Citat:
Ursprungligen postat av
sjalvebastedrang
Ett rätt trivialt påpekande är att dessa utlandsfödda hamnat i Schweiz genom invandring. Jag gissar också att en mycket stor majoritet är välartade européer. Vet inte heller riktigt vad du argumenterar mot här. Jag har inte påstått att alla invandring överallt och alltid, leder till bostadsbrist.
Tvärtom skrev du just att det var immigrationen som var orsaken.
Och jag plockar då fram ett motexempel som falsifierar din föreställning. Hur länge tror du att du kan hålla den kunskapen i skallen tills dina känslor städat bort den och du börjar gorma om att bostadsbristen beror på invandringen. En vecka?
Citat:
Ursprungligen postat av
sjalvebastedrang
Men, med det sagt så kanske du ändå ska fundera över just Schweiz. Invånarna sjäöva är nämligen inte speciellt nöjda med situationen.
http://www.svd.se/schweizarna-nobbar-eu-invandring
Står ingenstans där att dom är missnöjda för att dom inte behöver köa till bostäderna.
Citat:
Ursprungligen postat av
sjalvebastedrang
staten öppnar dörren till köpstarka utlänningar som tränger undan våra barn.
Var hittar du någon undanträngning, förutom i fantasin?
Är det i Singapores, Hongkongs och Schweiz låga arbetslöshet.
Eller tror du på något sätt att Kalifornien skulle haft sitt starka dynamiska näringsliv utan omfattande invandring.
Eller du kanske tror att den invandrare som startade Nividia trängde ut någon infödd amerikan. Och att den senare skulle ha fått starta Nivdia istället, och det skulle ha blivit exakt lika framgångsrikt. Några sådana galenskaper är det väl du ruvar på.