Citat:
Ursprungligen postat av
Ondahamstern
Medan han själv står och hycklar och har alla sina egna produkter gjorda i Kina och Mexiko redan idag.
Han talar väldigt mycket med kluven tunga, speciellt när det kommer till industrin.
Hade han verkligen velat flytta hem industrin så hade han bevisat detta genom att själv ta del första steget.
Trump lever inte i ett isolerat vakuum, och precis som resten av USA (och för den delen EU) köper allt billigt eller billigare från Kina, gäller det även för Trump. Det är inte Trump själv som har skapat situationen, utan han bara anpassar sig, och nu har han bestämt att det får räcka och vill förändra situationen. Istället för att erkänna problemet och säga att han har rätt, sitter du här (sannolikt pga någon dold agenda) och låtsas som att Trump har fel genom att säga, "men han säljer ju själv slipsar från Kina!!!!!!!!!11one", som om det hade någon betydelse.
Det Trump snackar om att Kina och Japan devalverar deras valutor, det är inget Trump har tagit ur luften, utan det stämmer mycket väl:
Why China is devaluing the yuan:
http://www.bbc.co.uk/news/business-33858447
Citat:
Ursprungligen postat av
leBook
Folk tycker att Trump verkar galen. Men i Sverige vore han en normal sverigedemokrat, skillnaden är att SD har ett starkare varumärke i Sverige och därmed blir det inte någon som rycker på axlarna. De är mer politiskt korrekta helt enkelt.
Både Trump och Sverigedemokraterna står för konservativa, europeiska och judekristna värderingar, så ja, de representerar mer eller mindre samma identiska ideologi. Skillnaden dock, är att Trump är cool, ball och kaxig, medan Ocazon är sisådär svennelagom försiktig
Citat:
Ursprungligen postat av
mrtowlie
"Inte alls"? Det är ditt svar?

Det är etablerat att mycket av det han säger saknar grund i fakta. Tex de exempel jag nämnde i mitt svar.
Du skrev att Trump har fel i allt han säger, och detta stämmer inte, därav mitt korta och koncisa "inte alls" svar. Att han har fel på en del punkter kan jag mycket väl erkänna, men han har även rätt i väldigt mycket.
Citat:
Ursprungligen postat av
mrtowlie
Jag åsyftade inte ev gentjänser, utan hans påstående att "nobody knows" var Jebs donationer kommer från. Dessa donationer är offentliga och det borde Trump känna till. Han skjuter från höften och bullshittar hejvillt.
Skulle du kunna lista exakt varifrån alla Jeb's donationer kommer ifrån? Gärna Hillary's också medan du är i farten.
I vilket fall som helst--och det här är Trump's poäng som du missar--borde inte en presidentkandidat (eller någon annan sorts politiker), ta emot några som helst donationer från företag och lobbyister. Endast från folket bör man ta emot donationer, om det nu behövs, vilket inte behövs i Trump's fall, men som han själv säger så accepterar han donationer mer för det psykologiska än ekonomiska.
Tar man emot donationer från folket och inte från företagen/lobbyister, då är man oberoende när det kommer till konstiga agendor. Det var så Ventura blev guvernör i Minnesota, och det är så Trump arbetar nu.
Citat:
Ursprungligen postat av
mrtowlie
Lite Trump även kring det här svaret. Jag läste en artikel som påpekade att han hade fel i det han sade kring hans egen finansiering ty det låg inte i linje med donation laws. Orkar inte leta reda på den så vi kan släppa den punkten.
"Okej".
Citat:
Ursprungligen postat av
mrtowlie
Nigga Please. Läser du ens intervjuer?
Jag följer Trump's intervjuer mest på tuben. Har sett de flesta, och jag har tusen gånger bättre engelska än dig, och svenska också för den delen
Citat:
Ursprungligen postat av
mrtowlie
Han har sagt rakt ut att han ger till folk så att de ska ge till honom. Det sorgligaste exemplet är hur han gav till Hillary, varpå hon inte hade något val utan var tvungen att komma till hans bröllop. Han är en business man för fan, back scratching är ett affärsverktyg för honom.
Ja, jag är medveten om detta. Än sen? Det viktiga är att han inte är korrumperad när han ger sig in i politiken. Att han själv har donerat tidigare spelar mindre roll; han gjorde vad han behövde göra som affärsman. Tyvärr är det så att USA är byggd på kapitalism, och i det landet går allt ut på pengar. Det finns liksom inget som inte har monetiserats i USA. Och då blir det som det har blivit i dagsläget, att det är pengar istället för principer som styr och kontrollerar de amerikanska politikerna.
Grejen med Trump är att han har så mycket pengar att han kan fokusera på hans principer. Och anledningen till att han har gett sig in i presidentvalet, är inte för att han vill hålla på med politik, utan eftersom han förstår att om han inte gör det, då kommer han inte kunna leva bra i USA längre, eftersom det inte kommer finnas något USA.
Citat:
Ursprungligen postat av
mrtowlie
Om Trump aldrig har mutat någon (direkt eller indirekt) för att få igenom ett deal äter jag med glädje dina gymshorts.
Givetvis har han gjort det, och han erkänner det dessutom. Men det viktiga är att han själv inte tar emot mutor. Förstår du skillnaden?
Citat:
Ursprungligen postat av
mrtowlie
Nej det kommer inte ske. USA är beroende av lågavlönad arbetskraft. Vem ska annars klippa deras gräsmattor och vakta deras barn för en spottstyver. USA:s inhemska kriminalitet är förmodligen betydligt större än den från illegala invandrare. Jag tror merparten av dessa ligger lågt och jobbar svart, de gang-bangar inte direkt.
De mexikanska/latino gäng som Trump syftar på, är Los Zetas, MS-13 och så vidare. Dessa har helt klart importerats till USA i och med latinamerikanska invandring, oavsett om den varit laglig eller olaglig.
Citat:
Ursprungligen postat av
mrtowlie
Stor risk. Arbetskraften är för dyr i USA. Konsumenterna är inte villiga att betala mer bara för att bilfan är made in USA. Allt det är där är bara "hot air" som låter bra men tänker man efter så är det inte praktiskt genomförbart.
Det Trump kommer göra är att han kommer ställa krav på t.ex. Ford, som han själv har sagt: flyttar ni er fabrik till Mexiko, då kommer alla bilar tillverkade i den fabriken att beskattas med 35% eller vad det nu var.
Så, om Ford vill åtnjuta låga skatter och den amerikanska marknaden, då bygger de fabriken i Detroit eller något, istället för Mexiko.
Citat:
Ursprungligen postat av
mrtowlie
Hela hans grej är fullständigt ologisk rent ekonomiskt.
Du vet väl att han pluggade på
Wharton, va? Han kan nog ekonomi bättre än du.
Citat:
Ursprungligen postat av
mrtowlie
Hans krikshetsande mot ISIS där han vill dra igång ett episkt tredje världskrig i mellanöstern för att "take their oil"
Hans anti-ISIS retorik gillar jag skarpt, måste jag erkänna. Och det kommer inte bli något WWIII över det, eftersom varken Ryssland eller Kina vill förstöra världen över ISIS.
Till skillnad från den nuvarande Obama-regimen, är Trump på riktigt anti-ISIS, och jag tror precis som han säger, att han kommer komma bra överens med Putin eftersom Putin och Trump mer eller mindre representerar samma pro-europeiska och pro-kristna ideologi. Putin ogillar ju Obama eftersom Obama bland annat har sponsrat ISIS:
https://www.washingtonpost.com/news/checkpoint/wp/2014/06/27/obama-wants-500-million-to-train-syrian-rebels-now-what/
http://conservativepost.com/obama-asks-for-500-million-to-fund-isis-in-syria/
Trump + Putin = win win.
Citat:
Ursprungligen postat av
mrtowlie
SAMT deportera 11.000.000 människor skulle kosta hundratals trillioner dollar.
Skulle gärna vilja se källa för dessa astronomiska fantasisiffror.
Citat:
Ursprungligen postat av
mrtowlie
Knappast ett bra sätt att make the country great again.
Jodå. Trump förespråkar styrka, och det är exakt så man gör ett land starkt. Har du inte märkt att Trump kallar hans meningmotståndare, "weak"? Hur tror du att USA blev världens supermakt? Genom att låta gangstanegrer och kaozlatinos springa runt och mörda allt och alla? Knappast.
Citat:
Ursprungligen postat av
mrtowlie
Kul att se hur Trumperad du är dock.

Ja han är en bra man. Han är dock problematisk på en del punkter, som hans anti-cannabis retorik (som han inte har någon chans mot hur som helst), att han är en typisk iGnorant konservativ reaktionär osv, men överlag har han en hel del mycket vettiga positioner.
Jag kommer vid senare tillfälle, donera en 10-20 dollar till Trump