2015-08-26, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elsydeon
Ja, det vore trevligt.

Det kan man inte enligt de som tror att jorden är platt. Det finns inga kommersiella plan som åker över sydpolen, och det är inte tillåtet för privat personer att åka till sydpolen, även fast det ska vara "ingenmansland". Kanske är de oroliga att folk ska falla av jorden om de åker dit, eller kanske det finns mer land bortom isväggen, så de vill inte göra samma misstag som när Amerika upptäcktes. De vill ha alla resurser till sig själva.

Ok.... hur länge har det varit förbjudet?
Citera
2015-08-26, 16:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av erak
Kul att se att du är tillbaka! Det finns massvis av obesvarade kommentarer på dina inlägg, så är bevisen så brutala som du säger är det väl bara att ge svar på tal. Stänga tråden är ju inte särskilt kul, vi väntar ju på dina bevis!

Vet man inte att heliocentrismen är död och begraven för det är den för alla som tillämpar sann vetenskap i sin bedömning av saker och ting så har man uppenbarligen sovit under en sten dom sista 2 åren och har man nu gjort det och alltså då uppenbarligen inte vet någonting så varför skulle någon som jag ens bemöta er? Du förstår att det är lika givande att försöka lära min katt tyska? När ni läst några tusen timmar geocentrism kan ni komma tillbaka men tills dess är nog bäst för allas trevnad om ni anti-intellektuella giganter håller käft och tråden stängs för nu när vi med sann vetenskap bevisat bortom allt rimligt tvivel att det inte finns någon kurva ligger så klart bevisbördan på fåntrattarna som i 500 år påstått att jorden är rund utan ett enda bevis för sin sak och eftersom jordens platthet inte går att motbevisa så är därmed tråden och er eventuella tro helt ointressant. Jorden är platt, det säger alla dina sinnen och all sann vetenskap så vill nu försöka motbevisa dessa faktum så duger givetvis inget annat visuella experiment. Den 28 september kommer inte bara jordens icke-existerande kurva att ännu en gång bevisats utan även att horisonten alltid är platt, att solen skapar "hot spots" på moln, att månen är närmare än vad byfånarna ljugit ihop osv osv osv. Så det är bråda tider för ev baalers utan bevis, väldigt bråda tider.

Men som sagt bemöta er är överflödigt så länge ni helt saknar kunskap om precis allt så bara stäng tråden, debatten är som sagt över för alla som hängt med i debatten och har du inte hängt med i debatten har du inget ord för då kan du inget så försök få er grandiosa självbild att trappa ner några nivåer.
Citera
2015-08-26, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neuschwabenland
varför skulle någon som jag ens bemöta er?
Nej jag förstår att du måste ha fullt upp med AF.
Citat:
Svammel
Ok, nej är du oförmögen att diskutera saker är det klart skönt att du lämnar tråden.
Citera
2015-08-26, 17:14
Medlem
Citat:
Ja, det vore trevligt.
Ok, du kan få några stycken i taget. Men jag fortsätter sedan bara om du också är beredd att diskutera svaren vidare. Och inte som Neuschwabenland bara ignorera respons på länkar.
Citera
2015-08-26, 18:22
Medlem
Citat:
Det finns inga kommersiella plan som åker över sydpolen, och det är inte tillåtet för privat personer att åka till sydpolen
Det finns charterresor till sydpolen
http://www.polar-quest.com/trip/fly-to-the-south-pole/
Citera
2015-08-26, 18:35
Medlem
Citat:
Jorden är platt, det säger alla dina sinnen och all sann vetenskap så vill nu försöka motbevisa dessa faktum så duger givetvis inget annat visuella experiment.
Jämför hur månskäran lutar beroende på om man bor nära ekvatorn eller nära polcirkeln. Jämför med vilka stjärnor man kan se beroende på vilken latitud man bor på.

Förklara varför solen går upp/ner vid olika tidpunkter runt jorden. Med en platt jord måste solen vara ovanför horisonten för alla samtidigt. Liten skiss med solen (S) och tre personer. Solen är ovan horisonten för alla tre så länge den är ovan horisonten för minst en av de tre personerna.
Citat:
S

1---------------------2---------------------------------------------------------3-

Här är solen under horisonten för alla tre
Citat:
1---------------------2---------------------------------------------------------3-

S
Citera
2015-08-26, 20:01
Medlem
Citat:
Vet man inte att heliocentrismen är död och begraven för det är den för alla som tillämpar sann vetenskap i sin bedömning av saker och ting så har man uppenbarligen sovit under en sten dom sista 2 åren och har man nu gjort det och alltså då uppenbarligen inte vet någonting så varför skulle någon som jag ens bemöta er?
Troligtvis är det lättare att lära din katt tyska än för dig att presentera belägg.

Jag följer forskningsfronten tämligen väl, på en rad naturvetenskapliga områden. Gör du?

Vad är "sann vetenskap" och hur skiljer den sig från dina påståenden som är pseudovetenskap? Tips: pseudo betyder falsk...

Jag lutar mig på vetenskaplig metod och jag vet att det är metoden som ska hållas för "sann", inte dess resultat. Du är dock dogmatisk eftersom du litar på dina resultat utan att ha en metod. Vad menar du har hänt de senaste två åren? Är det bara du som inte kan skilja på vad du gör och vad omgivningen gör, dvs du har grävt ner dig i en grop som ingen kan resonera dig ut ur, eftersom du aldrig resonerat dig in i den.

Presentera belägg eller håll klaffen! Det är vad som gäller. Du är inte i någon position att avkräva bevis av andra.
Citera
2015-08-26, 20:51
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rayjoh

Ja och verkar det för dyrt eller kallt så kan man flyga över sydpolen i en av Qantas jumbojets...
http://www.traveller.com.au/qantas-jumbo-747400-jets-spectacular-southern-journey-over-antarctica-12htsi
Citera
2015-08-26, 23:58
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ja, det vore trevligt.

Är det inte rimligare att du förklarar "bevisen"?

Tex nummer 4:
Citat:
Rivers run down to sea-level finding the easiest course,
North, South, East, West and all other intermediary
directions over the Earth at the same time. If Earth were
truly a spinning ball then many of these rivers would be
impossibly flowing uphill, for example the Mississippi in its
3000 miles would have to ascend 11 miles before reaching
the Gulf of Mexico

En av flera källor till floden är Lake Itasca, en sjö som ligger på 450 meters höjd över den mexikanska golfen. https://en.wikipedia.org/wiki/Lake_Itasca
Från källa till utlopp är det med andra ord en 450 meter hög nedförsbacke.

Hur kommer ditt bevis fram till det revolutionerande påståendet att de 450m nedåt i själva verket är 17km uppåt?
Citera
2015-08-27, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rayjoh
Ja, det finns såna speciellt arrangerade turistresor som åker till vissa specifika ställen, men jag menar att man kan inte åka vart som helst där utforska det på egen hand. Det finns soldater från 50 länder som omringar Antarktis, och det finns risk att de skjuter ner dig om du försöker ta ditt eget flygplan dit.

Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Ja och verkar det för dyrt eller kallt så kan man flyga över sydpolen i en av Qantas jumbojets...
http://www.traveller.com.au/qantas-jumbo-747400-jets-spectacular-southern-journey-over-antarctica-12htsi
Den åker inte "över" sydpolen på det sättet, att de kommer ut från andra sidan. De åker bara över vissa delar av Antarktis, vilket är fullt möjligt på den platta jorden.
Senast redigerad av elsydeon 2015-08-27 kl. 12:13.
Citera
2015-08-27, 12:09
Medlem
Citat:
Ja, det finns såna speciellt arrangerade resor som åker till vissa specifika ställen, men jag menar att man kan inte åka vart som helst där utforska det på egen hand.

Den åker inte "över" sydpolen på det sättet, att de kommer ut från andra sidan. De åker bara över vissa delar av Antarktis, vilket är fullt möjligt på den platta jorden.

Dom åker över magnetiska sydpolen, sen återkommer jag med min fråga hur länge det varit förbjudet för civila att ta sig till sydpolen som du påstod.
Citera
2015-08-27, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SamVimes
Dom åker över magnetiska sydpolen, sen återkommer jag med min fråga hur länge det varit förbjudet för civila att ta sig till sydpolen som du påstod.
Sedan Antarktisfördraget 1960 ungefär.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in