2015-08-27, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elsydeon
Sedan Antarktisfördraget 1960 ungefär.

Så alla som varit där senare är militärer eller lögnare?
Citera
2015-08-27, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SamVimes
Så alla som varit där senare är militärer eller lögnare?
Det beror på vart dom går där. Man kan ju ta turistresor dit som sagt, som går till ställen som man får gå till.
Citera
2015-08-27, 12:19
Medlem
Citat:
Det beror på vart dom går där. Man kan ju ta turistresor dit som sagt, som går till ställen som man får gå till.

Näae svara på frågan...
Jag avsåg geografiska sydpolen.
Citera
2015-08-27, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SamVimes
Näae svara på frågan...
Jag avsåg geografiska sydpolen.
Man kan inte gå till den geografiska sydpolen, för att den finns inte. Antarktis är en isvägg som omringar den platta jorden.
Citera
2015-08-27, 12:25
Medlem
Citat:
Man kan inte gå till den geografiska sydpolen, för att den finns inte. Antarktis är en isvägg som omringar den platta jorden.

Så alla som tagit sig dit på isen ljuger?
Du måste ha blivit tappad som liten.
Senast redigerad av SamVimes 2015-08-27 kl. 12:28.
Citera
2015-08-27, 12:31
Medlem
Citat:
Det finns soldater från 50 länder som omringar Antarktis, och det finns risk att de skjuter ner dig om du försöker ta ditt eget flygplan dit.
Belägg för detta? Eftersom du fortsätter slänga ur dig vilda påståenden och ignorerar vad madtop skrivit angående din länk tänker jag inte bemöda mig med att kommentera de 200 "bevisen".
Citera
2015-08-27, 12:46
Medlem
OnsdagsFyllos avatar
Det är klart jorden är platt.
Annars skulle det ju inte finnas vattenpölar, då hade dom ju runnit iväg.
Citera
2015-08-27, 12:55
Medlem
madtops avatar
Citat:

Nä, nu tror jag du dillar...

Den geografiska sydpolen finns och det går att gå dit. Det är lite jobbigt, kallt och långt - men det går. Ett enklare sätt att ta sig dit är att flyga vilket utnyttjas av en massa forskare varje år.

Här är lite bilder från sydpolen, som du kan se så finns det till och med en forskningsstation där.
http://icestories.exploratorium.edu/dispatches/big-ideas/the-south-poles/
Citera
2015-08-27, 18:45
Medlem
JustBecauses avatar
Citat:

Min svärfar har seglat Jorden runt flera gånger, förklara hur det gått till? Han jobbade som sjöman och har sett de flesta stora hamnarna.
Citera
2015-08-27, 19:12
Bannlyst
Citat:
Varför är det en isvägg?
Citera
2015-08-28, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustBecause
Min svärfar har seglat Jorden runt flera gånger, förklara hur det gått till? Han jobbade som sjöman och har sett de flesta stora hamnarna.
Det är väldigt enkelt, man bara går runt den platta jorden, i en cirkel, precis som solen snurrar runt jorden: https://www.youtube.com/watch?v=hiOhsKAR6OY

Citat:
Ursprungligen postat av adjagosse
Varför är det en isvägg?
För att hålla vattnet och allting inne i den platta jorden.

Om det bara fanns oändligt med vatten på den platta jorden så skulle man lätt gå vilse i oändligheten, men när isväggen finns så kommer man alltid till slut dit, så att man vet att man har nått slutet.
Senast redigerad av elsydeon 2015-08-28 kl. 11:52.
Citera
2015-08-28, 12:42
Bannlyst
Citat:
Det är väldigt enkelt, man bara går runt den platta jorden, i en cirkel, precis som solen snurrar runt jorden: https://www.youtube.com/watch?v=hiOhsKAR6OY

För att hålla vattnet och allting inne i den platta jorden.

Om det bara fanns oändligt med vatten på den platta jorden så skulle man lätt gå vilse i oändligheten, men när isväggen finns så kommer man alltid till slut dit, så att man vet att man har nått slutet.
Hur kall är isväggen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in