2015-08-18, 17:46
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neurogen
vad säger ni, tror ni det blir nästa vecka som jag förutspådde för en månad sen? :/
nope....

Det verkar väl bli det?

S3 stänger den 23:e S4 startar 28:e, så patchen går väl in mellan de dagarna eftersom jag misstänker att de inte kommer vilja slänga ut ny patch på S4 dagen.
Citera
2015-08-18, 17:51
Medlem
neurogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Det verkar väl bli det?

S3 stänger den 23:e S4 startar 28:e, så patchen går väl in mellan de dagarna eftersom jag misstänker att de inte kommer vilja slänga ut ny patch på S4 dagen.

hmm. coolt ifall jag hade rätt isåfall
Citera
2015-08-19, 10:09
Medlem
AquaRegias avatar
Är det någon som har koll på drop mechanics?

Om vi låtsas att 1% av alla items som droppas är legendary, och så har vi en equipment slot som bara har en enda legendary som vi kallar för X, då kommer 10 X att droppas på 1000 item drops. En annan equipment slot har två olika legendaries, Y och Z, kommer det då att droppas 10 totalt, eller 10 av varje?

Vad jag är ute efter är om det är lägre chans att få den legendary man vill ha om det finns fler legendaries i samma slot. Skulle man inte då kunna tjäna på att gambla efter fel del när man vill ha ett set, och sen använda kuben för att göra om till en annan set-del?
Citera
2015-08-19, 11:10
Medlem
Lanoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AquaRegia

Om vi låtsas att 1% av alla items som droppas är legendary, och så har vi en equipment slot som bara har en enda legendary som vi kallar för X, då kommer 10 X att droppas på 1000 item drops. En annan equipment slot har två olika legendaries, Y och Z, kommer det då att droppas 10 totalt, eller 10 av varje?

Vad jag är ute efter är om det är lägre chans att få den legendary man vill ha om det finns fler legendaries i samma slot. Skulle man inte då kunna tjäna på att gambla efter fel del när man vill ha ett set, och sen använda kuben för att göra om till en annan set-del?

Där säger du fan nånting egentligen.
Har för mig att brallor är det lättaste set-itemet att få då det inte finns så många varianter på den sloten.
Då skulle man tex kunna gå all in på dem hos Kadala och sen, precis som du säger göra om dem till ett annat set-item med kuben.
Sen om det är värt det vet jag inte. Har lirat för lite PTR för att ha koll på recepten till kuben.
Citera
2015-08-19, 11:14
Moderator
^Eazs avatar
Citat:

Saken är att vapen osv har olika chans.

När en legendary droppar så rollas först typ, sen rollas vilken av legendary av den typen.

Det här documentet är bra, kolla tredje och fjärde tabben för drops, de två första är bloodshard shoppande: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1cM-s4e66ql2zsrkfkfKXmvVJ4zmngzxdzVLk9gvLvT8/edit#gid=180747403

Så, säg att du vill ha en Furnace (som jag fick en till av imorse).

Först ska det rolla 2h Mace, och sen beroende på vilken klass du spelar så är det 4,76% till 6,67% att det faktiskt blir en Furnace och inte någon av de andra 2h maces.

Kuben kommer underlätta letandet efter delar men det kommer kosta mats som kommer kräva farmande oavsett.

Utöver de som nämns i spreadsheetet så finns även RNG cross class droppen, e.g. när du som Barb får en Båge, det är rare så det går inte att direkt göra några beräkningar på hur den chansen ser ut.
Citera
2015-08-19, 11:27
Medlem
AquaRegias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Saken är att vapen osv har olika chans.

När en legendary droppar så rollas först typ, sen rollas vilken av legendary av den typen.

Det här documentet är bra, kolla tredje och fjärde tabben för drops, de två första är bloodshard shoppande: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1cM-s4e66ql2zsrkfkfKXmvVJ4zmngzxdzVLk9gvLvT8/edit#gid=180747403

Så, säg att du vill ha en Furnace (som jag fick en till av imorse).

Först ska det rolla 2h Mace, och sen beroende på vilken klass du spelar så är det 4,76% till 6,67% att det faktiskt blir en Furnace och inte någon av de andra 2h maces.

Kuben kommer underlätta letandet efter delar men det kommer kosta mats som kommer kräva farmande oavsett.

Utöver de som nämns i spreadsheetet så finns även RNG cross class droppen, e.g. när du som Barb får en Båge, det är rare så det går inte att direkt göra några beräkningar på hur den chansen ser ut.

Tack för länken!

Det besvarar åtminstone en del utav frågan, fler legendaries på en slot ger lägre chans (i snitt) att man får det man vill ha. Finns det någon anledning att tro att det droppas t.ex. fler ringar än bracers överlag, för att på något sätt kompensera att det finns fler ringar än bracers?
Citera
2015-08-19, 13:32
Medlem
qrounxqrounxs avatar
Citat:

ja det är självklart svårare att få det du söker om det finns fler av samma sak och sen att vissa är mer rare än andra gör inte saken bättre heller. har även funderat på kadala att om du gamblar och targettar pants t.ex så är det dina framtida pants-drops som du simulerar. att det är en del av samma loottable. är säkert inte så men ändå.
Citera
2015-08-25, 10:45
Bannlyst
Redo för patch 2.3 och season 4?
Citera
2015-08-25, 11:09
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illsuionist
Redo för patch 2.3 och season 4?

Tom yours truly ska testa på season där här rundan. Tagit måndag ledig ihop med N3ss3 och vi kommer grinda i helgen.

Edit: Har totalvägrat Season tidigare men har börjat lira D3 igen, så får bli dags för lite Season den här rundan.

Blir WW-Barb för mig eftersom det är det jag lirat sista veckorna.
Citera
2015-08-25, 11:55
Medlem
Fûrims avatar
Är sjukt taggad, har aldrig haft möjlighet att vara med direkt från början vid seasons pga jobb eller resa men nu jävlar i helskotta.

Panpizza 8 pack inhandlat, kaffe-filter skall bli förfyllda och hunden är på semester hos föräldrarna!

Det blir en wizard för mig då jag kört WW-barb så länge så nu blir det nåt nytt.
Citera
2015-08-25, 11:57
Medlem
Finns det datum på patchen?
Citera
2015-08-25, 12:00
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oea
Finns det datum på patchen?

Patchen är imorgon som det ser ut, sen Season börjar på Fredag.

Citat:
Ursprungligen postat av Fûrim
Är sjukt taggad, har aldrig haft möjlighet att vara med direkt från början vid seasons pga jobb eller resa men nu jävlar i helskotta.

Panpizza 8 pack inhandlat, kaffe-filter skall bli förfyllda och hunden är på semester hos föräldrarna!

Det blir en wizard för mig då jag kört WW-barb så länge så nu blir det nåt nytt.

Har aldrig varit intresserad av Season förrut, och jag ser inte fram emot att börja om, men N3ss3 har tjatat på mig så har vikt ner mig, tog även ledigt på måndagen vilket även N3ss3 har gjort för en hel helgs grind.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in