2015-08-24, 18:38
Medlem
Smegmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av danmack
Naturligtvis är det ett jävla spån som gjort det. Utan att på något sätt ha några sympatier för Lindgren kan man ju konstatera att endast en gravt sinnessjuk person som kan slå en golfklubba i huvudet på någon annan människa.

Jag rättfärdigar inte golfslaget. Men jag förstår det. Till punkt och pricka.

Är man så jävla dum i huvudet (uppenbarligen) att man vill slussas in i samhället till samma ställe som man har spökjävlat i flera år.

Då får man skylla sig själv.

(hade man varit en anhörig så hade det ju inte varit golfklubban som hivades fram, det kan jag ju säga...)
Senast redigerad av Smegma 2015-08-24 kl. 18:41.
Citera
2015-08-24, 18:38
Medlem
MathiasVonCremes avatar
Tror ni mig nu då? Skrev inan att det var högerextrema som ligger bakom. Skillt har haft kontakt ed dem under åren 2008-2012 (som en liten kul fakta).
Citera
2015-08-24, 18:39
Bannlyst
Vittnen hjälper polisen med att sätta dit hjälten som slagit in skallen på kräket med golfklubba.

Detta säger mycket om svenska angiveri-pedofilfolket som skyddar kräken. I normala fall hade vittnena tigit för att skydda hjälten.

Jävla idiotfolk vi har i detta landet!
Citera
2015-08-24, 18:39
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NuLugnarDuNerDig
Frågar du mig så kan vi ta och hänga denna typen av människor.
Men förlåt mig, i landet Sverige så ska såklart hagamannen få en ny chans, det handlar ju om människosyn...
Stackars Nicke, han är ju en annan människa! han har trots allt suttit av sitt straff!
Bättre?

För mig får han gärna ta livet av sig och det skulle nog varit det bästa. Problemet som jag ser det är att enskilda personer tar lagen i egna händer och utför våldsbrott. Att det sedan visar sig vara ett lågbegåvat kriminalkräk som är så urbota dum att han anger sig själv via Facebook, men ändå åberopar någon usel »tjuvheder«. En »tjuvheder« som du med flera mer eller mindre applåderar.

Nej, låt Hagamannen ta sig själv av daga och spärra in kräket med golfklubba på tid och evighet med »tjuvhedern« nedtryckt i halsen. Då kan vi sedan ta det lugnt och du kan packa inför din emigration till Indien.
Citera
2015-08-24, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostarskjortan
Vittnen hjälper polisen med att sätta dit hjälten som slagit in skallen på kräket med golfklubba.

Detta säger mycket om svenska angiveri-pedofilfolket som skyddar kräken. I normala fall hade vittnena tigit för att skydda hjälten.

Jävla idiotfolk vi har i detta landet!

Är man så puckad att man skriver på facebook att man gjort det får man faktiskt skylla sig själv... Han hade ju ett guldläge att kunna klara sig undan, jag tvivlar att någon vittnat emot honom men nu har han bundit ris för egen rygg.
Citera
2015-08-24, 18:43
Medlem
BurkHanss avatar
Citat:
Skillnaden är väl att flashbackpöbeln skulle jubla av glädje om dessa fick däng, men lilla Niklas ska lämnas ifred.
Inte omöjligt och helt logiskt om nu utvisning är en del av straffet och detta inte verkställs. Och nog kan vi föreställa oss krigsrubrikerna mot de som krökt ett hår på hottentotternas skallar, eller?

Sen konstaterar jag med ett ironiskt leende på läpparna att om du har minsta begrepp om vad ordet "pöbel" innebär, så borde du inse att du kastar sten i glashus just nu. Åtminstone i den här tråden....
Citera
2015-08-24, 18:43
Medlem
Citat:
Varför det?
Det finns tillfällen när både du och jag hade kunnat drämma en golfklubba i huvudet på en annan människa.

Nja, det är just så det inte är. Mången normal, vettig människa känner just den sortens impulser när vi läser om hänsynslösa, vedervärdiga brottslingar och deras förbrytelser. Flashback är fullt av människor som skriver att de ska slå och eller döda våldtäktsmän och pedofiler (om nu folk på Flashback är normala och vettiga). Men i princip ingen av oss gör det. Spelar ingen roll hur mycket vi svurit på att vi skulle vilja ge en förbrytare en rejäl omgång eller till och med döda honom, om vi ser Hagamannen komma strosande nerför gatan gör 99.99 av oss ingenting. En rad saker håller oss tillbaka. Kanske en allmän motvilja mot våld. Kanske flathet. Kanske en inre känsla av att det trots allt inte är moraliskt rätt ändå. Kanske vetskapen om att det faktiskt är ett brott, och att man kan straffas. Kanske är vi bara fega och inte så tuffa som vi tror.

Men den som får fatt på en golfklubba och slår den i huvudet på Hagamannen, har en våldsbenägenhet och störning som är helt avvikande.
Citera
2015-08-24, 18:44
Medlem
Burkbubbas avatar
Namn på stjärnan som suttit och skrutit på facebook om misshandeln? Har kollat några sidor bak men hittar inget. Min första tanke när jag läste detta är att jag är släkt med han som har gjort det. Har tyvärr inte tillgång till facebook och har inte pratat med denna släkting på många år pga fängelsestraff och behandlingshem för hans del.
Citera
2015-08-24, 18:45
Medlem
NuLugnarDuNerDigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
För mig får han gärna ta livet av sig och det skulle nog varit det bästa. Problemet som jag ser det är att enskilda personer tar lagen i egna händer och utför våldsbrott. Att det sedan visar sig vara ett lågbegåvat kriminalkräk som är så urbota dum att han anger sig själv via Facebook, men ändå åberopar någon usel »tjuvheder«. En »tjuvheder« som du med flera mer eller mindre applåderar.

Nej, låt Hagamannen ta sig själv av daga och spärra in kräket med golfklubba på tid och evighet med »tjuvhedern« nedtryckt i halsen. Då kan vi sedan ta det lugnt och du kan packa inför din emigration till Indien.
Detta kommer ju inte att hända.
Om du har läst om hagamannen så ser du klart och tydligt att han inte ångrar sina dåd för 5 öre och har noll empati för sina offer.
Han kommer aldrig att ta livet av sig.
Citera
2015-08-24, 18:46
Medlem
Smegmas avatar
Hur kan man vara så jävla trög och skriva om det på nätet.

Grov misshandel.

Haga - fett skadestånd.

Klantfan!
Citera
2015-08-24, 18:46
Medlem
thokers avatar
Det är märkligt att det finns så många härinne som ställer sig på Hagamannens sida. En sadistiskt våldtäktsman som förstört så många liv och satt en hel stad i sträck.

Är 9 år ett rättvist straff för 2 våldtäkter, 2 grova våldtäkter och mordförsök samt 2 försök till våldtäkt?

Ni som tycker att han har avtjänat sitt straff när han bara suttit 2/3 av tiden – hur fn tänker ni?

Tänk på de drabbade och deras familjer. Har det gått tillräckligt lång tid för att de ska kunna komma över det som har hänt? Vad tror ni händer när de ser sin förövare gå leende på gatan efter bara 9 år?
Det måste vara förskräckligt!

Överfallet på Hagamannen är bara ett uttryck för den frustration många känner. Folk är frustrerade att rättssamhället inte verkar fungera och att samhället inte ser tillräckligt allvarligt på så grova brott. Det daltas med brottslingar och det är vanligt folk som får ta konsekvenserna. Istället för att skydda samhället mot brottslingarna skyddas brottslingarna från samhället. Är det rätt?
Citera
2015-08-24, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaddyD2
Så han förtjänade med andra ord att bli misshandlad för att han inte tänkte till för en sisådär 10-15 år sedan? Han har till skillnad från golfspelarna åtminstone suttit av sitt straff. Man har aldrig rätt att ta lagen i egna händer, hur vidrig personen i fråga än må vara.
Din analogi är inte bara vansinnig, den visar din totala avsaknad av empati mot oskyldiga människor. Skäms. Till skillnad från golfspelarna så har de inte våldtagit och förstört oskyldiga människors liv.

Citat:
Ursprungligen postat av DaddyD2
Jag hoppas verkligen att golfspelarna grips och ställs inför rätta. Gärna också att de tvingas betala skadestånd till Hagamannen så att folk får se att det inte lönar sig att leka pöbel.
Han ska inte ha en spänn i skadestånd. Det vore ett hån mot de anhöriga till brottsoffren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in