2015-08-24, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Nja, hårdrar man det så behöver inte DNA:t vara på de kläder hon hade på sig, det kan ha funnits på en vid enstaka tillfällen omnämnd handske. Om handske är kläder är också en definitionsfråga.

Ja men då var hon klädd när hon hittades som jag uppfattade det, hur tänker du om det?
2015-08-24, 23:19
Avslutad
Har NB på uppdrag av "X" att hantera LH efter döden
inträt är det klart att hanns DNA kan påträffas på
Lisas kvarlevor.
Han har inte erkänt sig skyldig, vem är då "X"?
Skulle dom ens lyssna på NB nu när det finns DNA
som pekar på honom?
Det kanske varit hela poängen, han får ta straffet
i värsta fall även fast planen var att hon aldrig skulle hittas.
Pratet om olycka låter långsökt korkat, det är för
många bitar som talar emot.
Kunde döda tala...
Vad upplevde hon, hur många är direkt inblandande?
Varför tar det fem dagar att gå igenom A.J fastigheter
om man tror hon är kvar på hanns ägor?
Vilka jobbade på Martorp den tiden?
Det finns ett hus som har full koll över hela
gården Martorp, den uppe i svängen mot
Blomberg.
Dom ser inte boden där ifrån men all
trafik gott och väl.
NB har nog väldigt lite chanser att övertyga
om en annan mördare, tiden har passerat
spår är borta och klockan passerat
"midnatt" alla här vill sova lugnt.
Om det nu var en överfallsvåldtäkt som
gick till det extrema?
NB var inte helt okänd för LH, han skulle
räknat ut att det skulle bli fängelse, att
det inte skulle vara möjligt att komma undan.
Så hur ligger det till
2015-08-24, 23:20
Medlem
delta2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Nej det kan jag verkligen inte förklara eftersom att jag inte anser att det är troligt därför att jag inte tror på det scenariot. Men jag kan inte avfärda de som tror på att mordet föregicks av en olycka som korkade därför att ingenting talar emot att det var så det gick till.

Jag kan resonera opartiskt, objektivt, sakligt och ofärgat, det kan uppenbarligen inte du göra. Vi torde vara överens om att det är en verklig möjlighet att ett mord kan föregås av en olyckshändelse, sannolikt eller inte, det kan hända. Okej, ingenting talar emot att så kan ha skett i det här fallet, då är det inte jag som ska visa att det hände, det är du som bör vara öppen för att det kan ha hänt, fattar du verkligen inte det ditt inskränkta miffo?

Och varför sitter du och tjafsar om nåt du inte tycks tro på själv ens ?? Nog för att jag visste att det tydligen är lite dålig kontakt emellanåt "längst norrut" men det verkar ju ganska barnsligt att argumentera för något som du inte ens tror själv har hänt i fallet med LH eller va ?? Att sitta och pladdra om att man inte kan utesluta det ena eller det andra hjälper väl inte till att föra diskussionen framåt som du själv brukar påpeka med jämna mellanrum . Det som LH har råkat ut för ett jävla svin som har tänkt med fel huvud . Det behöver man inte utsätta offret för en olycka för att göra . Det räcker bra med att vara ett perverst jävla arsle som inte respekterar andra människor . Och sluta upp med att kalla folk för tillmälen . Miffo , är det ytterligare en synonym till alla andra av tangentbordets mästares egenskaper som du räknar upp länst ner i dina inlägg ??
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Du lösrycker en ordväxling och ett resonemang som fördes över några poster från vart håll.

Du har misstolkat, förlåtligt då det kanske inte är jättetydligt vad jag menar. Jag vidhåller att jag ifrågasätter påståenden om att mordet är uppklarat och det har varit det sedan en och en halv månad vilket någon påstår.
Försök inte, diskussionen gällde lillebrors eventuella inblandning. Du påstod att mordet är uppklarat. Nå, vilket invektiv väljer du? Du är bättre på sån't än jag.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
Det som skulle förklara allt, vore att hennes omtalade handske blåste ut över vägen i den kraftiga vinden den aktuella dagen. Lisa springer efter och blir påkörd, o.s.v.
Citat:
Ursprungligen postat av Noningra
...och sedermera hittas i en gammal bpa-byggbod intryckt i ett omklädningsskåp på gården Martorp?

Det tror inte jag.

Håller med dig att litauerns handlande efter en eventuell olycka, kan synas märkligt och oövertänkt.
Det troligaste var väl att var berusad, och då handlar man kanske inte alltid helt rationellt, framför allt som han blev rädd för, att både för att åka dit för rattfylleri och ha skadat BO.
Åklagarens kryptiska språk under hela utredningen, att inte avslöja några detaljer, utan bara säga "vi vet (nog) hur det hela gått till" talar definitivt tillsammans med kända fakta för att Lisa först blivit påkörd med bil.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Artilleriet
Det är ju hans blod som hittats så det talar väl emot att han städat efter någon annan.

På hennes tillhörigheter som sagt, det kan verkligen betyda att han städat
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poppsan
Hon kan ju ha slängt huvudet bakåt med hjälmen på och näsblodet har börjar rinna, men inte mer än att det stannade på hjälmen i alla moment använde han handskar , kanske kan det vara så och jag tycker inte att du är korkad jag tycker att detta är en tråd dör man vädrar vad man tror och alla vet ungefär lika lite så allt kan vara rätt och allt kan vara fel

Tja OY har för vana att kalla folk korkade och miffon.

Enligt någon postare kanske vi får veta dödsorsaken efter förhör av MGM och information till anhöriga.
2015-08-24, 23:21
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poppsan
Ja men då var hon klädd när hon hittades som jag uppfattade det, hur tänker du om det?

Hon kanske bara var klädd på överkroppen.
2015-08-24, 23:22
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Det var åklagarens syfte med sina avslöjanden idag. Alla ska tro det, allmänheten, vittnen, blivande nämndemän. Du dömer utan att ha hört motparten.

Jag tycker du ska ge fan i att sitta och kasta grundlös skit på åklagaren om att han skulle syssla med medvetna manipulationsförsök av rätten.
2015-08-24, 23:22
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Det får nog ses som ställt utan rimligt tvivel att MGM har med mordet att göra. Men är han mördaren? Inte nödvändigtvis - om vittnesuppgifterna som förmedlades via GP, om de TVÅ bilarna, skulle visa sig vara tillförlitliga.

Det där vittnesmålet om två bilar är något som ställer till det tycker jag. Som jag ser det är det inte alldeles uppenbart att NB är skyldig till mordet då det finns tecken på att någon mer person är inblandad i det här redan i inledningsskedet vid caféet.

Vem körde bil nummer två om NB körde nummer ett, hade bilarna ens ett samband med varandra, det är inte säkert.
2015-08-24, 23:24
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Jag tycker du ska ge fan i att sitta och kasta grundlös skit på åklagaren om att han skulle syssla med medvetna manipulationsförsök av rätten.
I vilket syfte sprider han infon då? För att tillfredsställa pöbelns nyfikenhet och hjälpa tidningarna att sälja lösnummer?
2015-08-24, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Hur vet du var det finns och inte finns DNA eller andra fynd - har åklagaren mailat FUP:en till dig?

Nej jag tar det jag vet och vad åklagaren sagt och gissar vilt, frågor på det?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in