2015-08-22, 22:50
Medlem
ulvvfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Danello
vad pratar du om? finns det ingen grupp som organiserar sig emot feminismen? jag hoppas du vet att hela det moderna samhället med dess patriarkala maktstrukturer är uppbyggt för att trycka ner feministiska idéer och tankesätt.

Är du ett troll, precis innan var du på den andra sidan?

Är detta troll-lördag, vissa som har svarat känns aningen trollaktiga. Men okej, var ser jag detta motståndet mer konkret. Ge exempel. För det är ju bara att öppna en tidnng eller slå på tvn så kommer du få se en massa feministiskt propaganda varje dag, medens ingen i princip säger emot. Så¨vad är denna "moderna samhället med dess patriarkala maktstrukturer är uppbyggt för att trycka ner feministiska idéer och tankesätt." någonstans? De patriarkala makten obbar väldigt lustigt då de släpper fram så mycket propaganda för den andra sidan medens de själva är tysta.
Senast redigerad av ulvvf 2015-08-22 kl. 22:57.
Citera
2015-08-22, 22:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cygnus-X
Vilka patriarkala maktstrukturer?

Tycker du seriöst att dagens Sverige ger lika möjligheter åt alla könen? Du bör nog se över dina privilegier.
Citera
2015-08-22, 22:51
Medlem
Citat:
Tycker du seriöst att dagens Sverige ger lika möjligheter åt alla könen? Du bör nog se över dina privilegier.
Ge fakta bakom de patriarkala strukturerna.
Citera
2015-08-22, 22:53
Bannlyst
Citat:
Ge fakta bakom de patriarkala strukturerna.

Ge fakta för att solen finns! det är exakt samma sak. om någon vägrar öppna sina ögon så kan ingen få hen att se
Citera
2015-08-22, 22:54
Bannlyst
De flesta män är feminister, det vill säga dom är för jämställdhet. Folk som är feminister a la F!'s modell är ytterst få, så få att dom inte är värda att uppmärksamma.
Citera
2015-08-22, 22:56
Medlem
Citat:
Ge fakta för att solen finns! det är exakt samma sak. om någon vägrar öppna sina ögon så kan ingen få hen att se
Gladeligen

http://soho.nascom.nasa.gov/data/realtime-images.html

Grymma bilder tagen av satelliten SOHO.
Citera
2015-08-22, 22:59
Bannlyst
Citat:
Gladeligen

http://soho.nascom.nasa.gov/data/realtime-images.html

Grymma bilder tagen av satelliten SOHO.

och här har du en grym bild tagen på Snömannen. jättebra bevis du lade fram, verkligen

http://www.reviewjournal.com/sites/default/files/field/media/web1_abominable-snowman_0.jpg
Citera
2015-08-22, 23:02
Medlem
Citat:
och här har du en grym bild tagen på Snömannen. jättebra bevis du lade fram, verkligen

http://www.reviewjournal.com/sites/default/files/field/media/web1_abominable-snowman_0.jpg
Genom att utöva viss källkritik så anser jag att det finns fog att tro på att NASA inte hittat på solen, för det vore ju väldigt överambitiöst av dem att faktiskt sätta upp en sol-liknande himlakropp som de presumtivt skulle lurat mig med tidigare idag.

Empirisk bevisning för snömannen har jag ännu inte träffat på, men jag håller möjligheten öppen att den kan finnas någonstans.
Citera
2015-08-22, 23:06
Bannlyst
Citat:
Genom att utöva viss källkritik så anser jag att det finns fog att tro på att NASA inte hittat på solen, för det vore ju väldigt överambitiöst av dem att faktiskt sätta upp en sol-liknande himlakropp som de presumtivt skulle lurat mig med tidigare idag.

Empirisk bevisning för snömannen har jag ännu inte träffat på, men jag håller möjligheten öppen att den kan finnas någonstans.

hur kommer det sig att du har så stort förtroende för en dunkel amerikansk lobby-organisation som har ertappats med att ljuga tidigare, men fortfarande inte kan se vad som sker framför dina ögon i samhället du lever i?
Citera
2015-08-22, 23:07
Medlem
ulvvfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dukater
Jag tippar på att det kan handla på rädsla. Bygg en organisation och helt plötsligt är du kvinnohatare.

Precis som Sverigedemokraterna. MINSKA invandringen för att rädda Sverige.

Idioter hör - "Vi skall starta koncentrationsläger. För vi hatar invandrare"

Och sen blir man tårtad, hotad, blir kallade för rasist. Och får andra föremål på scen. Resten av befolkningen tycker att det är toppen och det var rätt av personen som gjorde det.

Jag har läst lite punkter av partiet. Jag har inte tagit reda på djupare information, men om sidan nu stämde.

Så står det bland annat om att KVINNOR skall vara först på massa olika fronter.

Kommer inte ihåg i vilka punkter det var.

Men i ett exemepl - "Så länge du inte är en kvinna eller barn, så skall vården ha rätt att ge dig en långväntetid. Är du kvinna, skall du defintivt få hjälp som fort det går. Vården är skyldig till det!"

Nu vill jag understryka att jag tog det som ett exemepl.

Men det fanns ungefärliga sådana punkter...Är det inte lite av en manlig förakt?

Är det inte någon som ser det?!

Och sö säger de att Sverigedemokraterna är hemska. Vart fan är SD hemska egentligen?!

Det är ju F! Som är hemskt....

Om nu punkterna jag läste stämmer...

Jag håller fullständigt med dej om F!, men det är inte bara F! (även om det säger mycket om klimatet och maktstrukturerna i samhället att ett sådant parti är medias kelgris).

Du kan ha en bra i poäng i att det är rädsla för att bnli utpekad som kvinnohatare i still med att sd:are blir utpekade till att vara rasister. Men SD finns ändå, precis som det finns massvis med liknade och mer extrema grupper åt det hållet både i sverige och i världen. Medens det inte finns så mycket till motstånd till det manliga förtrycket. Så varför finns sd men inte ett mansparti som gör revolt emot matriarkatet?

En normal svensson vill inte bli kallad för rasist, men jag tror många unga killar inte bryr sig. De kan ses som tuffa och kan få mer fitta p.g.a det. Medens en kille som börja prata om hur tuffa kraven på män är etc, ses som en loser och de vill ingen kille ses som.

En tjej har ju andra könsroller, de kan ju vara ett offer och få högre attraktionsvärde som ett resultat av det, medens killes värde sjunker som en sten ner i botten, och den killen kan inte räkna med att få stöd av sina manliga kollegor för de är för upptagna med att imponera på tjejerna och försöker snarare utnyttja hans "svaghet" för att framhäva sig själva.
Senast redigerad av ulvvf 2015-08-22 kl. 23:12.
Citera
2015-08-22, 23:09
Medlem
Citat:
men fortfarande inte kan se vad som sker framför dina ögon i samhället du lever i?
Så enkelt att se och påvisa att ingen kan göra det
Citera
2015-08-22, 23:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ulvvf
Jag håller fullständigt med dej om F!, men det är inte bara F! (även om det säger mycket om klimatet och maktstrukturerna i samhället att ett sådant parti är medias kelgris).

Du kan ha en bra i poäng i att det är rädsla för att bnli utpekad som kvinnohatare i still med att sd:are blir utpekade till att vara rasister. Men SD finns ändå, precis som det finns massvis med liknade och mer extrema grupper åt det hållet både i sverige och i världen. Medens det inte finns så mycket till motstånd till det manliga förtrycket. Så varför finns sd men inte ett mansparti som gör revolt emot matriarkatet?

En normal svensson vill inte bli kallad för rasist, men jag tror många unga killar inte bryr sig. De kan ses som tuffa och få mer fitta p.g.a det. Medens en kille som börja prata om hur tuffa kraven på män är etc, ses som en loser och de vill ingen kille ses. En tjej har ju andra könsroller, de kan ju vara ett offer och få högre attraktionsvärde som ett resultat av det, medens killes värde sjunker som en sten ner i botten, och den killen kan inte räkna med att få stöd av sina manliga kollegor för de är för upptagna med att imponera på tjejerna och försöker snarare utynyttja hans svaghet för att framhäva sig själva.

du vet väl att feminismen strävar mot jämlikhet för samtliga könen och att de därför arbetar för att radera alla könsroller, även männens? du verkar väldigt negativt inställd till feminism men samtidigt verkar du stå nära oss ideologiskt. du kan ju öppna en bok och läsa på om vad vi står för innan du börjar att hata oss blint
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in