Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2015-11-18, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hakansukkur
Mycket folk utan minsta insyn i racet har ser jag. Carson letar just nu alibi for att han forsokte knivhugga nagon nar han var yngre, Han verkar helt instabil.
Det är Carson själv som försöker få folk att tro att han försökte knivhugga någon som fjortonåring. Ingen annan minns detta, inte ens han som skall ha blivit utsatt för den unge Carsons "vrede".
Nästan samtliga man pratat med har berättat att Carson varit den perfekta skolungdomen, det berättas att han gick upp väldigt tidigt för att studera och var redan då tystlåten. Han har en bra backgroundstory i och med att han kommer från en fattig familj och lyckades själv bli en av världens främste neurokirurger. Att han försöker ge en bild av sig som en vildsint unge är mest konstigt, troligtvis försöker han med det eftersom hans bas lockas av bilden av en argsint svart ungdom som omvänds genom kristendomen.
2015-11-18, 20:02
Medlem
hakansukkurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrMet
Det är Carson själv som försöker få folk att tro att han försökte knivhugga någon som fjortonåring. Ingen annan minns detta, inte ens han som skall ha blivit utsatt för den unge Carsons "vrede".
Nästan samtliga man pratat med har berättat att Carson varit den perfekta skolungdomen, det berättas att han gick upp väldigt tidigt för att studera och var redan då tystlåten. Han har en bra backgroundstory i och med att han kommer från en fattig familj och lyckades själv bli en av världens främste neurokirurger. Att han försöker ge en bild av sig som en vildsint unge är mest konstigt, troligtvis försöker han med det eftersom hans bas lockas av bilden av en argsint svart ungdom som omvänds genom kristendomen.
Ja, det vad jag klumpigt forsokte framfora. Instabil i meningen forvirrad.
2015-11-18, 21:45
Medlem
Ustyugov2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Trump är en galning.

Trump äger.

Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Ben Carson verkar vara en man med sunda kristna värderingar, han blir nog en bra president.

Jo, precis.

Advisers Say Magic Ben is “Struggling to Grasp the Complexities” of Foreign Policy

Citat:
Carson recently mistakenly suggested that China is militarily engaged in the Syrian civil war and offered sometimes meandering answers in an interview with Fox News Sunday host Chris Wallace a few days after the Paris attacks.
2015-11-18, 22:21
Medlem
Menveds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ustyugov2
Trump äger.

Jo, precis.

Advisers Say Magic Ben is “Struggling to Grasp the Complexities” of Foreign Policy
Jag läste den tidigare. Hans rådgivare försöker förklara elementära utrikespolitiska fakta men ingenting går in. Förmodligen kan han inte peka ut Syrien på kartan och om man bad honom räkna upp vilka länder som ingår i NATO kanske han bara skulle klara 5 stycken och felaktigt tro att Schweiz var ett NATO-land.

Det är helt omöjligt att lära sig alla de här sakerna när man når en viss ålder om man inte varit intresserad tidigare. Han är en framstående kirurg och definitivt inte dum men om man inte vet något om t.ex. Ryssland och knappt kan peka ut landet på kartan så är det för sent att börja när man är sextio år.
2015-11-18, 22:54
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ustyugov2
Trump äger.

Jo, precis.

Ja i jämförelse med knäppgöken Carson måste jag nog också säga att Trump äger. Carson har en lång rad av grodor som hoppat ur munnen på honom genom åren som tydligt visar att han inte har en aning om hur världen utanför hans trångsynta baptistkyrka fungerar. Det vore en katastrof med en sån religiös tokstolle som president som får George Bush att framstå som världsvan och inte som den ignoranta hick billy som han faktiskt var.
2015-11-18, 23:08
Medlem
DaddyD2s avatar
Först så tyckte jag att Trump var en jävla pajas, men nu hoppas jag att han vinner. Han är inte rädd för att säga vad han tycker, och kommer att sätta världsledarna på sin plats. Pudeln Obama har orsakat den största förödelsen i världen sedan andra världskriget, och helt utan att ha förklarat krig mot någon. Vi har haft en svår ekonomikris, Ryssland rustar upp och annekterar länder, IS växer och blir starkare, EU tar emot den svåraste flyktingkrisen sen WW2 och det är kaos i Washington. Snacka om misslyckad president. Obama anses redan nu vara den överlägset sämsta presidenten i USA's historia, och han har ett år kvar.
2015-11-18, 23:19
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaddyD2
Först så tyckte jag att Trump var en jävla pajas, men nu hoppas jag att han vinner. Han är inte rädd för att säga vad han tycker, och kommer att sätta världsledarna på sin plats. Pudeln Obama har orsakat den största förödelsen i världen sedan andra världskriget, och helt utan att ha förklarat krig mot någon. Vi har haft en svår ekonomikris, Ryssland rustar upp och annekterar länder, IS växer och blir starkare, EU tar emot den svåraste flyktingkrisen sen WW2 och det är kaos i Washington. Snacka om misslyckad president. Obama anses redan nu vara den överlägset sämsta presidenten i USA's historia, och han har ett år kvar.
Exakt så är det. I en sund värld hade man givetvis lämnat över Obama till KKK och låtit dem lyncha Obama och hela hans familj för det helvete han har avsiktligt skapat i mellanöstern med bland annat ISIS (som Obama bär en stor skuld till att ISIS tog över mellanöstern):

Truth in Media: Origin of ISIS:
https://www.youtube.com/watch?v=o6kdi1UXxhY

Trump rockar loss i den politiska arenan just nu. Han dissar varenda korkad och/eller korrumperad amerikansk politiker, och nu när Carson äntligen har börjat sjunka i opinionssiffrorna igen, kommer Trump att vinna den republikanska presidentnomineringen, och varken Hillary eller Bernie kommer ha en chans mot honom då han kallar en spade, spade helt enkelt. Vinner Trump presidentvalet då kommer jag personligen att börja förbereda mig på att flytta till USA, med tanke på att Sverige håller på att bli en shariastat och Trump skulle aldrig låta USA förfalla på det sättet. Han snackar redan nu om att stänga ner moskéer:

Trump: 'Absolutely no choice' but to close mosques:
http://thehill.com/policy/national-security/260574-trump-absolutely-no-choice-but-to-close-mosques

Överhuvudtaget är det absurt att Carson blev så populär som han blev ett tag, efter att han började framställa sig själv som något überkristet helgon. Det säger rätt mycket om vilka oförståndiga fårskallar USA:s bibelbälte faktiskt är (de gav ju oss trots allt Dubya, och han var nästan lika korkad som Carson).

Trump är dock inte under några som helst omständigheter den perfekta presidentkandidaten, men han är i de absolut allra flesta frågor, ljusår före resten av packet. Han har även uttalat sig positiv till förnybar energi (eftersom han vill dumpa OPEC-kartellen) och även sagt att USA bör överväga medical marijuana (vilket är ett steg framåt till full cannabislegalisering). Båda mycket vettiga positioner. Trump är även pro-vit och pro-kristen (utan att för den sakens skull vara en religiös knäppskalle som Carson), vilket är mycket bra.
2015-11-21, 10:04
Medlem
E.Merckxs avatar
Senaste pollsammanställningen från HuffPost:

Donald Trump 30.4%

Ben Carson 17.6%

Marco Rubio 11.6%

Ted Cruz 10%

http://elections.huffingtonpost.com/pollster/2016-national-gop-primary

Trend: Donald Trump upp, Ben Carson ner.

The Hill skriver:

Donald Trump has gained political strength since the Paris terrorist attacks last Friday, according to most of the polls released in the aftermath.
http://thehill.com/homenews/campaign/260708-trump-rises-in-wake-of-paris-attacks
2015-11-21, 11:53
Avslutad
Har inte det republikanska partiet stora möjligheter att mygla i själva valprocessen för att förhindra att Trump blir vald?

Jag läser rykten på nätet att Donald Trump eventuellt kan bli portad från framtida debatter.
2015-11-21, 19:40
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bludderbladder
Det är exakt därför Trump ger en lite hopp. Samhällsekonomer, haha, finns det större idioter som aldrig får nått rätt. FN och världssamfundet? Vad fan yrar du om.

Om du kallar bästisarna Bush/Clinton lämpliga måste du nog ha kört med skygglappar sedan 1991.

Jag sa inte att de är lämpliga, jag sa att de är de mest lämpliga.
2015-11-21, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av börsvalp
Har inte det republikanska partiet stora möjligheter att mygla i själva valprocessen för att förhindra att Trump blir vald?

Jag läser rykten på nätet att Donald Trump eventuellt kan bli portad från framtida debatter.

Att etablissemanget skulle förhindra den kandidat som leder undersökningar samt är uttalad anti-etablissemang skulle nog slå rätt snett, typ i stil med SD i Sverige och all oförtjänt skit de fått. Dessutom har ju Trump varit med och lyckats kräva ändrade villkor på tidigare debatter, att de ska vara kortare t ex, så jag ser absolut inte att han skulle bli portad från framtida debatter.
2015-11-22, 15:51
Medlem
Menveds avatar
Ny poll från ABC/Washington Post.

Trump: 32
Carson: 22
Rubio: 11
Cruz: 8

Fox News:

Trump: 28 (+2)
Carson: 18 (-5)
Rubio: 14 (+3)
Cruz: 14 (+3)

Fox News:

Trump: 46
Clinton: 41

Trump ökar och Carson rasar. Även mycket starka siffror i Iowa och New Hampshire, de två delstater som ligger först med primärval. Ser ut som att framträdandet i Saturday Night Live och parisattackerna har gynnat Trump. Som väntat rasar Carson pga att han inte håller måttet och jag tror det är mest för att han framstår som en så sympatisk människa att han inte redan ligger på ensiffriga tal.

Rubio ökar också men det går alltför sakta, och Trump lyckas utöka sin ledning pga tappet för Carson. Ser ut som att det ska bli Trump som tar hem nomineringen.
Senast redigerad av Menved 2015-11-22 kl. 15:54.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in