Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2015-08-26, 16:08
Medlem
mrtowlies avatar
Ok dude, jag orkar inte hålla på att trilskas.

Jag är övertygad om att vad vi ser är the last hurrah från en man vars ego överstiger vad som borde vara fysiskt möjligt. Han föddes bokstavligen med 2 miljarder dollar i munnen.

Hans stora löften kombinerat med hans kändsisskap kittlar den amerikanska pöbeln, som till stor del består av oinformerade idioter (därav deras tradition av enkla politiska slogans som måste rimma, annars förstår inte pöbeln budskapet) - samt stor frustration över situationen i USA. Därför leder han sina polls.

En person som ger mutor är en person som saknar etik, presidentmaterial? Givetvis har även han även erhållit förmåner för gentjänster, kom igen.

Han står i begrepp att förstöra det hela republikanska partiet. De hatar honom.

Självklart kallar han sina motståndare "weak", hela hans grej är att håna och förminska de han inte gillar. De är "losers" och "idiots" hela högen.
2015-08-26, 16:21
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Donald Trump är verkligen genomvidrig. Jag är fullständigt beroende av att följa den här mannens eskapader.

Syns faktiskt Trump visar återhållsamhet.

I hela 5 minuter håller journalisten på och tjatar, håller låda, frågar och avbryter Trump, han får ej svara färdigt. Likaså så låter ju inte journalisten andra komma till tals.

Tycker han försöker provocera fram något helt medvetet. I vanliga fall så ställer man en fråga.., väntar på svar.., är man snabb och skicklig journalist så kan man hinna upp med en uppföljande/kompletterande fråga.

Syns du beteendet är naturligt ifrån en journalist, som så försöker dominera en presstund ?
2015-08-26, 16:33
Medlem

Trump är inte en perfekt kandidat men han är intelligent. Han ser saker som de andra följarna inte ser så att de kopierar ständigt vad han säger. Bara det ger honom ett försprång.

Sedan kan jag tycka att det är roligt att han är så rak och ärlig. Att han inte har ett entourage som instruerar honom vad han ska säga så att det ligger i linje vad folk redan tycker. Att det han säger är helt rent från myter och pk.

Man kan också undra om man nu får hundratals miljoner dollar av vänligt sinnade....av folk som "bryr sig" om sin kandidat...när kommer presidenten att ha tid att styra landet när man ständigt måste hjälpa donatorerna och hur påverkar detta medborgarna att de som har råd att betala miljoner alltid får sina requests tillgodosedda medan de som inte har dessa miljoner får betala priset...och alltid står sist i kön och får dras med beslut som är usla för ett land och dess medborgare...

det finns ett par klipp där han intervjuad av Anderson Cooper (AC360). Ta en titt på det. Även ett par klipp från det att Anderson Cooper hälsar på Seth Myers (jag tycker att Seth Meyers show är ett riktigt sömnpiller).
2015-08-26, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Syns faktiskt Trump visar återhållsamhet.

I hela 5 minuter håller journalisten på och tjatar, håller låda, frågar och avbryter Trump, han får ej svara färdigt. Likaså så låter ju inte journalisten andra komma till tals.

Tycker han försöker provocera fram något helt medvetet. I vanliga fall så ställer man en fråga.., väntar på svar.., är man snabb och skicklig journalist så kan man hinna upp med en uppföljande/kompletterande fråga.

Syns du beteendet är naturligt ifrån en journalist, som så försöker dominera en presstund ?

Mexikanen borde de ha slängt ut och inte låtit komma tillbaka. Han står upp och skriker så att ingen annan får chansen att fråga något. En hetsig och aggressiv typ som är sur för att Trump inte ville vara med i hans program. Trump har stämt Univision och hade de senare varit smarta hade de tagit ett snack med honom på ett ödmjukt sätt innan de bröt kontraktet men det är så det brukar bli när man agerar utan att tänka sig för. Det blir bara värre om man provocerar Trump som man gjort. Man kanske har vunnit kortsiktigt men Trump kommer att ge dem en rejäl kärftsmäll och det förtjänar de.
2015-08-26, 18:39
Medlem
Perfectscores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard

Jag kommer vid senare tillfälle, donera en 10-20 dollar till Trump

Vägra fatta att han aldrig kommer bli president.
2015-08-26, 23:49
Medlem
Ny poll ute (vågar inte uttala mig om hur seriös den är):

Citat:
CANDIDATE AUG 25 JUL 31 CHANGE
Donald Trump 40.10% 30.80% 9.30%
Ben Carson 13.00% 6.10% 6.90%
Jeb Bush 10.00% 13.30% -3.30%

http://www.270towin.com/2016-republican-nomination/
http://www.oann.com/trump-breaks-new-ceiling-in-national-gop-poll/

Donald Trump utökar ledningen. När börjar bröderna Koch lägga märke till Trumps framfart?
Hur tror ni att de reagerar?

https://www.youtube.com/watch?v=g0YLFE47Yxo
Senast redigerad av Eberdeen 2015-08-26 kl. 23:53.
2015-08-26, 23:50
Medlem
Swashbucklers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perfectscore
Vägra fatta att han aldrig kommer bli president.

Det var nog många som sa så om Obama också, men om en svart man kan bli president borde även en orange man kunna bli president!
2015-08-27, 00:01
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eberdeen
Ny poll ute (vågar inte uttala mig om hur seriös den är):

http://www.270towin.com/2016-republican-nomination/
http://www.oann.com/trump-breaks-new-ceiling-in-national-gop-poll/

Donald Trump utökar ledningen. När börjar bröderna Koch lägga märke till Trumps framfart?
Hur tror ni att de reagerar?

https://www.youtube.com/watch?v=g0YLFE47Yxo
Oj. 40%.

RCP brukar ta upp mätningar av Gravis. Därmed håller åtminstone jag undersökningen för seriös tills någon annan påstår något annat.

Förutom att Trump inte är Kochs spratteldocka är det något specifikt i Trumps "politik" de kan tänkas ogilla? Utan vidare kunskap har jag avrundat bröderna Koch till samhällshatande libertarianer.
2015-08-27, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Oj. 40%.

RCP brukar ta upp mätningar av Gravis. Därmed håller åtminstone jag undersökningen för seriös tills någon annan påstår något annat.

Förutom att Trump inte är Kochs spratteldocka är det något specifikt i Trumps "politik" de kan tänkas ogilla? Utan vidare kunskap har jag avrundat bröderna Koch till samhällshatande libertarianer.

David och Charles Koch är klipska personer, genier till och med. De inser att 1 miljard dollar i kampanjfinanser kan gå förlorade om Trump blir republikanernas presidentkandidat. Trump kan helt enkelt inte vinna ett presidentval. Min teori är att om siffrorna håller i sig så kommer de pumpa in pengar för att ta död på Trumps kampanj. Det kan bli en "Koch-block" för Donald Trump.
Man ska inte underskatta Koch - det har många lärt sig den hårda vägen. Trump är en pajas i deras ögon, med all rätt.
Senast redigerad av Eberdeen 2015-08-27 kl. 00:11.
2015-08-27, 00:42
Medlem
Perfectscores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swashbuckler
Det var nog många som sa så om Obama också, men om en svart man kan bli president borde även en orange man kunna bli president!

USA är inte demokrati. Det är redan bestämt att Hillary Clinton blir president.
2015-08-27, 05:36
Medlem
Pletheneiss avatar
Nu har jag kollat på otaliga tal från Trump (De flesta varar mellan 60 - 80 min). Jag har kollat runt lite med opinionen i USA, vad folk i allmänhet tycker om honom etc.

För det första vill jag säga att han just nu med 95 % säkerhet kommer bli republikanernas representant efter juni 2016.

Trump berör tre punkter som är väldigt viktiga för amerikanerna:
* Jobb / Ekonomi
* Invandring
* Militären

Inom alla tre punkterna så har han ärligt talat framför väldigt starka, smarta och raka svar. Det är svårt att säga emot honom, om ni frågar mig.

Ingen kandidat sticker ut som Trump. Han har rätt angående jobben. Varför göra tusentals amerikaner arbetslösa för att Mexiko eller Kina arbetar billigare? Han verkar vilja få ett stopp för detta, vilket tilltalar många amerikaner. Industrijobb är viktigt då många människor inte orkar med den akademiska världen och alla dess krav.

Trump vill bygga en stor mur mot Mexiko och slänga ut alla illegala invandrare som begår brott. I USA är gängvåld, främst relaterat till narkotika, ett oerhört stort problem, ett problem som främst kommer från syd/centralamerika. Det faktum att Trump vill få bukt med detta ska han ha ett stort eloge för. USA behöver städa upp sina gator, och det rejält.

Är Trump impopulär bland mexikaner?
I början trodde jag det. Men det finns många mexikaner som stödjer Trump och anser att han bara vill USA:s bästa. Dessutom har Trump under sin tid som affärsman haft, enligt egen utsago, tusentals mexikan-amerikaner som jobbar/t för honom och hans diverse olika företag. Han har gång på gång uttryckt sin sympati och respekt för mexikaner och att de är ett hårt arbetande folk.

Trump har i opinionsundersökningar uppvisat stort stöd i delstater med stor mexikansk population, så jag tror knappast hans aggressiva ton mot illegal invandring kommer göra honom någon större skada. Snarare tvärtom.

Rent generellt skulle jag nog tippa att Trump är minst populär bland extrem-vänstern/feminister samt svarta. Men dessa utgör ingen hotande siffra för att stötta bort Trump.
2015-08-27, 05:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Ja han är en bra man. Han är dock problematisk på en del punkter, som hans anti-cannabis retorik (som han inte har någon chans mot hur som helst), att han är en typisk iGnorant konservativ reaktionär osv, men överlag har han en hel del mycket vettiga positioner.

Jag kommer vid senare tillfälle, donera en 10-20 dollar till Trump

I vilka frågor, utöver synen på Cannabis, är han konservativ reaktionär på ett dåligt sätt?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in