2015-08-23, 10:36
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Polisen har letat efter mördaren, man hittade litauerna och den information man har talar för att NB är skyldig.

En femtonåring med epatraktor har inte hittats, finns ingen anledning att leta längre då det finns bevis mot NB.

Polisen kan inte utreda alla ungdomar med en koppling till offret och det finns inte heller skäl till det då man har en person misstänkt på sannolika skäl.

Om domstolen friar NB så finns det åter skäl att söka efter mördaren, det är den ordningen som gäller. Åklagaren och polisen arbetar efter att NB är rätt person, man kör den hypotesen i botten, visar det sig vara fel så gör man ett omtag och börjar om från början.

Det är omöjligt att utreda allt och alla på en och samma gång, ett huvudspår som gäller men med dörrar öppna för alternativ om något framkommer som tyder på att alternativet kan leda rätt.
Precis som jag har hävdat länge. Om det finns en misstänkt letar inte polisen efter någon annan misstänkt.
2015-08-23, 10:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Precis som jag har hävdat länge. Om det finns en misstänkt letar inte polisen efter någon annan misstänkt.

Lillebror och frugan är fortfarande misstänkt och man letar bevis som antingen stärker eller avskriver misstanken.

Så där. Lugna ner sig lite nu.
2015-08-23, 10:42
Bannlyst
Citat:
De stänger inte dörren för andra alternativ som kan komma att bli misstänkta. Varför händer det annars att tidigare misstänkta får gå och någon ny misstänkt häktas?
Moderator
OYs avatar
Citat:

Bra, så varför envisas du då med att NB sannolikt inte är mördaren och att mördaren istället är en grabb i offrets ålder?

Huvudhypotesen är att NB är mördaren därför att det finns bevis som talar för det, det är utgångspunkten, det är vad vi har att förhålla oss till. Alternativa gärningspersoner finns inte på polisens karta såvitt känt är, så varför ens tänka sig att någon annan är skyldig?
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
.

Att prata med förhörsledarna är att svara på de frågor de har. Det sista förhöret var idiotiskt, med tanke på att MGM initierade det utan att bidra med något nytt. Jag tycker det är ett kontrollbehov som visar sig, och det säger en hel del om vad det är för brottsling de har med att göra.

Jag är böjd att hålla med dig speciellt det festade. Det tycker jag att alla dessa överklaganden, ända upp till HD (jisses) indikerar. Och det är såklart han och inte advokaten som insisterat på detta.
2015-08-23, 10:49
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Bra, så varför envisas du då med att NB sannolikt inte är mördaren och att mördaren istället är en grabb i offrets ålder?

Huvudhypotesen är att NB är mördaren därför att det finns bevis som talar för det, det är utgångspunkten, det är vad vi har att förhålla oss till. Alternativa gärningspersoner finns inte på polisens karta såvitt känt är, så varför ens tänka sig att någon annan är skyldig?
Statistiskt sett är mördaren i Lisas ålder, har du missat det?

Det finns anledning att oroa sig över bevisläget.

Jag vet att polisen inte har några andra misstänkta.
2015-08-23, 10:50
Medlem
Tamborinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utanforboxen
Glöm inte att det är en för anhöriga omtänksam mördare som förvarar kvarlevorna i syfte att de inte ska skadas av djur.
Enligt Xenia då.

Svagbegåvade teorier spottas ut 24/7 utan någon hejd och toppas med lösryckta citat om att åklagaren skulle vara osäker å advokaten saknar skriftlig bevisning.

Dessa satans jävla mördare får sina beundrare i varje tråd inget nytt under FB himmel. Det är väl bara att vänta in FUP för att se vad brorsan å frugan sagt som fick de på fri fot, men NB att stanna kvar. Där ligger en del av bevisningen.

Håller helt med dig , tror som du att det lillebror och fru sagt till Polisen är rena dynamiten .
Sedan är det vad AJ berättat som kan vara mycket viktigt , jag gissar på att han eller någon närstående kan ha sett något helt avgörande på Söndagskvällen .
Han sa att han lämnat viktig info till Polisen .
2015-08-23, 10:52
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Jag är böjd att hålla med dig speciellt det festade. Det tycker jag att alla dessa överklaganden, ända upp till HD (jisses) indikerar. Och det är såklart han och inte advokaten som insisterat på detta.
Det finns folk i tråden som anser att eftersom NB inte överklagar så mycket han kan är det ett indicium på skuld.
2015-08-23, 10:55
Moderator
OYs avatar
Citat:
Det finns folk i tråden som anser att eftersom NB inte överklagar så mycket han kan är det ett indicium på skuld.

Att han inte överklagar talar i alla fall inte för att bevisningen är så svag att han uppenbart borde släppas fri. Åklagaren har bevisning som talar för NB skuld, det är odiskutabelt, att han sitter häktad talar starkt för det.
2015-08-23, 10:55
Medlem
Tamborinos avatar
Citat:

Det finns anledning att oroa sig över bevisläget.

Vad säger statistiken om risken att bli mördad i Blomberg en Söndagskväll .
2015-08-23, 10:58
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tamborino
Vad säger statistiken om risken att bli mördad i Blomberg en Söndagskväll .
Vad har det att göra med vem som är mördaren? Sannolikheten för att det har hänt är 1.
2015-08-23, 10:59
Bannlyst
Citat:

Hur sinneslö är du?

Lillebror å frugan är misstänkta och polisen jobbar förutsättningslöst för att avskriva eller styrka gärning.

Sluta tramsa om att man inte har fler än en misstänkt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in