2015-08-25, 22:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Vad har du fått missuppfattningen ifrån att brottslingar tänker lika som dig, eller är begåvade?

Det enda vi kan utgå ifrån är att Litauern saknar impulskontroll och att han är en person med starka drifter. Han är dessutom en person utan empati som säkerligen har begått brott tidigare utan att åka dit. Just nu visar hans agerande på att han vill ha kontroll, och jag undrar när tidpunkten kommer när han inser att han är en idiot som också förstört sitt eget liv, när han tog en annan människas liv.

Det är märkligt med brottslingar. De skapar otrygghet för andra människor, men de söker alltid trygghet för egen del i de platser de känner till. Därför är det inget märkligt med brottsplatserna och fyndplatser, för i osäkerheten för att åka dit, ökar behovet av kontroll. Det är därför brottslingar söker sig till miljöer de känner till. En annan kuriositet är att de behåller sina vapen, datorer och telefoner av ren snålhet. Saker som binder dem till brottet.

Du tänker annorlunda och rationellt, men det är för att du inte är en mördare, bara en människa som intresserar sig för det perfekta brottet!

Ja det stämmer nog många gånger det du säger.
Det är något sjukt att göra något som en människa
vet är totalt fel men ändå göra det.
Sedan finns det brottslingar som har så många
skyddsmekanismer att dom till och med kan
se offret som skyldig till deras egna kriminella
handling.
Tänker då på pedofiler, givetvis finns det andra.
Att ta någon med våld eller makt borde rent
instinktivt kännas väldigt fel.
Att sedan ta livet och flytta runt kroppen
blir ännu extremare.
Det är viktigt att en gärningsmannaprofil görs
igen nu när man har mer att gå efter, även fast
man har en MGM.
Om det måste vara någon av bröderna, tror jag mer
den yngre passar in som får psykhjälp i Litauern.
Ja det är väldigt omöjligt i egentligen att veta
hur en djupt gravt störd människa tänker, om dom
tänker?
Om det är flera inblandade finns det annat som
triggar igång, önskar varje tjej en skarpt laddad
pistol i hölstret, efter det här.
Två skott mot pungen och en i pannan utan begravning.
Fan finns det att sörja för?
2015-08-25, 22:50
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Ja, GW, han har tron att de flesta som mördar unga kvinnor är bekanta eller jämnåriga män.

Jag vet att han generellt har den uppfattningen men kan svårligen tänka mig att han blundar för fakta, det finns två typer av DNA spår som kopplar NB till Lisa.

NB kan vara undantaget, till och med GW förstår det tror jag.
2015-08-25, 22:52
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag vet att han generellt har den uppfattningen men kan svårligen tänka mig att han blundar för fakta, det finns två typer av DNA spår som kopplar NB till Lisa.

NB kan vara undantaget, till och med GW förstår det tror jag.
Jag har aldrig förnekat att NB kan vara undantaget.

Vad är två typer av DNA-spår?
Senast redigerad av XeniaOnatopp 2015-08-25 kl. 22:56.
2015-08-25, 22:56
Medlem
NB bör väl ha erkänt vid detta laget när de senaste bevisen har lagts fram? Med blodspåret och DNA bland annat. Annars är man väl dum om man inte erkänner om bevisen är så pass tunga, då är det lika bra att vifta med vit flagg.

Såvitt han inte har riktigt bra förklaring till varför det finns blod och DNA som kommer från han som återfunnits på Lisa.
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Ja, GW, han har tron att de flesta som mördar unga kvinnor är bekanta eller jämnåriga män.
De flesta överfall på flickor och kvinnor i dagens Sverige där GM och BO inte är bekanta med varandra sedan tidigare begås av utlänningar precis som i detta fall alltså med öststataren som överföll och mördade Lisa Holm.
Utlänningar dominerar t.ex överfallsvåldtäkter i Sverige och har som en liten majoritet i det svenska samhället egen majoritet i faktiska tal.
Utlänning som överföll och mördade Lisa Holm är då föga förvånande och helt enligt statistiken alltså.
Detta vet naturligtvis GW också mycket väl men det är för känsligt att säga öppet om han vill fortsätta göda sitt ego och bli inbjuden som "expert" i tv. Sanningen är ibland obehaglig, rent av farlig.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag håller med dig, men om ingen kände till att NB och Lisa träffades bakom ladan och han i övrigt är okänd för polisen så hade han ingen anledning att göra mer än att sticka ifrån platsen och hoppas att ingen skulle koppla honom till Lisa.

Varför ta med kroppen, eller ta med offret levande, det kan man ju fråga sig, kanske kan det säga något om vad som föranledde mordet. Kanske tog han henne bara med sig ifrån baksidan på caféet i syfte att våldta henne?

Kan det vara så, kanske låst in henne i ett skåp , takbox med tanke på att återvända senare, nu gick inte det och LH kvävdes under tiden
2015-08-25, 22:57
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Jo, jag instämmer , men är fortfarande otydligt då jag tolkar att uppgiften saknas som om man fortfarande inväntar svar och att denna mening syftar till föregående stycke i texten "

Den huvudsakliga motiveringen till kravet på den långa omhäktningstiden är att det fortfarande saknas skriftliga analyssvar från Nationellt Forensiskt Centrum, NFC."

Alltså att det ska justeras med fler svar från NFC ang tidpunkten.
jag är alltså inte helt övertygad om det du säger att det är slutgiltigt.

Om så dock är fallet att tidpunkt för när döden inträdde inte går att fastställa så betyder det ytterligare skäl att som så många befarar se det värsta framför sig.

Det var du som citerade det där med slutgiltigt, jag vet inte om det stämmer eller om det är media som tolkar och skriver. Slutgiltig betyder väl konkret att det är det protokoll som skall användas som underlag i förundersökning och åtal, jag vet inte.
2015-08-25, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glyskolja
Hur svårt att lyssna? Hans dna minst på kropp och kläder, eventuellt i kroppen så som hennes tillhörighet.

På kroppen?? I kroppen ?? Var har du läst det
2015-08-25, 23:10
Moderator
OYs avatar
Citat:

Egentligen borde jag inte svara dig då du är ful som en fisk som ägnar dig åt att klippa ut vad folk säger och klistra ihop det till något lögnaktigt i ett försök att stärka din egen trovärdighet.

Men jag ska svara dig vad jag menar. DNA kan utvinnas ur till exempel hår, sperma, hudceller och blod. Jag tar mig friheten att kalla DNA från sperma som hittas och används för att identifiera en person för ett DNA spår, från blod för ett annat DNA spår och så vidare.

I det här fallet påstås det, bland annat expressen.se gör det, att blod har hittats men även en annan typ av DNA spår.

Förstår du vad jag menar eller vill du att jag förtydligar?
2015-08-25, 23:14
Avslutad
[quote=MrFold|54477368]Vanstyrets tid ska inte tas med en skopa salt, utan snarare några billaster. Jag trodde det var så uppenbart att jag avstått från att kommentera personens dravel. Jag kanske borde ha vetat bättre.

Den enda intressanta frågan kring personen är om det är rent trollande eller om det verkligen är en person med ett rejält horn i sidan till "farbror Arne" med familj som nu gör vad hen kan för att sprida skit om vederbörande och hoppas att åtminstone lite kletar fast. Jag är inte säker.

Så du är alltså den som tycker så här:

Årets FB-inlägg? För min del hade det varit om ,,,viss Mods hade haft en regel på sitt skägg,,, innan dom kör sin egen * Agenda regel vilket tolkas som dom har tolkats ( (FB) Moderatorer, dags för en förändring.)

Du beter dig som du är en som vill helst bli Moderator
men inte lyckats, är det så?
Och beträffande din farbror Arne, är
det du som är Kalle Anka?
Har inget "horn" i sidan till denne din farbror Arne.
Ja! Det finns bekräftat att A.J var del i Helena Andersson
utredningen.
Allt står inte på Flashback nämligen.
Det där saltet kan du behålla till vintern om du mot
alla tvivel har ett körkort.
2015-08-25, 23:14
Bannlyst
Citat:

Det finns olika typer av dna-spår. Blod, sperma, saliv etc.
2015-08-25, 23:15
Medlem
Citat:
Jaha, NB startar attacken tidigast 18:23, dödar Lisa, emballerar kroppen, kör den till Martorp, och köper pizza 19:30. Wow, snabb man. Det var ont om tid redan innan vi lade in emballering i tidkalkylen. Är det inte mer sannolikt att Lisa transporterades oemballerad i en bil som NB inte förfogade över?

Var har du faktauppgifter som styrker det fetade.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in