2015-08-06, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bumpo
Alla måste fatta att jorden är runt, går inte vara platt. Då skulle man ramla ner till rymden.
Jag har börjat kolla lite på vad det är de säger, som tror på denna konspiration. Tydligen påstår några att det skulle vara så att kartan är förvrängd. Det är inte så att jorden är totalt platt, utan det vi kallar jorden är bara en liten del av hela planeten. Runt om kring oss har vi en vägg av is. Och det är det vi kallar sydpolen. Sydpolen är inte en punkt utan en ring. Vad som finns utanför denna ring, är mera planet.
Dvs planeten är gigantiskt stor, vi bor bara på en liten ruta av den.
Citera
2015-08-06, 09:00
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av estone
Jag har börjat kolla lite på vad det är de säger, som tror på denna konspiration. Tydligen påstår några att det skulle vara så att kartan är förvrängd. Det är inte så att jorden är totalt platt, utan det vi kallar jorden är bara en liten del av hela planeten. Runt om kring oss har vi en vägg av is. Och det är det vi kallar sydpolen. Sydpolen är inte en punkt utan en ring. Vad som finns utanför denna ring, är mera planet.
Dvs planeten är gigantiskt stor, vi bor bara på en liten ruta av den.
Tänk om vi bara hade uppfunnit något som kunde göra sönder is... Typ lite eld och yxor? Var är stenåldersmänniskorna när vi behöver dom?
Citera
2015-08-15, 18:02
Bannlyst
Debatten är över så stäng tråden, jorden är platt och bevisen är så brutala att diskussionen är död. Det finns ingen kurva.
Citera
2015-08-15, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neuschwabenland
Debatten är över så stäng tråden, jorden är platt och bevisen är så brutala att diskussionen är död. Det finns ingen kurva.
Att någon är för korkad för att förstå bevisen som presenteras betyder inte att den har rätt.
Citera
2015-08-15, 18:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lorddesh
Att någon är för korkad för att förstå bevisen som presenteras betyder inte att den har rätt.

Precis så stäng tråden.
Citera
2015-08-15, 18:56
Medlem
Citat:
Märkligt. Brutala bevis borde vara övertygande. Men det har ju inte framkommit ett enda belägg på att jorden är platt i tråden, så varför håller ni hemligt bevis som ju är så brutala?

Är ni rädda? Varför döljer ni sanningen? Är du i maskopi med styret?

Om jorden är platt vill jag hemskt gärna veta det! Så om inga bevis framkommer så utgår jag från att du är ett sheep som hemlighåller saker eftersom dina överordnade bett dig...
Citera
2015-08-15, 19:17
Medlem
Du behöver inte åka ut i rymden för att bevisa att jorden är rund. Redan de gamla egyptierna visste att jorden var rund.
Om du tittar ut över havet när en båt seglar mot horisonten, vad försvinner först?
Just det, "toppen" på båten, sist av allt ser du seglet försvinna.
Jag tar av min hatt för de egyptiska vetenskapsmännen och pionjärerna. Och ni borde ta av era foliehattar i deras ära också
Eller är det kanske så att jag är anställd av illuminati/NWO för att vilseleda er små schizofrent paranoida små stackare? Vem vet.
Det allseende ögat ser allt
Citera
2015-08-15, 23:25
Medlem
Citat:
Kul att se att du är tillbaka! Det finns massvis av obesvarade kommentarer på dina inlägg, så är bevisen så brutala som du säger är det väl bara att ge svar på tal. Stänga tråden är ju inte särskilt kul, vi väntar ju på dina bevis!
Citera
2015-08-26, 14:46
Medlem
Perfectscores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elsydeon
200 bevis att jorden inte är en snurrande boll:
http://www.atlanteanconspiracy.com/2015/08/200-proofs-earth-is-not-spinning-ball.html

Hur kan man då åka över sydpolen?
Citera
2015-08-26, 14:53
Medlem
Citat:
http://www.atlanteanconspiracy.com/2015/08/200-proofs-earth-is-not-spinning-ball.html
Du menar en skrattfest? Vill du ha svar på dom?
Citera
2015-08-26, 15:33
Medlem
madtops avatar
Citat:

En länkpost - är det ditt diskussionsunderlag?

Jag fnittrade mig igenom de 8 första sedan orkade jag inte längre. Men visst vi kan ta och diskutera dem. Vi kan börja med "bevis" 4:
Citat:
Rivers run down to sea-level finding the easiest course,
North, South, East, West and all other intermediary
directions over the Earth at the same time. If Earth were
truly a spinning ball then many of these rivers would be
impossibly flowing uphill, for example the Mississippi in its
3000 miles would have to ascend 11 miles before reaching
the Gulf of Mexico

Du kanske kan utveckla just den punkten? Varför skulle Mississippi behöva stiga 17 km på sin väg till mexikanska golfen? Menar du att t.ex Minnesota ligger under havsytan?
Citera
2015-08-26, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Perfectscore
Hur kan man då åka över sydpolen?
Det kan man inte enligt de som tror att jorden är platt. Det finns inga kommersiella plan som åker över sydpolen, och det är inte tillåtet för privat personer att åka till sydpolen, även fast det ska vara "ingenmansland". Kanske är de oroliga att folk ska falla av jorden om de åker dit, eller kanske det finns mer land bortom isväggen, så de vill inte göra samma misstag som när Amerika upptäcktes. De vill ha alla resurser till sig själva.

Citat:
Ursprungligen postat av erak
Vill du ha svar på dom?
Ja, det vore trevligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här