2015-08-23, 09:05
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Man, 15-25 år, bekant med Lisa.

Nu har jag svarat på din fråga, svara nu på min. Om han mår så dåligt att han är desperat, varför skulle hans hälsotillstånd tyda på att han är skyldig?

15,16,17 år, vilken typ av transportmedel användes vid flytten av offret, traktor, moped, skateboard?

Hur får du in en femtonåring i scenariot?
2015-08-23, 09:10
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
15,16,17 år, vilken typ av transportmedel användes vid flytten av offret, traktor, moped, skateboard?

Hur får du in en femtonåring i scenariot?
Epatraktor?
2015-08-23, 09:18
Moderator
OYs avatar
Citat:
Epatraktor?

En femtonåring med epatraktor som har en koppling till Lisa och Martorp borde inte vara så svårt att hitta. Borde inte polisen ha hittat honom redan?
2015-08-23, 09:21
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
En femtonåring med epatraktor som har en koppling till Lisa och Martorp borde inte vara så svårt att hitta. Borde inte polisen ha hittat honom redan?
Jo, om han existerar och polisen har letat.
2015-08-23, 09:31
Medlem
XeniaOnatopps avatar
GW i Expressen: Därför får DNA-spår inte alltid räcka till
Citat:
Det senare är för övrigt ett skäl till att jag oroar mig över bevisläget i fallet med Lisa Holm som mördades i början på juni i år och där den misstänkte sitter häktad sedan snart tre månader.

Han är tidigare ostraffad och han nekar fortfarande kategoriskt. Om man har något rejält att dänga till dem med brukar de nämligen sällan göra det. Då brukar även de mest förhärdade ta fantasin till hjälp och försöka sälja in det gärningsalternativ som är bäst för dem.

Skulle det visa sig att det enbart handlar om att man säkrat spår från honom på hennes tillhörigheter blir jag orolig på allvar.
2015-08-23, 09:37
Bannlyst
Citat:
GW i Expressen: Därför får DNA-spår inte alltid räcka till
GW Persson vet antagligen att 35-åringen gör precis det GW säger. Skyller på att någon annan planterat hans DNA. Det var skoj att läsa.
2015-08-23, 10:05
Bannlyst
Citat:
Jo, det har svårt att gå in i skallen på mig när jag aldrig ser det tillämpas. Innan någon är misstänkt så kan polisen söka flera misstänkta, men varför skulle den göra det om det finns en misstänkt? Har inte polisen viktigare saker att göra?

Jo, 100 % säker kan man alltid vara.
Det är riktigt. Du har aldrig sett en komplett förundersökning. Därför har du heller inte sett alla alternativ polisen uteslutit eller hur många de haft anledning att misstänka dock ej formellt. Du har ej heller varit på månen så därför är den en grön ost i ditt huvud.
2015-08-23, 10:16
Medlem
Tamborinos avatar
Citat:
Epatraktor?

Här har vi nog lösningen på det hela : Man 15 - 25 med Epatraktor !!!!
Har någon tipsat Polisen om denna heta info ?
2015-08-23, 10:25
Medlem
Sculleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tamborino
Kan det ha varit en röd epatraktor med lastkåpa?
2015-08-23, 10:34
Moderator
OYs avatar
Citat:
Jo, om han existerar och polisen har letat.

Polisen har letat efter mördaren, man hittade litauerna och den information man har talar för att NB är skyldig.

En femtonåring med epatraktor har inte hittats, finns ingen anledning att leta längre då det finns bevis mot NB.

Polisen kan inte utreda alla ungdomar med en koppling till offret och det finns inte heller skäl till det då man har en person misstänkt på sannolika skäl.

Om domstolen friar NB så finns det åter skäl att söka efter mördaren, det är den ordningen som gäller. Åklagaren och polisen arbetar efter att NB är rätt person, man kör den hypotesen i botten, visar det sig vara fel så gör man ett omtag och börjar om från början.

Det är omöjligt att utreda allt och alla på en och samma gång, ett huvudspår som gäller men med dörrar öppna för alternativ om något framkommer som tyder på att alternativet kan leda rätt.
2015-08-23, 10:34
Medlem
Tamborinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sculley
Kan det ha varit en röd epatraktor med lastkåpa?

Ja säkert , nu är vi nära en lösning på fallet .
Ni som bor på orten , har ni någon info att komma med ?
2015-08-23, 10:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tamborino

Glöm inte att det är en för anhöriga omtänksam mördare som förvarar kvarlevorna i syfte att de inte ska skadas av djur.
Enligt Xenia då.

Svagbegåvade teorier spottas ut 24/7 utan någon hejd och toppas med lösryckta citat om att åklagaren skulle vara osäker å advokaten saknar skriftlig bevisning.

Dessa satans jävla mördare får sina beundrare i varje tråd inget nytt under FB himmel. Det är väl bara att vänta in FUP för att se vad brorsan å frugan sagt som fick de på fri fot, men NB att stanna kvar. Där ligger en del av bevisningen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in