2015-08-23, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simson12
Så dom som slog honom är inga grova brottslingar. Konstig logik. Som jag ser det uppfylls alla rekvisit för att det ska vara ett grovt brott. Denna tråden börjar alltmer påminna om den läskiga Rödebytråden.

Klart de är grova brottslingar. Det är inte poängen. Poängen är att staten, som vi gärna litar på, det har vi en tradition av i Norden, inte går att lita på när det gäller straff till grova våldsbrottslingar. Någon får skyddstillsyn efter att ha våldtagit en 12-åring. Någon får 1 år och 7 månader för att ha slagit ihjäl en gammal tant i ett käbbel om en parkeringsplats. Hagamonstret släpps ut trots överhängande återfallsrisk. Våldsbrottslingar med häpnadsväckande gedigna brottsregister är ute och härjar i samhället efter kortare sejourer i bekväma fängelser.

Det allmänna rättsmedvetandet och straffrättslig lagstiftning/praxis bör i ett samhälle stämma någorlunda överens. Det gör det inte idag. Det är mycket skadligt, för det är just så man skapar misstro mot statens förmåga att hantera medborgarnas problem.

Det finns förvisso många fler våldsbrottslingar än H som borde ha ett fett kok stryk för att de kommit löjligt billigt undan trots fällande domar, men att fler inte har "hängts ut" i media gör ju inte H på något vis mindre förtjänt av prygel.
Citera
2015-08-23, 09:13
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Hagamannen är naturligtvis en fruktansvärd våldtäktsman (som har avtjänat sitt straff enligt den straffskala vi har i Sverige).

Men i samma klass har vi ju ett flertal andra personer. Nu senast IKEA-negern som dödshögg 2 pers inne på IKEAs köksavdelning. Ska han också misshandlas tycker ni? Eller negern Ephrem Tadele Yohannes som dödsvåldtog stackars Elin Krantz och förvandlade hennes kropp till oigenkännlighet innan han murade in henne bakom några stenar i Göteborg. Ska han också misshandlas tycker ni?
Citera
2015-08-23, 09:16
Medlem
...och hjälmtvång gäller även för blottare naturligtvis

Om man vet med sig att man ska ut och visa snoppen för små barn då ska hjälmen på annars kan det gå så illa som för blottaren neröver (minns inte var det var?) men han drog ner byxorna för en liten tjej. Tyvärr (hur man ser på det) såg tre killar vad han gjorde och han åkte på stryk

Om han hade haft hjälm på sig då hade han klarat sig bättre

(Det är inte bara norrlänningar som kan )
Citera
2015-08-23, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Krankentot
Är det här första steget mot anarki som de har i blattelanden med stening av brottslingar? Låt lynchmobbarna stanna i såna länder. Inte här i en rättstat. Den starkes rätt kan slå så fel.
Men snälla rara, det svenska "rättsystemet" är ju ett skämt! Det vet väl alla vid det här laget..
Citera
2015-08-23, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Hagamannen är naturligtvis en fruktansvärd våldtäktsman (som har avtjänat sitt straff enligt den straffskala vi har i Sverige).

Men i samma klass har vi ju ett flertal andra personer. Nu senast IKEA-negern som dödshögg 2 pers inne på IKEAs köksavdelning. Ska han också misshandlas tycker ni? Eller negern Ephrem Tadele Yohannes som dödsvåldtog stackars Elin Krantz och förvandlade hennes kropp till oigenkännlighet innan han murade in henne bakom några stenar i Göteborg. Ska han också misshandlas tycker ni?

Varför inte?

Och för att sätta saken i perspektiv: Efter den kollektiva fontänorgasm som ikeatråden fick när någon upptäckte att en nära släkting till BO "gillar olika" på facebook, är det då jättemärkligt att det i denna tråd finns en viss munterhet över vad BO-stackaren Hagamannen råkat ut för med tanke på vad han har i bagaget?
Citera
2015-08-23, 09:23
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:

På fråga 1 svarar jag nej
På fråga 2 svarar jag ja... men bara om jag får slita ut hans ändtarm medan han lever.

Vill du veta varför? 1 jo för att negern som knivmördade två på Ikea är förmodligen sinnesjuk, och jag tycker inte man skall varken misshandla eller döda folk som är sinnesjuka. en vettig bedömnig från läkare skulle jag föredra.

2. Ja han våldtog och skändade en kvinna på det grövsta sätt jag någonsin sett (jag har sett mycket, tro mig)

Om vi då tar Niklas Lidgren som 3. han förtjänar ett jävla kokstryk varannan dag i 50år framöver... och då menar jag analblekning och inte light, varannan dag tills hans anus brinner upp .

Var det något mer?
Citera
Medlem
Citat:

Nej, invandrarna ska skickas tillbaka så får deras egna ta hand om dem. Hagamannen är svensk, därför måste vi "ta hand om" honom på detta sätt. Har man ett etniskt perspektiv blir det ganska lätt
Citera
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av geddo
Varför inte?

Och för att sätta saken i perspektiv: Efter den kollektiva fontänorgasm som ikeatråden fick när någon upptäckte att en nära släkting till BO "gillar olika" på facebook, är det då jättemärkligt att det i denna tråd finns en viss munterhet över vad BO-stackaren Hagamannen råkat ut för med tanke på vad han har i bagaget?

Usch. Jag gillar ett rättssäkert samhälle där man döms i domstol, avtjänar sitt straff och sen anses fri.

Utan det är vi ute på riktigt hal mark. OK, vi har redan en skola som har totalhavererat, men ska vi även importera ett medeltida synsätt på lag och ordning?
Citera
2015-08-23, 09:25
Medlem
Stivalis avatar
Citat:

Blir ju svårt för vanligt folk att verkställa en misshandel mot någon som utvisas till ett land långt åt helvete. Lindgren återvände ju självmant till den trakt där han var som mest igenkänd.
Citera
2015-08-23, 09:27
Medlem
RuneRusks avatar
Med tanke på att han själv nästan slog ihjäl nåt av sina offer, det var väl mer eller mindre tillfälligheter att hon överlevde, är det mycket svårt att känna sympati när han själv blir utsatt för samma sak.
Citera
2015-08-23, 09:30
Medlem
Jag har en teori om varför folk tycker att detta är okej, förutom då att han är ett djävla svin som egentligen inte förtjänade att komma ut igen. Kan det vara så att folk i allmänhet är osäkra på huruvida han är "botad" eller inte. Tror att många är förbannade på rättssamhället när en person anses vara för farlig för obevakade permissioner, men sedan kan bli utsläppt från fängelset några veckor senare. Då finns det nog en stor risk för att folk tar lagen i egna händer istället.
Niklas skulle naturligtvis blivit dömd till vård och inte fängelse, då hade han inte varit ute nu eftersom han fortfarande anses vara farlig församhället.
Citera
2015-08-23, 09:30
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Usch. Jag gillar ett rättssäkert samhälle där man döms i domstol, avtjänar sitt straff och sen anses fri.

Utan det är vi ute på riktigt hal mark. OK, vi har redan en skola som har totalhavererat, men ska vi även importera ett medeltida synsätt på lag och ordning?
Vadå fri?, du skall kunna dömmas till iallafall 70 års tukthus och dagligt stryk, allt annat är orättvist.
När vi nu inte har dödsstraff så borde väl livstid vara tills du dör? annars är man ju lurad!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in