vara helt oskyldigt, men jag kan också blandat ihop människor.
Citera
2015-08-26, 14:42
Medlem
Från Fupen:

”Miriam säger att mannen heter Andreas och är Miriams pojkvän. ”

Kollade igenom Bernys facebookprofil (Andreas profil är ju mer privat), och jag kan inte se någon kommentar alls i stil med ”Du får Andreas, som är den bästa brodern.” eller något liknande. Å andra sidan så tror jag att någon har blockat mig eller så. För jag kan se att det finns x antal kommentarer på vissa statusar, men jag ser inte alla.

Oavsett vilket så tvivlar jag på att Miriam och Andreas ser varandra som syskon, för då skulle Miriam inte kalla honom för pojkvän. Så om Andreas har någon halvsyster/fostersyster/styvsyster eller annan kvinna som han betraktar som syster, så är det troligen någon annan.
Citera
2015-08-26, 15:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av William Haines
Jag har gjort antagandet om att Miriam faktiskt är Andreas extra flickvän och att Berny och han lever polyamoröst (förutom att Berny är en väldigt ensam person)? Därför blev Berny rosenrasande under deras polyglamorösa middag?

Är jag den enda som gjort det?
Naturligtvis är det möjligt att de lever Poly (men bara från Andreas sida då eller? fint.) men har Berny någonsin visat polyamorösa tendenser? Iofs, "räven" (minns inte hans riktiga namn) som flyttade in hos henne och Jonas kan absolut ha varit betydligt mer än en vän.
Citera
2015-08-26, 15:49
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oboyglas
Naturligtvis är det möjligt att de lever Poly (men bara från Andreas sida då eller? fint.) men har Berny någonsin visat polyamorösa tendenser? Iofs, "räven" (minns inte hans riktiga namn) som flyttade in hos henne och Jonas kan absolut ha varit betydligt mer än en vän.

Mitt hår, mitt hår!

Men ja. Detta är nog vad Berny lever i. "It's a new thing", som Brittan Spears sjunger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in