2015-08-22, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Propsyk
Eller satt sig på valfritt fik och tagit en kopp kaffe.

Märks att du inte vet vad orten är för ett ställe. Nej jag är ganska säker på att de drog direkt om den var utbölingar.
Senast redigerad av OLDDEAR 2015-08-22 kl. 23:25.
Citera
2015-08-22, 23:23
Medlem
Fribbäs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Propsyk
Jag skulle också föredra om staten hanterade sådana frågor. Men nu har de inte gjort det. De har släppt ut honom med förhöjd återfallsrisk och dessutom gett honom tillstånd att bosätta sig i närheten av offren. Rättsväsendet har svikit och golfklubban är en direkt konsekvens av det.

Mycket bättre vore om rättsväsendet hanterade våldtäktsmän som hagamannen. Men det gör de inte.

Det här är ju din personliga åsikt. Är det den personliga åsikten som ska styra om golfklubban ska fram eller inte? Fan, kanske ska plocka fram golfsettet och börja skipa min skräddarsydda personliga rättvisa! Nu kör vi!
Citera
Medlem
JensPulvers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Vilken tråd! Helt otroligt. Jag kan inte påminna mig att jag har läst något liknande i någon tråd tidigare. Inte ens då det har handlat om Knivmördande IKEA-negrer, inte ens då det har handlat om Elins mördare Ephrem Tadele Yohannes har det varit så här. Elins mördare som styckade upp henne och begravde henne under ett stenrös i Göteborg.

Vad kan det vara som gör att Hagamannen (vidrig!) får en sådan otrolig lynchstämning?

Jag tror det har att göra med hans attityd. Hur han trots det han gjort överklagar och anser sig ha rätt att vistas i de trakter där han förstörde så mångas liv.
Vet att han har setts i Umeå sedan han kom ut och att han är bosatt i Västerbotten.
Citera
Medlem
ganglere2s avatar
Nej, inte alls oväntat. Han förtjänade det givetvis.
Citera
2015-08-22, 23:24
Medlem
micro113s avatar
Det är bara att hoppas att någon av vittnena faktiskt vågar peka ut gärningsmännen ... Dårar - av vilken typ som helst skall inte springa lösa i samhället...

Fega dårar handlade det också tydligen om.
Citera
Medlem
o-asen2s avatar
Citat:
Vilken tråd! Helt otroligt. Jag kan inte påminna mig att jag har läst något liknande i någon tråd tidigare. Inte ens då det har handlat om Knivmördande IKEA-negrer, inte ens då det har handlat om Elins mördare Ephrem Tadele Yohannes har det varit så här. Elins mördare som styckade upp henne och begravde henne under ett stenrös i Göteborg.

Vad kan det vara som gör att Hagamannen (vidrig!) får en sådan otrolig lynchstämning?

6 sadistiska våldtäkter (ren tur att ingen dog )
Ingen vilja till rehabilitering
Frånvaron av skam (han flyttar tillbaka )
Medkänsla med offren (samt alla deras närstående ) som tvingas leva med ovissheten att närsomhelst stöta ihop med den som fördärvat deras liv
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Tillfkonto12
Det är ett för stort glapp mellan vad rättsväsendet och vanliga människor anser vara rättvisa. I fallet Niklas Lindgren har ju detta blivit extra tydligt. Därför är det troligt att sånt här kommer att bli vanligare i framtiden.

Vi har dessutom en ordningsmakt som är bland de ineffektivaste i västvärlden.

Men dom som slår någon medvetslös med en golfklubba ska gå straffria. Selektiv rättvisa. Sen kan man tycka att Niclas borde tänka över om det är så klokt att bo kvar Sverige, lite brist på självbevarelsedrift där.
Citera
2015-08-22, 23:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Jag kan inte se det på annat sätt än att NL har någon form av störning. Han är långt värre än en en våldtäktsperson vilken som helst. Allvarliga brott som höll ett samhälle i skräck under lång tid. Det förändrar inte faktum att enskilda knallkorkar ska ge fan i att själva ta över lagen.

Självklart blir ni hipsters från Umeå livrädda för våld. Ni är ju sedan födslen sveriges mest skitnödiga människor. Ni överdriver allt!! Hoppas det kommer 40 000 araber till Umeå nästkkommande 15 år, då skall ni få se på kaos!!! Men ni kan ju då kanske skapa Facebook grupper och äta veganmat!
Citera
2015-08-22, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onsmoar
Problemet i Sverige är att det finns alldelles för stora skillnader mellan vad vanligt folk anser vara rimliga straff och vad rättsystemet tycker. Inte nog med detta släpptes dessutom Hagamannen ut på förtid trots att återfallsrisken bedöms som mycket hög. Jag tycker inte att det verkar puckat att se över om man kan ändra på rättsystemet så att samtliga personer på den där listan fortfarande hade suttit inne.

Det är ett väldigt märkligt samhälle man lever i när polisen har den sämsta uppklaringsprocenten i hela europa. Och de få gånger polisen faktiskt gör sitt jobb får brottslingarna toklåga straff.

Självfallet är det rimligt att se över straffen, det folk vänder sig mot är att man på egen hand delar ut ett andra straff.

Problemet är att det ena stunden är synd om en som sitter länge i fängelse och nästa gång förtjänar han det.

För ett år sedan hade TV4 ett reportage om en kille som satt inlåst i väntan på utvisning, utöver sin strafftid. Då beskrev det som omänskligt och fel. Bedömningen man gjorde då var att han var ytterst återfallsbenägen och därför höll honom inlåst. Ena stunden så ska de låsas in, nästa ska de släppas ut. Så det är relativt svårt att veta hur vi ska ha det verkar det som..
Citera
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:

Det handlar om att okontrollerade sexuella handlingar är som kryptonit för Stålmannen. Det värsta som en man kan råka ut för (tror han tills livet visar sin verkliga skuggsida) är att hans kvinnliga partner varit otrogen med en annan. Det får vissa att försöka ta livet av både partner och konkurrenten.

Ingen vill bli våldtagen, så jag förstår traumat hos kvinnor. Det är ju oerhört mycket ovanligare att män bli »överfallsvåldtagna«.

Sedan är det naturligtvis så att NL:s seriebrottslighet, där han höll ett helt samhälle i skräck under åtskilliga år, är exceptionellt i sitt slag. Han är ingen »vanlig« våldtäktsman.
Citera
Medlem
Godlesss avatar
Citat:

Att han är svensk?
Att medelsvensson på något vis kan identifiera sig med honom? (Han var ju trots allt på ytan en "vanlig familjefar", till skillnad från de missbrukare/yrkeskriminella/invandrare, osv som brukar stå för dylika brott. I folks allmänna medvetande, åtminstone.)
Att han försöker återvända till samhället, och inte står utanför det, som nyss nämnda grupp?
Citera
2015-08-22, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fribbä
Det här är ju din personliga åsikt. Är det den personliga åsikten som ska styra om golfklubban ska fram eller inte? Fan, kanske ska plocka fram golfsettet och börja skipa min skräddarsydda personliga rättvisa! Nu kör vi!

Ja, det är där vi hamnar om inte staten tar sitt ansvar.

Vi räknar med att staten/rättsväsendet ska sköta brott och straff. Om de inte gör det, då kvarstår endast pöbeljustis, med alla de problem det för med sig.

Bästa sättet att undvika svingade golfklubbor är att staten ger fan i att släppa ut serievåldtäktsmän och låta dem komma åter till det område där de begick sina brott.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in