2009-01-20, 17:52
Medlem
GanjaThorulfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mirinda
15 sidor om att jorden skulle va platt? Nu får ni väl ge er!!!

Jag skulle nog vilja påstå att sidan är en provocerande tanke för att få folk att tänka ett steg längre.

Jag tror inte jorden är platt, men jag VET inte att den är rund då jag aldrig sett jorden med egna ögon. Att jag sedan väljer att tro på all vetenskap som säger att jorden är platt är mitt egna beslut.
Citera
2009-01-20, 20:44
Medlem
chibarikus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GanjaThorulf
Jag skulle nog vilja påstå att sidan är en provocerande tanke för att få folk att tänka ett steg längre.

Jag tror inte jorden är platt, men jag VET inte att den är rund då jag aldrig sett jorden med egna ögon. Att jag sedan väljer att tro på all vetenskap som säger att jorden är platt är mitt egna beslut.

Felskrivning eller tror du att jorden är platt?
Citera
2009-01-20, 20:50
Medlem
GanjaThorulfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chibariku
Felskrivning eller tror du att jorden är platt?

FET Felskrivning!!

Jag tror INTE att jorden är platt, jag skulle tro på att den var konformad före jag tror att den är platt.

tack för att du poängterade detta annars hade jag nog aldrig kunnat disskutera här igen utan att någon drar upp att jag tror världen är platt.

Däremot så utmanar påståendet en att tänka lite, men att alla världsomseglingar skulle vara en del av konspirationen kan inte ens jag drifta mig till att tro på.
Citera
2009-01-20, 20:58
Medlem
FreeThinkers avatar
Coriolis effekten säger annat.
Citera
2009-01-21, 21:17
Medlem
ischtivans avatar
http://i186.photobucket.com/albums/x259/alastair_hm/facepalmbq8dj7.jpg
Citera
2009-02-01, 04:10
Medlem
had0cs avatar
finns inget platt eller rakt i denna värld som INTE människan har skapat. så det är klart att den platta jorden är ett människo påfund
Citera
2009-02-16, 23:56
Medlem
Citat:
Q: "What about NASA? Don't they have photos to prove that the Earth is round?"

A: NASA is part of the conspiracy too. The photos can be faked using simple imaging software.

Så NASA är dom ända som har nånsin vart i rymden okay, så alla regeringar döljer att jorden är platt igenom att fejka deras bilder i program

Citat:
Q: "How did NASA create these images with the computer technology available at the time?"

A: NASA did not send rockets into space; instead, they spent the money on developing advanced computers and imaging software to cover their lies.

HAHHAHAHA roligaste konspirationen någonsin...
Citera
2009-02-16, 23:59
Medlem
chibarikus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Znorken
Så NASA är dom ända som har nånsin vart i rymden okay, så alla regeringar döljer att jorden är platt igenom att fejka deras bilder i program

HAHHAHAHA roligaste konspirationen någonsin...

Ja dom är för roliga ibland dom där konspirationsteoretikerna.
Citera
2009-02-17, 00:11
Medlem
yoliflors avatar
Men vafan, har man inte grävit typ hål som är flera hundra meter djupa... Hur kan jorden vara platt om den har liksom... ett djup? då borde det bli en låda eller nått... vettefan vad jag snackar om.
Citera
2009-02-20, 23:32
Medlem
Om vi nu leker med tanken att jorden skulle vara platt, då skulle atmosfärstrycket variera mellan olika ställen på jorden, gravitationen skulle minska ju längre ut man kommer från "centrum", havsnivåerna skulle varierat kraftigt mellan olika hav på jorden, och tidszoner då, hur fan kan det t.ex. vara natt i australien men dagsljus i sverige ifall jorden är platt. Eller är det kanske min australienska vän som har fått betalt för att ljuga för mig för att jag ska tro jorden är rund?

Det här jävla skitsnacket går mot fysikens alla tänkbara regler och lagar, så jag förstår inte varför det här ens diskuteras fortfarande. Stäng ner tråden och låt det försvinna.

Jadu, alla miljontals bilder som NASA,ESA,ROS har tagit på våran runda jord måste vara fejk. eller hur? :P

( Orkade inte läsa igenom tråden så jag repeterar säkert fakta, men strunt samma, jag hade inget att göra iafall. )
Citera
2009-02-21, 00:18
Medlem
chibarikus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurisuchianu
Om vi nu leker med tanken att jorden skulle vara platt, då skulle atmosfärstrycket variera mellan olika ställen på jorden, gravitationen skulle minska ju längre ut man kommer från "centrum", havsnivåerna skulle varierat kraftigt mellan olika hav på jorden, och tidszoner då, hur fan kan det t.ex. vara natt i australien men dagsljus i sverige ifall jorden är platt. Eller är det kanske min australienska vän som har fått betalt för att ljuga för mig för att jag ska tro jorden är rund?

Det här jävla skitsnacket går mot fysikens alla tänkbara regler och lagar, så jag förstår inte varför det här ens diskuteras fortfarande. Stäng ner tråden och låt det försvinna.

Jadu, alla miljontals bilder som NASA,ESA,ROS har tagit på våran runda jord måste vara fejk. eller hur? :P

( Orkade inte läsa igenom tråden så jag repeterar säkert fakta, men strunt samma, jag hade inget att göra iafall. )

Läs det här http://theflatearthsociety.org/forum/index.php?topic=11211.0
och se allt möjligt dom hittat på att förklara det där.
Citera
2009-02-21, 01:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chibariku
Läs det här http://theflatearthsociety.org/forum/index.php?topic=11211.0
och se allt möjligt dom hittat på att förklara det där.

Jag har läst ett par minuter och jag tror jag dör av skratt!!
Den där personen som har skrivit det där måste vara Grymt fantasifull och ha enormt med drivkraft för att skriva den där jävla smörjan!

Helt otroligt hur mycket han syftar det mesta på "Dark Energy" = Mörk materia?

Ja haha.. Man kan ju verkligen undra vart all bevis i form av bilder och filmer på att jorden är platt finns... Men det finns gott om bilder och filmer på vår runda jord.. hmmm
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in