Citat:
Ursprungligen postat av
XeniaOnatopp
Du citerar advokaten. Vet du inte om att advokater säljer ord? Och att dessa ord ska tiolkas efter förtjänst.
Det är gott och väl att han pratar, svarar på frågor. Det är väl en del av hans underhållning för att få tiden att gå, när det är tråkigt på häktet. Jag tolkar hans prat som ett fiskande om vad utredningen har att komma med och ett försök att vara lite smartare än polisen.
Men nu är det så att han förberedde ett alibi med sin morsa i Litauen. Det tyder på att han var medveten om att han måste svara på frågor kring en försvunnen flicka i det närområde han vistas och arbetar i, och som det framkommit att han har tillträde till överallt. Även låsta utrymmen.
Det betyder också att han vid tidigt skede hade koll på aktuella tider för när alibi ska införskaffas. Och därmed kommer jag till slutsatsen att han inte kan redigt berätta en ny story om sina aktiviteter vid tid Lisa bortrövades. En story som passar in med de andra filurernas story, de som kom undan med förskräckelsen i behåll, och är hemma i Litauen.
Att prata med förhörsledarna är att svara på de frågor de har. Det sista förhöret var idiotiskt, med tanke på att MGM initierade det utan att bidra med något nytt. Jag tycker det är ett kontrollbehov som visar sig, och det säger en hel del om vad det är för brottsling de har med att göra.