Citat:
Ursprungligen postat av
MrOrdonnee
Hur är känslan inför derbyt, är Djurgården favorit? För någon omgång sedan var de väl det, men hur är formen?
Bajen har väl inte rosat planen, de 3p som hämtades senast i Falkenberg satt ganska långt inne.
Det kanske inte blir den mest välspelade matchen i år, och plastmattan gör att derbynärkamperna uteblir. Som en objektiv (nåja, ilaf utomstående) åskådare kan det bli en hemsk fotbollsupplevelse.
Citat:
Ursprungligen postat av
eternussermo
Jag känner mig lugn, tycker all press ligger på dem, har inte vunnit ett derby i år, och rätt länge sedan de slog oss.
Har inga stora förhoppningar på skönspel, kommer nog inte bli något att minnas för spelet. Hoppas att Kennedy stegrar formen ytterligare liksom Khalili som jag hoppas mycket på.
Sen gäller det ju att sluta missa givna målchanser.
Sett till tabelläge ska ju dif avfärda oss ganska enkelt, med tanke på hur lätt man haft det mot lag i den delen av tabellen. Derbyn lever dock sina egna liv, och med tanke på hur det såg ut i våras, samt att all press som eternussermo säger ligger på dif, och att vår tabellsituation är inte lika kritisk längre, tror jag att det kan gynna oss. Psykologiskt blytung seger för oss i förra omgången, kan förhoppningsvis påverka vårat självförtroende något enormt, även om vi var väldigt bleka mot Carlstad (dock spelade vi på sparlåga där)
Tror dock inte vi får se Khalili från start imorgon, utan det verkar som vi kör JP-Haglund-Israelsson centralt, Orlov på topp samt Måns och Kennedy på kanterna. Mest tveksam är jag till Orlov, som verkar ha enorma problem att ta emot och hantera bollen. I försvaret hoppas jag att Birkir tar högerkanten, för dif lever väldigt mycket på sin vänsterkant med Arvidssons och Berntssons fina inlägg, och Birkir är bra nog att förhindra detta. Rätt rädd för Mrabti centralt också som jag tycker är väldigt bra, samt Falsetas om han nu startar.
Tror det blir 2-2. Israelsson på en Kennedy-hörna, och Kennedy på en Kennedy-frispark, blir våra målskyttar.