2015-08-24, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Jag tycker du ska ge fan i att sitta och kasta grundlös skit på åklagaren om att han skulle syssla med medvetna manipulationsförsök av rätten.

Känner du åklagaren eftersom du reagerar som du gör, tror att åklagaren aldrig kommer att läsa vad som skrivs här ändå så lugna ner dig
2015-08-24, 23:29
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
Håller med dig att litauerns handlande efter en eventuell olycka, kan synas märkligt och oövertänkt.
Det troligaste var väl att var berusad, och då handlar man kanske inte alltid helt rationellt, framför allt som han blev rädd för, att både för att åka dit för rattfylleri och ha skadat BO.
Åklagarens kryptiska språk under hela utredningen, att inte avslöja några detaljer, utan bara säga "vi vet (nog) hur det hela gått till" talar definitivt tillsammans med kända fakta för att Lisa först blivit påkörd med bil.

Nej det talar inte alls för det, inte ett dugg (förutom i din fantasi då). Så här uttrycker sig en statstjänsteman som inte vill äventyra den utredning han leder. Det är bara att studera hur informationen ser ut i andra rättsfall som uppmärksammas i media. Graden av öppenhet kan variera, men det är aldrig så att man låtsas som att det inte finns någon förundersökningssekretess och bara pladdrar på.

Dessutom har ju representanter för FU-ledningen senast idag mycket tydligt sagt att hon blev MÖRDAD. Det är möjligt att några anonyma postare på ett nätforum begriper saken bättre än de som sitter med utredningen i knäet och den rättsläkare som undersökt kroppen och gjort en mängd analyser.

Jag tillåter mig dock att tvivla på att det skulle ligga till på det viset.
2015-08-24, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Hon kanske bara var klädd på överkroppen.

Så kan det vara
2015-08-24, 23:30
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Din magkänsla ger jag inte mycket för. Nja, en månad har han på sig, minst.
Har du nån källa på det att MGM har så lång tid på sig att lägga fram alternativa teorier? Exempel från riktiga fall tack. I de få fall jag har skummat igenom så har inte sena alternativa teorier blivit trodda iaf, tex EK-fallet.
2015-08-24, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Nej det talar inte alls för det, inte ett dugg (förutom i din fantasi då). Så här uttrycker sig en statstjänsteman som inte vill äventyra den utredning han leder. Det är bara att studera hur informationen ser ut i andra rättsfall som uppmärksammas i media. Graden av öppenhet kan variera, men det är aldrig så att man låtsas som att det inte finns någon förundersökningssekretess och bara pladdrar på.

Dessutom har ju representanter för FU-ledningen senast idag mycket tydligt sagt att hon blev MÖRDAD. Det är möjligt att några anonyma postare på ett nätforum begriper saken bättre än de som sitter med utredningen i knäet och den rättsläkare som undersökt kroppen och gjort en mängd analyser.

Jag tillåter mig dock att tvivla på att det skulle ligga till på det viset.

Man kan köra ikapp någon och mörda dom med bilen som vapen
2015-08-24, 23:31
Medlem
Horrorgrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det där vittnesmålet om två bilar är något som ställer till det tycker jag. Som jag ser det är det inte alldeles uppenbart att NB är skyldig till mordet då det finns tecken på att någon mer person är inblandad i det här redan i inledningsskedet vid caféet.

Vem körde bil nummer två om NB körde nummer ett, hade bilarna ens ett samband med varandra, det är inte säkert.

Det är MER än uppenbart att han är rätt GM..
2015-08-24, 23:32
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
I vilket syfte sprider han infon då? För att tillfredsställa pöbelns nyfikenhet och hjälpa tidningarna att sälja lösnummer?

Vi tillhör alla pöbeln, oerhört nyfikna. Men snart släpps kanske yppandeförbudet och då får vi höra från advokaten.

Snart existerar det väl f.ö snart inga lösnummer av tidningar då alla läser på nätet.
2015-08-24, 23:32
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poppsan
Nej jag tar det jag vet och vad åklagaren sagt och gissar vilt, frågor på det?

Nej jag har inga frågor, jag vet redan vad du går för. T ex sitta och presentera saker som vore de fakta ("varför finns inte LH:s DNA i någon bil") när det i själva verket bara är dina egna gissningar och vad du tror.

Seriösa skribenter gör inte på det sättet.
2015-08-24, 23:33
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Har du nån källa på det att MGM har så lång tid på sig att lägga fram alternativa teorier? Exempel från riktiga fall tack. I de få fall jag har skummat igenom så har inte sena alternativa teorier blivit trodda iaf, tex EK-fallet.
Ja, det dröjer minst en månad innan rättegången. Och för Hokan Goran gick det bra. (FB) Mord i Haninge på Susann Sallinen. Emad Aboras häktad för anstiftan 120924 Han sa inte ett ord före tingsrättsförhandlingen, och friades i hovrätten.
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
I vilket syfte sprider han infon då? För att tillfredsställa pöbelns nyfikenhet och hjälpa tidningarna att sälja lösnummer?
Jag kan se två syfte iaf. Först och främst att visa att det finns fog för att hålla MGM häktad. Och sen också att lugna lokalbefolkningen. Pöbeln och media tror jag åklagaren ger fullständigt fan i. Vem är det nu som är så glad i att påminna om att rättegångar inte förs i media?
Moderator
OYs avatar
Citat:
Försök inte, diskussionen gällde lillebrors eventuella inblandning. Du påstod att mordet är uppklarat. Nå, vilket invektiv väljer du? Du är bättre på sån't än jag.

Nej, frågan om lillebror var ett led i mitt ifrågasättande. Om mordet är uppklarat, hur kan då lillebror vara fortsatt misstänkt. Jag undrade för vad han är misstänkt idag, har rubriceringen inte ändrats så handlar det om mord, han har suttit häktad på sannolika skäl dessutom.

Här har du ytterligare en ordväxling som styrker det jag säger, jag ifrågasätter att mordet har varit uppklarat sedan länge.

Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Är du dum i huvudet på riktigt?

Anser du det troligt att man mördar någon för att dölja ett trafikbrott där personen i sådana fall varit vid liv.

Du pratar en massa skit och glöm spåret om att detta varit nån jävla trafikolycka.
Det är djupt oseriöst och enbart de okunniga hävdar detta.

Att brottet varit klart ända från sekunden bröderna togs in lär du bli varse om ganska snart min vän.
Då kommer du även inse vad mycket skit du snackat här inne.

OY citat;
Citat:
Du har kanske insyn i utredningen, det har inte jag, säg att du har det i så fall och att det är därför som du vet bättre än andra, i annat fall borde du vara lite ödmjukare inför andras uppfattningar, spela Allan kan du ju göra för dig själv.

Nej, jag anser inte att det är mer eller mindre troligt att någon mördar för att dölja ett trafikbrott, dock ser jag det inte som uteslutet då syftet med mord i vissa fall är att dölja ett brott. Meningslöst att sätta sannolikhetsstämplar, vad tjänar det till?

Åklagaren eller polisen har sagt att motivet är svårt att se eller oklart, något åt det hållet, talar ju för att allting inte är så jäkla uppenbart som du ger sken av.

Mycket möjligt att mordet har varit uppklarat sedan bröderna togs in, dock så påstår du det utan att kunna styrka det, varför ska vi tro på dig, du är en anonym tyckare precis som alla andra, vilken status tycker du att vi ska ge dig när du är anonym?

Det är du Xenia som försöker, men än en gång, jag förlåter dig, du har missuppfattat och tillskriver mig något som jag inte står bakom, det är ett missförstånd, och jag erkänner, det kan tolkas fel vid en första anblick och om man vill misstolka det, dock bör citerad konversation styrka det jag säger.
2015-08-24, 23:36
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Som jag just har argumenterat så kan NB ha varit behjälplig med att få undan kroppen, kanske mot betalning av någon rik knös i närheten.
Och hur stor är sannolikheten för att kroppen av en mördad kvinna ska bli undanröjd mot betalning?
Nu har du chansen att leverera mer statistik...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in