Citat:
Ursprungligen postat av
Schering
Avreglerar man hyresmarknaden så blir det mycket fler lediga lägenheter att välja mellan (eftersom fattiga tvingas flytta ut från lägenheter där de inte borde ha råd att bo). När det blir fler lediga lägenheter så går priset ner för hyreslägenheter utan kötid.
Bra människosyn du har, verkligen. Vem säger du ska ha rätt att bo fritt från lägre bemedlade och varför ska du gå före i kön för du råkat haft tur att få ett bra jobb eller födas i en akademisk familj med studiekultur osv? Du vet väl att segregation och Amerika stuket på landet skapar enorm brottslighet och slår tillbaka mot såna som dig? FLytta till USA istället och såna som kurt-sune som köper hyresfastigheter kan lika gärna göra det i kapiltalitiska usa.
Du ska införa marknadshyra så jag får flytta ifrån min hemkommun där jag bott i decennier 2-3 mil utanför stockholm då hyrorna kommer öka från 5000-6000 för en 2a till 9000-10000 kr för det är vad dom kostar på andrahandsmarknaden sen borgarna avreglera.
jag har råd att betala 9000-10000 men jag kommer inte göra det och blir så jävla arg och hatisk mot samhället och såna som dig och kommer bli kriminell. Givetvis vill borgare som dig alltid ha hårdare straff speciellt mot egendomsbrott. Vidriga svin.
Jag har insett borgare, segregerade rasistiska klasshatande empatiskadade svin och oftast med en extrem snålhet är dom vidrigaste människorna som finns, sen kommer vänsterextremister.
Här i Sverige ska vi ha Fack, skydd för anställda, reglerade hyror så alla kan få en chans att bo fint nångång i sina liv och det är bra att med blandade områden och lära och få en förståelse för varandra (obs svenskar och olika klasser, ej invandrare) Alla ska ha rätt till gratis studier och få samma möjligheter med bra avtalade industrilöner för arbetare på en rimlig nivå.
Alla som är emot detta kan dra åt helvete eller flytta till Amerika eller ett annat U-land där nio kan skinna och bete er illa mot andra och se ner på era medmänniskor.
Ps. Jag sätter en slant på Gromph och Kurt-sune går runt med daglig erektion när dom ser dom alla fattiga eu-migranterna sitta på sina arslen och tigga och får erbjudanden om en shoe-shine för 5 spänn.