2015-08-22, 22:19
Medlem
TrotsTrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Propsyk
Jag tror inte att de som inte bodde i umeå under åren när hagamannen var aktiv förstår hur illa det var. Kvinnor var genuint rädda att gå ensamma utomhus.

När nu rätten påstår att han avtjänat sitt straff, att han automatiskt har sonat sina brott för att ett patetiskt litet antal år har gått, då har de fel. Det spelar ingen roll vad det står i juridikens paragrafer. Hagamannen har inte sonat sina brott.

En bekant i från Umeå sa att överfallslarm var årets julklapp och att kvinnor fick billigare taxi. Det säger en hel del.
Citera
2015-08-22, 22:19
Medlem
genushexans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Inte bra alls. Även om det var väntat och förståeligt (även om jag inte tror det var ett brottsoffer som höll i golfklubban). Men vi kan inte acceptera hämndkultur här i Sverige. Vi är väl inte Albanien heller. Efter avtjänat straff ska man i möjligaste mån ha klarat av sin skuld till samhället.
Varför är det "inTe bra"? VET DU VAD HAGAMANNEN GJORDE MED SIDNA OFFER?
Senast redigerad av genushexan 2015-08-22 kl. 22:24.
Citera
2015-08-22, 22:20
Medlem
niczs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Så fyra inhyrda torpeder reste runt 350 km (ja, dom lär ha räknat med att åka tillbaka hem också) för att spöa honom; och den briljanta planen innefattade en golfklubba som vapen? Låter rätt korkat imho.

Ja, se ni svealänningar... Umeå-Övertorneå är över 40 mil, enkel väg.
Avståndet mellan Göteborg och Stockholm är några enstaka mil längre.
Senast redigerad av nicz 2015-08-22 kl. 22:39.
Citera
2015-08-22, 22:20
Medlem
Dock synd att om dem nu var 4 personer, att dem inte gav Nickeponken lite egen medicin och offrade sig för att ta hans oskuld där bak. Då skulle jag inte ens ha behövt fundera kring problematiken i detta.
Citera
2015-08-22, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Äcklas över pöbelmentaliteten här i tråden. Ja, jag har både en dotter och en son och önskar inte att någon av dem ska våldtagas.

Men vad fan, vi bor ju inte i Somalia eller Amerika på 1800-talet? Här har vi en rättsordning som innebär att om "Hagamannen" är frisläppt så ska han inte bli överfallen av pöbeln.

OK, jag anser att straffet för våldtäkt är för lågt, och Niklas borde sitta inne resten av sitt liv.

Men vad är nästa steg för er som stöder hatöverfallet mot Hagamannen? Vad ska hända med IKEA-negern enligt er? Ska han strimlas i små bitar med en kniv?

Håller med dig, det är inte acceptabelt att misshandla folk kors och tvärs..

Är det någon som man ska vara arg på så är det politikerna som har drivit fram de låga straffen..
Tråkigt nog är folk inte konsekventa i sin kritik, ena året är det en våldtäktsman som ska utvisas som sitter inlåst för man anser att han är för farlig att släppa ut. Då skriker alla att det är omänskligt och synd om den stackars killen. Nästa gång när de släpper ut en våldtäktsman så är det ett jävla liv, han borde vara inlåst.. Man blir rent av trött..

Och det är samma folk som skriker varje gång...
Citera
2015-08-22, 22:23
Medlem
Gbg-Smokes avatar
Roligt med er som sitter och klagar på att det som har hänt nu är fel. Men när han var ute och våldtog då jävlar då skulle han allt få smaka på sin egen medicin!!

Så jävla typiskt svenskar att tycka synd om såna här människor. Det är ni som har bidragit med dom underbara korta straffen i fängelse.
Senast redigerad av Gbg-Smoke 2015-08-22 kl. 22:27.
Citera
2015-08-22, 22:24
Medlem
substitutes avatar
finns nog inget annat folkslag som skulle tycka synd om en våldsknullare än svenskar. nåja om någon känner gm eller gärningsmännen så skicka pm. bidrar gärna med stöd.
Citera
2015-08-22, 22:24
Medlem
Bodickers avatar
Är personligen emot det här. Han har avtjänat sitt straff och vi kan inte ha en pöbel som går loss på frisläppta människor.
Citera
2015-08-22, 22:26
Medlem
Mikeyjamess avatar
Beroende på var slaget träffade, kan det innebära en personlighetsändring? Kan det sätta på ett Ed Gein-mode eller blir han fromm som ett lamm?
Citera
2015-08-22, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bodicker
Är personligen emot det här. Han har avtjänat sitt straff och vi kan inte ha en pöbel som går loss på frisläppta människor.

Pöbel? Och Hagamannen kallar du?
Citera
2015-08-22, 22:27
Medlem
SergeantPreppers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Haha, vilket land tycker du förtjänar detta monster isåfall?

Eritrea?

Den här händelsen har man ju bara väntat på,det var ju bara en tidsfråga.
Ett problem folk har med kräket förutom att han är fri innan sina 14 år och trots att kv sagt att risken för återfall i brott är hög tror jag är att idioten är så satans respektlös att han vill tillbaka till sina gamla trakter och kamske gå och småflina åt gammla offer han gnuggat dvärgkuken i samt att hans risl för återfall nog INTE uppskattas däruppe.
Nu vwt inte jag avstånd och så mellan umeå och där han blev smackad i planeten men vafan för mig är allt norr om stockholm norrland.
Citera
2015-08-22, 22:27
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gbg-Smoke
Roligt med er som sitter och klagar på att det som har hänt nu är fel. Men när han var ute och våldtog då jävlar då skulle han allt få smaka på sin egen medicin!!

Hur kan någon som lever i ett västsamhälle sedan typ år noll tycka att det är annat än fel? Då har man en rätt sjuk bild av rättsordning.

Misstänker att en god andel av de som tycker misshandeln är bra är vänsterpöbel, som gärna förstör och misshandlar meningsmotståndare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in