2015-04-07, 17:48
Medlem
Bbobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fullan
Vem vill leva några extra år på ålderdomshemmet?

Frågan är väl snarare om du vill hamna på ålderdomshemmet 10år för tidigt.

Finns ju folk som är helt trasiga innan dom ens blivit pensionärer.
Citera
2015-04-07, 22:08
Medlem
Isnatts avatar
Jag har ett lite märkligt minne. Brukar komma ihåg vilka varor olika butiker haft flerköpserbjudande på och ska jag ändå köpa en vara som jag kan lägga i frysen eller kommer använda så testar jag ibland att ta exempelvis 3 fryspåsförpackningar, riven ost, pennor, osv.
Förvånansvärt ofta så ligger erbjudandet kvar i kassasystemet.

På samma sätt så ska man inte luras av butikerna, exempelvis för ett par veckor sedan hade coop 2 spanska vanliga gurkor för 20:-.
I lådan bredvid hade dom svensk gurka men istället för styckspris så såldes dessa för 24.90:-/kg. Jag räknade snabbt ut att en gurka sällan väger mer än ett halvkilo och att dom svenska borde vara billigare då dom spanska var små.
Så jag vägde en svensk på självscanningsvågen och gurkan kostade 8:-. Alltså två gurkor för 16:- Men folket som handlade plockade fint på sig två spanska gurkor då det såklart LÄT billigare med 2 för 20:-.

En gång snodde jag alla rabattkuponger 'prova på, få 3:- rabatt' som brukar sitta uppe vid vissa varor. Det var kuponger med 20:- rabatt på maskindiskmedelstabletter
Citera
2015-07-20, 16:27
Medlem
Isnatts avatar
Har kommit på idiotsäkra snålgrejer till

Äta gratis: På dom flesta hotell ingår ju frukostbuffé på morgonen, den serveras vanligtvis 06:30-10:00. Så har du ett hotellrum du ska bo i måndag-tisdag och så när du bokar, säg att du vill ha tidig incheck och kom dit så tidigt som möjligt på måndagen, gärna vid 09 och checka in, lämna väskorna på rummet och gå ner och ät frukost. Upptäckte det här i somras av en slump när jag var ute och for och checkade in väldigt tidigt en dag.

Behöver du en släpkärra för några timmar? Ofta har myrorna kärra att låna om du har mycket som ska transporeras dit. Så säger du att du ska lämna grejer hos dom 'men behöver låna kärra' och så hämtar du deras kärra och använder den vad du nu ska ha den till och så åker du och lämnar tillbaka den när du är klar
Citera
2015-08-26, 19:24
Medlem
Zickan_s avatar
1. Dumpstra borde nog redan nämnt tidigare men det är ett ypperligt sätt att spara kronor i matkassan under vinterhalvåret då butikernas "skräp" hålls nedkylt i sopcontainrarna. Gäller bara att hålla koll på maten man tar till vara på att det inte är allt för illa gånget och tillaga det ordentligt.

2. Att ta tillvara på maten ordentligt. Tex. så ser jag många av mina vänner slänga stjälken till broccolin eller blasten till blomkålen som båda går utmärkt att äta!

3.Köpa stora förpackningar tjänar man oftast på!

4. Spara el genom att använda timer på de saker som bara skall köras vissa timmar. Degradera dig i elektrisk utrustning, tex. mindre tv osv.

5. Träna inte i onödan. Ta cykeln till affären istället för bilen är både billigare och mer miljövänligt.

6. Byt boende. Själv har jag flyttat in i en sjöbod (illegalt) på 12 kvadrat med trinettkök (utan rinnande vatten), säng, laptop, tv (Inga kanaler dock). Vatten får jag av grannen och det finns en närliggande toalett för allmänheten jag kan använda. Bada gör jag i havet året runt och jag fiskar väldigt mycket. Kylen behöver inte vara påslagen stora delar av året. Wifog på telefonen så att jag kan surfa & ringa gratis.
Jag har inte bott här länge, men jag räknar med att klara mig på 10 000 om året. Men vissa lyxsaker som alkohol, CB och nöjen gör att jag kommer upp i betydligt mer i utgifter!

Min plan är att starta eget och arbeta minsta möjliga utan hjälp från staten. Ska bli spännande & se hur jag trivs med min nya livsstil i vinter!
Citera
2015-08-26, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zickan_
1. Dumpstra borde nog redan nämnt tidigare men det är ett ypperligt sätt att spara kronor i matkassan under vinterhalvåret då butikernas "skräp" hålls nedkylt i sopcontainrarna. Gäller bara att hålla koll på maten man tar till vara på att det inte är allt för illa gånget och tillaga det ordentligt.

2. Att ta tillvara på maten ordentligt. Tex. så ser jag många av mina vänner slänga stjälken till broccolin eller blasten till blomkålen som båda går utmärkt att äta!

3.Köpa stora förpackningar tjänar man oftast på!

4. Spara el genom att använda timer på de saker som bara skall köras vissa timmar. Degradera dig i elektrisk utrustning, tex. mindre tv osv.

5. Träna inte i onödan. Ta cykeln till affären istället för bilen är både billigare och mer miljövänligt.

6. Byt boende. Själv har jag flyttat in i en sjöbod (illegalt) på 12 kvadrat med trinettkök (utan rinnande vatten), säng, laptop, tv (Inga kanaler dock). Vatten får jag av grannen och det finns en närliggande toalett för allmänheten jag kan använda. Bada gör jag i havet året runt och jag fiskar väldigt mycket. Kylen behöver inte vara påslagen stora delar av året. Wifog på telefonen så att jag kan surfa & ringa gratis.
Jag har inte bott här länge, men jag räknar med att klara mig på 10 000 om året. Men vissa lyxsaker som alkohol, CB och nöjen gör att jag kommer upp i betydligt mer i utgifter!

Min plan är att starta eget och arbeta minsta möjliga utan hjälp från staten. Ska bli spännande & se hur jag trivs med min nya livsstil i vinter!

Oj, detta låter skitfränt... jag vill gärna följa din utveckling, kommer du blogga?
Citera
2015-08-26, 19:44
Medlem
Zickan_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dveg
Oj, detta låter skitfränt... jag vill gärna följa din utveckling, kommer du blogga?

Tror inte det. Eftersom att det är förbjudet att bo i sjöbodar så vill jag inte dra åt mig för mycket uppmärksamhet! Bilder kommer inte på fråga iaf. Kanske gör en egen tråd här på fb småningom!
Citera
2015-08-26, 19:46
Medlem
Citat:
Tror inte det. Eftersom att det är förbjudet att bo i sjöbodar så vill jag inte dra åt mig för mycket uppmärksamhet! Bilder kommer inte på fråga iaf. Kanske gör en egen tråd här på fb småningom!

Ah det förstår jag såklart....
Citera
2015-11-15, 15:17
Medlem
NiwRams avatar
Citat:
Vore mycket intressant med någon bloggliknande tråd, överväg gärna.
Citera
2015-12-02, 11:45
Medlem
Snubchurps avatar
Om ni nån gång skulle lyxa till det med att köpa en ost så kan jag tipsa om att blöta osthyveln då ni hyvlar osten. På så vis blir skivorna tunnare och osten räcker längre.
Citera
2015-12-10, 11:08
Medlem
Bigbadmotherfuckers avatar
1. Skaffa Preems mastercard, du får tillbaka 1% på alla dina köp.
2. Gå ur svenska kyrkan omedelbart. Det är ungefär 3000kr varje år!
3 Om du tränar mycket så vet man att maten är dyr som fan, rationalisera ner köttmängden och ersätt med proteinpulver.
4 Gör en budget, och håll den.
5 Spara dina pengar i början av månaden, inte slutet.
6 När du väl har lite pengar, lägg dessa i värdepapper. Dvs, aktier, fonder mm.

MVH
Citera
2015-12-10, 13:33
Medlem
one_sizes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bigbadmotherfucker
1. Skaffa Preems mastercard, du får tillbaka 1% på alla dina köp.

Nu verkar det som att det inte endast OKQ8 som ska sänka sin cashback från 1% till 0.3% utan även de andra korten kommer få samma villkor, iaf tids nog.

Citat:
Ursprungligen postat av Bigbadmotherfucker
3 Om du tränar mycket så vet man att maten är dyr som fan, rationalisera ner köttmängden och ersätt med proteinpulver.

Går även bra att försöka köra med mer kyckling, fisk och baljväxter. Lägger man även lite tid på matlagning så man klarar av att tillaga annat än endast filéer så kommer en hel del pengar sparas.

Bra tips för övrigt.
Citera
2015-12-11, 02:44
Medlem
I Sverige har vi turen att vi är väldigt eftertraktade av spelbolag. Spelbolagen lockar oss med fina bonusar för att vi ska få in vår fot. Det finns närmare bestämt upp mot 35.000kr i sports betting bonusar att hämna hem. Men gambla vill vi ju inte! Det finns faktiskt en metod som gör att man lägger spel på båda lagen och på så vis inte riskerar att förlora sina pengar och kan omsätta bonusarna och plocka ut som jag nämnde förut, upp mot 35k! Inte så pjåkigt!

Jag har fått ut ca 10k, tar lite tid i början, men går snabbare när man roffat till sig lite fler bonusar!

*Edit*
Här är en guide till det: http://passivebettingincome.com/tjana-pengar-online-med-betting-bonusar/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in