2015-08-27, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Senjinone
Förklara.
Hur är det kriminellt att försvara honom?
Vilken lag bryter jag?

Det kan bedömas som uppvigling.

Men jag har inga problem med att folk stoltserar med att de är kriminella, iofs men de ska veta att laglydiga medborgare inser att de är i samhällets utkant.
Citera
2015-08-27, 08:53
Medlem
Så många inlägg i den här tråden och ingen som vet hur det har gått?

Dog han, lever han? Har han återhämtat sig, är han allvarligt skadad, ligger i koma..?
Citera
2015-08-27, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Det kan bedömas som uppvigling.

Men jag har inga problem med att folk stoltserar med att de är kriminella, iofs men de ska veta att laglydiga medborgare inser att de är i samhällets utkant.

Nej, det kan det inte.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Uppvigling

Det är stor skillnad på:
"Rätt åt honom" - "Bra jobbat" - "Helt rätt gjort"

och om man uppmanar någon att begå brott.

Så snacka inte skit.

Nåja.
Jag är hellre en person som begår rätt handlingar en en person som alltid följer lagen.
Att göra det som är rätt betyder ibland att man måste bryta mot lagen.
Citera
2015-08-27, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buranshe
Så många inlägg i den här tråden och ingen som vet hur det har gått?

Dog han, lever han? Har han återhämtat sig, är han allvarligt skadad, ligger i koma..?

Det täcks i tråden hur det gick med honom.
Citera
2015-08-27, 09:06
Medlem
Försöker igen,
Åklagaren släpper personen som misshandlade Hagamannen.
- Ok, du får ta din Mulligan.

A mulligan is a second chance to perform an action, usually after the first chance went wrong through bad luck or a blunder. Its best-known meaning is in golf whereby a player is informally allowed to replay a stroke (though this is against the formal rules of golf).
Citera
2015-08-27, 09:20
Medlem
substitutes avatar
Citat:
Som kvinna tycker jag givetvis att Lindgrens brott är avskyvärda men ni som försvara misshandeln av honom är lika kriminella som Niklas.

ok men ponera nu att du själv eller någon i din närhet blivit våldtagen och halvt ihjälslagen. Visst jag håller med om att vi måste värna om ett civiliserat samhälle, men jag skulle vilja påstå att våra nedärvda känslor, hämdbegär osv, ofta krockar med vårt civiliserade levnadssätt - helst när man själv personligen drabbas. Att kalla dem som försvarar misshandeln kriminella - känns lite väl magstarkt. Mänskliga, skulle jag vilja säga.
Senast redigerad av substitute 2015-08-27 kl. 09:28.
Citera
2015-08-27, 09:27
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
ÖVERTORNEÅ Han var anhållen, misstänkt för att ha misshandlat Niklas Lindgren, Hagamannen. Nu släpps 30-åringen av åklagaren.

Urban Pohjanen, utredningschef i Norrbotten, berättar att 30-åringen är släppt, men att han fortfarande finns med i utredningen.

– Mer kan jag inte kommentera. Det är förundersökningssekretess.

Varför är han släppt?

– Åklagaren har släppt honom för att det inte fanns skäl att ha honom kvar längre.
http://www.kuriren.nu/Nyheter/missta...s-8438750.aspx
..

Man kanske kan tolka det som att dom inte kommer att träffas mera. Fara för fortsatt brottslighet är ett skäl till häktning. Sannolikheten för att en sådan där jöns inte skulle slå på hagamannen igen är väldig stor.
Citera
2015-08-27, 10:22
Medlem
Timmervargens avatar
Tre nya män anhållna för attacken.

http://www.nsd.se/nyheter/tornedalen...n-9483558.aspx

Citat:
Tre personer anhölls i går kväll av åklagare, på sannolika skäl misstänkta för grov misshandel av Niklas Lindgren, även kallad Hagamannen, i Övertorneå.

De tre männen är födda 1991, 1992 och 1994.
Citera
2015-08-27, 11:09
Medlem
zBr9s avatar
Så de tre som nu är anhållna är också från Gävleborgslän, likt Jimmie som ägde Golfklubban. De har liknande bakgrund som honom också, med narkotika och småbrott.

Inte jätteotippat att dessa tre är polare till Jimmie som han ringt upp i syfte att misshandla Hagamannen. Det hör ihop med informationen om att det är hans golfklubba som använts.

Bara trist för dom att Jimmie inte kunde avstå från att skryta om sin inblandning på Facebook.
Citera
2015-08-27, 11:46
Medlem
Citat:
Som kvinna tycker jag givetvis att Lindgrens brott är avskyvärda men ni som försvara misshandeln av honom är lika kriminella som Niklas.

Det är en syn på saken som de flesta av oss delade med dig, en gång i tiden när rättsväsendet och psykiatrin skötte sina jobb och motsvarade minimikraven på det skydd en rättsstat ska erbjuda sina kvinnor.

Det har hänt mycket i Sverige de senaste åren, som ändrat på vanliga medborgares syn på samhället. Det är en bägare som rinner över!

Vi är alla emot lynchmobbar, men vi gottar oss åt våldtäkts-Niklas dåliga karma!

En del personer fattar inte den vanliga vägen, man måste banka in kunskap. Ett kok stryk är vad de behöver, säger man ju i dagligt tal när inget hjälper.
Citera
2015-08-27, 11:51
Medlem
_Dante_s avatar
Nån som vet vad slags klubba han slogs ned med? Var det en järnsjua?
Konstigt att han valde att återvända till sina hemtrakter.
Citera
2015-08-27, 12:16
Medlem
KnarkFjandts avatar
Citat:

Hmmm... I många andra länder hade han aldrig gått runt på gatan. Dödsstraff av pöbeln, i fängelset eller livstid. Du menar att de som försvarar dem som tog lagen i egna händer är lika kriminella som ett odjur som nästan tagit livet av minst en människa och våldtagit flera. Du måste söka hjälp! Det är inte olagligt att försvara deras handling. Om det är uppvigling du syftar på så är ju det inte "lika kriminellt". Sök hjälp.

Är det inte förresten såna här gärningar som brukar leda till insamlingar och någon slags Flashbackutmärkelse?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in