2015-08-18, 21:23
Medlem
MonsterMagnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GusFring
Nils Oscar god lager är bra, även om den inte tar ut svängarna så mycket. Pistonhead - menar du Flat Tire? Den är mycket prisvärd. Annars inom lager är t ex Augsburger Herrenpils, Zlatopramen Half n Half, Samuel Adams Boston Lager, Baron Trenck, Gambrinus och Spaten München klart drickbart och lite bättre tycker jag än det mesta inom kategorin lageröl.

Jag menar inte att PHs Flat tire är dyr utan att om man inte vill ha så mycket humle i sin lageröl N-Os God lager ett bra alternativ.

Att N-Os God lager inte tar ut svängarna är det som gör den så bra.
Jag själv är en stor stoutfantast och när man har tankat tunga stouter en tid så är det jäkligt nice att ta en anonym lageröl som omväxling.
Vid dom tillfällena tycker jag faktist att en humlefattig öl är bättre.

Det är några riktigt bra humlefattiga öl du nämner där.
Berätta lite om dom och även vad du gillar hos dom så dom som inte testat dom får en aning vad det är för speciellt med dom. (Läs trådstarten igen då listtrådar och listinlägg inte är okej.)
Citera
2015-08-18, 23:44
Medlem
Paatiences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rayravioli
Kan det varit Beervana? Den gillade jag, men av nån anledning försvann den.

http://news.cision.com/se/brutal-brewing/i/brutal-brewing-beervana-summer-edition-33brk,c1213144
Den där måste det vara! Går den inte att få tag på längre? Den var väldigt prisvärd och god.
Citera
2015-08-19, 08:10
Medlem
rayraviolis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paatience
Den där måste det vara! Går den inte att få tag på längre? Den var väldigt prisvärd och god.

Tror inte det. Jag har inte sett den på flera år. Man får hoppas på en nyutgåva.
Citera
2015-08-19, 11:02
Medlem
Feadogs avatar
Citat:

Citat:
Tror inte det. Jag har inte sett den på flera år. Man får hoppas på en nyutgåva.

Det var en speciell sommarutgåva från Brutal Brewing. Den fanns väl förra sommaren om jag inte minns fel, däremot har den inte synts till i år. Det var även min favorit bland Brutal Brewing-ölerna, men Flat Tire är inte långt efter imo.
Citera
2015-08-19, 11:17
Medlem
Mr.Nesss avatar
Citat:
Frågade ansvariga och den kommer inte komma tillbaka på grund av ändringar i regler från Systembolaget, vad det nu innebär... Men jävligt trist då den var riktigt god
Citera
2015-08-20, 11:08
Medlem
Paatiences avatar
Tråkigt Vi får väl skriva här i tråden om någon skulle lyckas hitta den igen, får köra på Flat Tire så länge.
Citera
2015-08-20, 12:46
Medlem
lugna ner digs avatar
Beervana fanns väl förrförra året och året innan det. Bulköl nr 1 verkligen, perfekt till parkhäng, grill, festival, efter jobbet m.m.
Flat tire är väldigt lik annars, känns nästan som samma öl.
Citera
2015-08-20, 15:28
Medlem
Feadogs avatar
Citat:
Tråkigt Vi får väl skriva här i tråden om någon skulle lyckas hitta den igen, får köra på Flat Tire så länge.

Jag är ganska säker på att den inte bryggs längre. Om någon mot förmodan skulle hitta Beervana från tiden då den bryggdes så skulle den knappast vara drickbar då det är en humledriven lager med ganska blygsam alkoholhalt. Vi får se om Spendrups väljer att börja brygga den igen. I bästa fall blir det väl till nästa sommar.
Citera
2015-08-25, 16:34
Medlem
KickAss-1337s avatar
Ja Beervana får man verkligen hoppas kommer igen på bolaget, även jag lovordade denna. Bland nuvarande billigare öl (eftersom det verkar vara på tapeten) förordar jag Flat Tire, Zeunerts Original och Marta Krieger Spitzenpilsner. Flat Tire, kommentar överflödig. Ang. de andra två tycker jag att Zeunerts har en god smak för att vara en budgetpilsner och går bra till det mesta. Marta Krieger är en tämligen god och ofiltrerad lager som sitter fint rent allmänt, framför allt som matöl. Kan varmt rekomendera för er som inte testat dessa
Senast redigerad av KickAss-1337 2015-08-25 kl. 16:43.
Citera
2015-08-25, 16:46
Medlem
ErichvonStalheins avatar
Jag har precis druckit en Mariestads 3.5% och sitter och analyserar informationen som finns på burken. Det är mycket "Hantverk och tradition". "Bryggmästarna på Mariestads bryggeri har förfinat orginalet sedan 1848" Dessutom så finns det en fin bild på det gamla bryggeriet med tre rykande skorstenar....

Men, läser man lite till så faller bluffen platt....

"Bryggt av SBAB för Mariestads Bryggeri AB"

SBAB = Spendrups Bryggeri AB. Det visar sig att Spendrups lär ha köpt upp Mariestads bryggeri någon gång på 70 talet och lagt ned det. Mariestads är ett rent varumärke och ölen bryggs ihop med all annan Spendrups öl. Ordet "Spendrups" förekommer inte överhuvudtaget på burken

Har Spendrups inte dragit sanningen lite väl långt???
Citera
2015-08-25, 17:01
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KickAss-1337
Marta Krieger är en tämligen god och ofiltrerad lager som sitter fint rent allmänt, framför allt som matöl. Kan varmt rekomendera för er som inte testat dessa
Bra tips! Många som missar denna, aldrig sett någon ha den i sin kundkorg på mitt Bolag faktiskt och den är aldrig urplockad på hyllan.
Citera
2015-08-25, 18:14
Medlem
Mr.Nesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feadog
Jag är ganska säker på att den inte bryggs längre. Om någon mot förmodan skulle hitta Beervana från tiden då den bryggdes så skulle den knappast vara drickbar då det är en humledriven lager med ganska blygsam alkoholhalt. Vi får se om Spendrups väljer att börja brygga den igen. I bästa fall blir det väl till nästa sommar.

Citat:
Ursprungligen postat av KickAss-1337
Ja Beervana får man verkligen hoppas kommer igen på bolaget, även jag lovordade denna. Bland nuvarande billigare öl (eftersom det verkar vara på tapeten) förordar jag Flat Tire, Zeunerts Original och Marta Krieger Spitzenpilsner. Flat Tire, kommentar överflödig. Ang. de andra två tycker jag att Zeunerts har en god smak för att vara en budgetpilsner och går bra till det mesta. Marta Krieger är en tämligen god och ofiltrerad lager som sitter fint rent allmänt, framför allt som matöl. Kan varmt rekomendera för er som inte testat dessa

Som jag skrev lite längre upp så är det Systembolagets fel att den inte finns längre. Ändrande regler tydligen. Vad det handlade om för regler fick jag inte veta men får väl anta att det har något med tillfälliga sorter att göra eller liknande.

Riktigt trist då det var en riktigt god öl.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in