2015-08-23, 10:32
Medlem
mishimas avatar
Den här förlusten tycker jag Hareide får ta på sig. Tinnerholm på vänsterkanten funkade inte alls. Han såg inte alls bekväm ut när han försökte vara offensiv. Kom ofta fel och fick vända om och passa bakåt.

Bytena var nog för tidiga också. Jag tycker nog att matchen öppnade sig lite när Eikrem och Molins kom in. Det hade nog varit bättre om vi behållit matchbilden i 15-20 minuter till.
Citera
2015-08-23, 10:48
Medlem
Skönt att Häcken gör jobbet, förhoppningsvis är Malmö avhängda efter eftermiddagens match. Kul att Martin fick göra målet med, jag har alltid gillat honom, han har alltid haft mycket fotboll i kroppen, fast han är ju i det närmaste konstant skadeskjuten, vilket har hämmat honom väldigt mycket.

Om ett årtionde eller så kanske Häcken har växt på sig tillräckligt mycket för att man skall känna riktig rivalitet dock, då blir det svårare att hurra när de vinner.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2015-08-23 kl. 10:54.
Citera
2015-08-23, 18:08
Medlem
svulles avatar
Samtidigt som Blomberg har kommit ur lite utav en formsvacka så har Goitom hamnat i en. Helt under isen idag.

Carlgren, Haukur, Nisse och Etuhu bäst idag. Goitom, Ofori och Jos sämst. Resten okej.

Icke desto mindre så påminner det faktiskt väldigt mycket om 2009 nu. Vi vinner trots att vi spelar dåligt. Åtvidaberg hemma om en vecka - måste givetvis vara 3 poäng.
Citera
2015-08-23, 19:06
Medlem
eternussermos avatar
Tre matcher i rad hemma på Nya Söderstadion, nu är det dags att plocka poäng så att vi kan klättra till lite säkrare mark. Fem poäng är väl godkänt, men visst är man orolig att Kalmar inte gör såna klantiga misstag som idag, och att derbyt kan sluta lite hursomhelst. Glädjande också att de två första matcherna lär bli utsålda.
Citera
2015-08-23, 19:28
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Tre matcher i rad hemma på Nya Söderstadion, nu är det dags att plocka poäng så att vi kan klättra till lite säkrare mark. Fem poäng är väl godkänt, men visst är man orolig att Kalmar inte gör såna klantiga misstag som idag, och att derbyt kan sluta lite hursomhelst. Glädjande också att de två första matcherna lär bli utsålda.

Om du menar derbyt imorgon så verkar det väl inte bli utsålt trots allt, eller har jag missat något?
Citera
2015-08-23, 19:45
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Om du menar derbyt imorgon så verkar det väl inte bli utsålt trots allt, eller har jag missat något?

Det sas ju vara utsålt för tre veckor sedan, men ser att det finns ett par tusen kvar, nåja, inte vårt problem.
Citera
2015-08-23, 20:15
Medlem
Citat:
Hur är känslan inför derbyt, är Djurgården favorit? För någon omgång sedan var de väl det, men hur är formen?

Bajen har väl inte rosat planen, de 3p som hämtades senast i Falkenberg satt ganska långt inne.

Det kanske inte blir den mest välspelade matchen i år, och plastmattan gör att derbynärkamperna uteblir. Som en objektiv (nåja, ilaf utomstående) åskådare kan det bli en hemsk fotbollsupplevelse.
Citera
2015-08-23, 20:34
Medlem
HBK har som bekant enorma problem med målproduktionen, och ironiskt nog fungerar den bara när försvaret inte gör det. Man har gjort två mål mot både Hammarby, Örebro och Djurgården - Men dessa totalt sex mål har bara resulterat i två poäng.

Nu har man alltså en enda "lätt" match kvar och det är mot Falken hemma. Sista fyra omgångarna har vi AIK, Norrköping, Göteborg och Bajen...

Kval? Ja tack.
Citera
2015-08-23, 20:43
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Hur är känslan inför derbyt, är Djurgården favorit? För någon omgång sedan var de väl det, men hur är formen?

Bajen har väl inte rosat planen, de 3p som hämtades senast i Falkenberg satt ganska långt inne.

Det kanske inte blir den mest välspelade matchen i år, och plastmattan gör att derbynärkamperna uteblir. Som en objektiv (nåja, ilaf utomstående) åskådare kan det bli en hemsk fotbollsupplevelse.

Jag känner mig lugn, tycker all press ligger på dem, har inte vunnit ett derby i år, och rätt länge sedan de slog oss.

Har inga stora förhoppningar på skönspel, kommer nog inte bli något att minnas för spelet. Hoppas att Kennedy stegrar formen ytterligare liksom Khalili som jag hoppas mycket på.

Sen gäller det ju att sluta missa givna målchanser.
Citera
2015-08-23, 21:54
Medlem
Satan vad härligt med seger för Elfsborg idag. Speciellt när Prodell inte var med och Frick inte heller fanns att tillgå samt att Hauger fick utgå tidigt vilket ändrade formationen ännu mer. Det är i såna här matcher som det lönar sig att ha en snabb Hedlund på topp som kan utnyttja misstagen.
Citera
2015-08-23, 21:55
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee

Citat:
Jag känner mig lugn, tycker all press ligger på dem, har inte vunnit ett derby i år, och rätt länge sedan de slog oss.

Har inga stora förhoppningar på skönspel, kommer nog inte bli något att minnas för spelet. Hoppas att Kennedy stegrar formen ytterligare liksom Khalili som jag hoppas mycket på.

Sen gäller det ju att sluta missa givna målchanser.

Sett till tabelläge ska ju dif avfärda oss ganska enkelt, med tanke på hur lätt man haft det mot lag i den delen av tabellen. Derbyn lever dock sina egna liv, och med tanke på hur det såg ut i våras, samt att all press som eternussermo säger ligger på dif, och att vår tabellsituation är inte lika kritisk längre, tror jag att det kan gynna oss. Psykologiskt blytung seger för oss i förra omgången, kan förhoppningsvis påverka vårat självförtroende något enormt, även om vi var väldigt bleka mot Carlstad (dock spelade vi på sparlåga där)

Tror dock inte vi får se Khalili från start imorgon, utan det verkar som vi kör JP-Haglund-Israelsson centralt, Orlov på topp samt Måns och Kennedy på kanterna. Mest tveksam är jag till Orlov, som verkar ha enorma problem att ta emot och hantera bollen. I försvaret hoppas jag att Birkir tar högerkanten, för dif lever väldigt mycket på sin vänsterkant med Arvidssons och Berntssons fina inlägg, och Birkir är bra nog att förhindra detta. Rätt rädd för Mrabti centralt också som jag tycker är väldigt bra, samt Falsetas om han nu startar.

Tror det blir 2-2. Israelsson på en Kennedy-hörna, och Kennedy på en Kennedy-frispark, blir våra målskyttar.
Citera
2015-08-23, 22:08
Medlem
simonvps avatar
Och just det såg Ellos 1-0 mot KFF. Har inte tyckt så här synd om en målvakt under en säsong sen Maanojas sejour i solna (bara för det kommer Cramer göra sitt livs match mot oss på fredag...)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in