2015-08-23, 18:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DFBESE
Här utvecklar för övrigt PPD varför aui fick lämna EG: http://peterpandam.blogspot.se/2015/08/post-ti5-blog.html?m=1

Verkar ju vara en riktig bögis. Vem fan vill jobba med någon som honom.

EDIT: hoppas de åker ut nästa TI. Blir den första TI där jag inte enbart hejar på lag, utan där min högsta önskan är att PPD åker ut på sistaplats.
Senast redigerad av Direktdemokraterna 2015-08-23 kl. 18:53.
Citera
2015-08-23, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Direktdemokraterna

EDIT: hoppas de åker ut nästa TI. Blir den första TI där jag inte enbart hejar på lag, utan där min högsta önskan är att PPD åker ut på sistaplats.
Inget nytt att PPD inte är en trevlig prick. Sumail och Fear är inte heller speciellt trevliga.
Citera
2015-08-23, 21:16
Medlem
Hundlejons avatar
Citat:
Det står helt klart att nästa TI blir otroligt intresant iallafall.

Loda måste fan bort. Om Alliance vinner igen så vore det historiskt. Bulldog till Secret. S4 till Secret. Loda slutar snusa och skärper till sig eller hoppar av.

Sumail över till Alliance ftw.

Varför måste Loda bort? (samt sluta snusa?!)

[A] med Loda, Akke, s4 och Bulldog vore inte helt fel. Personligen när jag drömmen om N0tail i Alliance, en dag skall den fan besannas.

Jag tror att Loda är bra på att stimulera kaptenen i laget, t.ex. s4. Nu vet jag inte vad som gör Loda unikt dålig men jag tycker att han verkar ha en god spelförståelse och en bred pool. Throwar han mycket eller?
Citera
2015-08-23, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hundlejon
Varför måste Loda bort? (samt sluta snusa?!)

[A] med Loda, Akke, s4 och Bulldog vore inte helt fel. Personligen när jag drömmen om N0tail i Alliance, en dag skall den fan besannas.

Jag tror att Loda är bra på att stimulera kaptenen i laget, t.ex. s4. Nu vet jag inte vad som gör Loda unikt dålig men jag tycker att han verkar ha en god spelförståelse och en bred pool. Throwar han mycket eller?
Alliance var ju överlägset bäst fram till att de fick en patch som nerfade allting de gjorde!
Citera
2015-08-23, 22:01
Medlem
liddens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pukknub
Alliance var ju överlägset bäst fram till att de fick en patch som nerfade allting de gjorde!

En bra artikel om Alliance före och under TI3. Förklarar också varför nerfen slog så hårt mot dem.
Senast redigerad av lidden 2015-08-23 kl. 22:11. Anledning: typo
Citera
2015-08-23, 22:10
Medlem
Hundlejons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lidden
En bra artikel om Alliance före och under TI3. Förklarar också varför nerfen slog så hårt mod dem.

Den här artikeln har jag läst tidigare och jag tycker att den är väldigt intressant.

Personligen tror jag att om Alliance återfår spelare samt hänger med i metan kommer de vara ett lag att räkna med. De har ju bra spelare och en sammantaget bred hero pool väl?
Citera
2015-08-25, 15:16
Medlem
Krasigts avatar
Citat:

Citat:
Inget nytt att PPD inte är en trevlig prick. Sumail och Fear är inte heller speciellt trevliga.
Ni beter er som riktiga le redditers. Ni känner inte någon av dessa människorna utan dömer de snarare utifrån deras persona som de anpassar på internet. Dager har förvisso varit involverad i en del dumheter i HoN, men jag tycker inte det stämmer längre.

Citat:
Jag tror det snarare hade att göra med att det inte fanns tillräckligt många engagerade och bra lag. Typ som TI och TI2. Deras spelare är inte topnotch utom S4, som samtidigt inte spelar väl om han inte är bekväm med situationen.

Problemet är att de var en one trick pony, och jag tror inte deras strategi hade hållit i dagsläget dömande av hur många nya som har kommit in i scenen sen dess.
Citera
2015-08-25, 15:17
Medlem
Krasigts avatar
AUI's nya lag är spikat även om ritsu skrev ut det för typ en vecka sen.

http://digitalchaos.gg/team

Tror inte det kommer gå något vidare för detta laget. Bara typ AUI och YawaR som faktiskt är bra. Kanske Biryu också, men ha har mycket att bevisa.
Citera
2015-08-25, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krasigt
Ni beter er som riktiga le redditers. Ni känner inte någon av dessa människorna utan dömer de snarare utifrån deras persona som de anpassar på internet. Dager har förvisso varit involverad i en del dumheter i HoN, men jag tycker inte det stämmer längre.
Dömer självklart honom efter hur han uppför sig på twitter, forum osv.
En trevlig person håller inte på så. Speciellt inte om man är en offentlig person.
Citat:
Ursprungligen postat av Krasigt
AUI's nya lag är spikat även om ritsu skrev ut det för typ en vecka sen.

http://digitalchaos.gg/team

Tror inte det kommer gå något vidare för detta laget. Bara typ AUI och YawaR som faktiskt är bra. Kanske Biryu också, men ha har mycket att bevisa.
Tycker du dömer ut dem lite snabbt. Varken Bulba eller TC har underpresterat speciellt mycket mer än andra. YawaR har nästan ingen erfarenhet, förstår verkligen inte hur du kan tycka att han är bra bara så där.
Citera
2015-08-25, 22:17
Medlem
Askenars avatar
Alltså nu får det vara nog!

Jag har mmr mellan 1700-2000 och jag lirar rankade matcher. Jag har förlorat 7 matcher nu och är skitförbannad, mitt lag består av uteslutet korkade spelare som inte lyssnar när jag snackar taktik.

Gemensamt för dessa matcher är att mina medspelare inte kommunicerar, det är bara jag som snackar. De kanske yttrar en svordom när de dör men det är ytterst tyst.

EN annan sak gemensamt är att mina medspelare köper helt fel föremål eller rättare sagt köper rätt föremål men får helt fel tillfällen. Jag hade en Necrophos som köpte Dagon som sitt första föremål och wastade sin ulti på fiendehjältar med full hälsa. EN annan gång fanns det SPirit breaker och lifestealer som skulle köra sin combo då lifestealer hoppar in i spirit breaker. Problemet var att de inte kommunicerade något under matchen och feedade sönder. Enda tillfället de snackade var under hero selection.

Den tredje gången var när Riki/BH/Clinkz var med i motståndarlaget. Under hero selection sa jag att andresupporten måste stödja med sentry wards/dust/gem eller necronomicon men det sket andresupporten OCH RESTEN AV HELA MITT LAG i. Då körde jag hard carry och hjorde mitt bästa för att köpa dust när jag egentligen skulle köpa nyckelföremål till mig själv.

Man kan inte tro att det är sant, MMR-systemet är såpass konstruerat att man kan "hålla kvar" spelare eftersom det finns miljontals matchningar som kan göras. Så stor är databasen gissar jag mig till.
Citera
2015-08-26, 12:45
Medlem
Bernt-Bennys avatar
Är det bara för mig eller tar det en jävla tid för att hitta server? Igår vid 21 så tog det säkert 8min för att hitta en server.
Citera
2015-08-26, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Askenar
Alltså nu får det vara nog!

Jag har mmr mellan 1700-2000 och jag lirar rankade matcher. Jag har förlorat 7 matcher nu och är skitförbannad, mitt lag består av uteslutet korkade spelare som inte lyssnar när jag snackar taktik.

Gemensamt för dessa matcher är att mina medspelare inte kommunicerar, det är bara jag som snackar. De kanske yttrar en svordom när de dör men det är ytterst tyst.

EN annan sak gemensamt är att mina medspelare köper helt fel föremål eller rättare sagt köper rätt föremål men får helt fel tillfällen. Jag hade en Necrophos som köpte Dagon som sitt första föremål och wastade sin ulti på fiendehjältar med full hälsa. EN annan gång fanns det SPirit breaker och lifestealer som skulle köra sin combo då lifestealer hoppar in i spirit breaker. Problemet var att de inte kommunicerade något under matchen och feedade sönder. Enda tillfället de snackade var under hero selection.

Den tredje gången var när Riki/BH/Clinkz var med i motståndarlaget. Under hero selection sa jag att andresupporten måste stödja med sentry wards/dust/gem eller necronomicon men det sket andresupporten OCH RESTEN AV HELA MITT LAG i. Då körde jag hard carry och hjorde mitt bästa för att köpa dust när jag egentligen skulle köpa nyckelföremål till mig själv.

Man kan inte tro att det är sant, MMR-systemet är såpass konstruerat att man kan "hålla kvar" spelare eftersom det finns miljontals matchningar som kan göras. Så stor är databasen gissar jag mig till.
Alltså du ska inte försöka snacka taktik med folk i 2k mmr pubs. Tänk mer på ditt eget spel och snöbolla, outlejna, farma sönder osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in