2015-08-22, 23:13
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Partners eller ej saknar samband med antifeminism. Enligt min 7-åriga erfarenhet på den antifeministiska banan.
Att vara fittiggare gör en biologiskt ovärdig/are på partnerskalan, än att vara genomtänkt i mansfrågor.
Viktigare för den personliga hälsan och socialt är nog att inte "sova, äta, jobba" mansrätt.

Jag tycker att det är dags. Vi behöver en ledare/företrädare som tål medialt hat och en seriös hotbild från vänsterextremister. AVFM sköter sig mycket föredömligt enl. mig, trots att jag ligger på MGTOW-spektrat av antifeminismen.

De flesta har flertalet lokala vänner som lätt skulle kunna ta en krogrunda och sprida tänkvärda posters. På lokala skalan finns massor att hämta från AVFM och försvenska...verkar enkelt och roligt i mitt huvud.
Citera
2015-08-22, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ulvvf
Jag håller fullständigt med dej om F!, men det är inte bara F! (även om det säger mycket om klimatet och maktstrukturerna i samhället att ett sådant parti är medias kelgris).

Du kan ha en bra i poäng i att det är rädsla för att bnli utpekad som kvinnohatare i still med att sd:are blir utpekade till att vara rasister. Men SD finns ändå, precis som det finns massvis med liknade och mer extrema grupper åt det hållet både i sverige och i världen. Medens det inte finns så mycket till motstånd till det manliga förtrycket. Så varför finns sd men inte ett mansparti som gör revolt emot matriarkatet?

En normal svensson vill inte bli kallad för rasist, men jag tror många unga killar inte bryr sig. De kan ses som tuffa och kan få mer fitta p.g.a det. Medens en kille som börja prata om hur tuffa kraven på män är etc, ses som en loser och de vill ingen kille ses som.

En tjej har ju andra könsroller, de kan ju vara ett offer och få högre attraktionsvärde som ett resultat av det, medens killes värde sjunker som en sten ner i botten, och den killen kan inte räkna med att få stöd av sina manliga kollegor för de är för upptagna med att imponera på tjejerna och försöker snarare utnyttja hans "svaghet" för att framhäva sig själva.

Bara en sådan sak som att föra en diskussion om mansrollerna i det offentliga utrymmet. Ta den ifrån feministerna, d.v.s. samtliga opinionsbildare mm.
Mansrollen är något för män att diskutera i det ofentliga utrymmet, inte feminister.

Edit:
Man behöver ej fylla offerrollen, det går att vara arg över orättvisor t.ex. Är det ok för Svenska män att vara arga? Bör vi vara arga?
Kärringar som känner sig hotade av arga män, är ju även hotade av ett enkelt ifrågasättande och på senare tid bara en mansblick... Bara där har vi en bra början.
Senast redigerad av Tangentinkontinens 2015-08-22 kl. 23:47.
Citera
2015-08-22, 23:39
Medlem
akehodells avatar
Efter murens fall delade de svenska kommunisterna upp sig i ett antal delar så att de kunde fortsätta sin marsch mot den proletära revolutionen.
En av dessa delar är feminismen som inte är ett dugg intresserade av jämlikhet utan bara drivs av en vilja att förstöra samhället med sin fittkommunism.
Några andra delar är grönsakskommunisterna som kapade miljöpartiet och gjorde om miljöpartiet till ett i stort sätt kommunistiskt parti som skiter högaktningsfullt i miljön så länge de kan driva sin extremvänster politik.
Det så kallade vänsterpartiet är bara vänster till namnet, de är kryptokommunister som har bytt namn på pappret men inte politik i realiteten utan driver samma sjuka politik som ledde fram till gulag, pol pot, DDR, Berlinmuren, ockupationen av Östeuropa (glöm inte Ungern -56/Prag -68).
Vänsterpartiet har inte gjort upp med allt spel under täcket de sysslade med ända fram till muren föll, alla politruker som åkte på "studieresor" till Berlin, Polen och Moskva för att bli indoktrinerade i den rätta läran.
Resor som finansierades av diverse obskyra ungdomsorganisationer men som i realiteten betalades av KGB.
Alla dessa smygkommunister bör tigas ihjäl och måste bekämpas med alla medel innan de förstör samhället helt och hållet.
Citera
2015-08-23, 12:09
Medlem
Citat:
Alla dessa smygkommunister bör tigas ihjäl och måste bekämpas med alla medel innan de förstör samhället helt och hållet.

Hur ska det gå till. De har ju kontroll över stora delar av massmedia

Män skulle organisera och även kvinnor för att bryta kommunisternas makt över media.
Citera
2015-08-23, 12:10
Medlem
_Dante_s avatar
Det behövs inte! Det är inget som helst HOT mot oss i egenskap att "vara män". Samhället fungerar så att de är dem som GÖR saker i praktiken blir de som bestämmer och förändrar.
Sen spelar det ingen roll om du har en kuk eller fitta mellan benen. Vill Gamle Bettan i Storuman starta det NYA IKEA och har skillsen och drivet att göra det så är det bara att sätta igång. Det står ingen MAN och hindrar henne!
Vad hela feminismen handlar om är att vi MÄN ska "Curla" vägen för kvinnorna så att det ges ett sken av att "DE KAN SJÄLVA"... SAMTIDIGT som de vill sänka oss män till en lägre nivå ! Det blir lite som att spela sällskaps-spel med ett barn och låta det få vinna bara för att! Och sedan låta det springa till mamma och berätta att det vann över pappa

Feminismen är ett TOTALT onödigt begrepp men är ingenting annat än det heller. Ett onödigt ord bara.
Man kan ju undra varför denna forumdelen heter "Feminism OCH Jämnställdhet" .
Vill inte "feminister" påskina att ALLTING feminismen handlar om är just jämnställdhet??
Iofs tycker jag det är BRA att det delas upp i två olika begrepp eftersom det är två helt skilda saker enlig mig, jag är FÖR jämlikhet men vill inte förknippas med feminismen.
Men hade feministerna ett ärligt och trovärdigt uppsåt så skulle det räcka att kalla sig "jämnställdhetsivrare" eller något? "Backa Jämnlikheten kanske" ?

Feminism = En knippe gnällkärringar! - - - - Jämnlikhet = Någonting självklart och bra!
Citera
2015-08-23, 12:25
Medlem
Svenska män gillar att bli förnedrade?
Citera
2015-08-23, 13:21
Medlem
Mooons avatar
Det här hade varit intressant om du utvecklade.

Citat:
Enligt mig så är typ alla religioner en gammal form av feminism, då det är fokus på familjen och de har mycket sexmoraler, vilket har gynnat kvinnan inte mannen. Sedan vet jag inte hur det besvara min frågeställning.
Citera
2015-08-23, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _Dante_
Det behövs inte! Det är inget som helst HOT mot oss i egenskap att "vara män". Samhället fungerar så att de är dem som GÖR saker i praktiken blir de som bestämmer och förändrar.
Sen spelar det ingen roll om du har en kuk eller fitta mellan benen. Vill Gamle Bettan i Storuman starta det NYA IKEA och har skillsen och drivet att göra det så är det bara att sätta igång. Det står ingen MAN och hindrar henne!
Vad hela feminismen handlar om är att vi MÄN ska "Curla" vägen för kvinnorna så att det ges ett sken av att "DE KAN SJÄLVA"... SAMTIDIGT som de vill sänka oss män till en lägre nivå ! Det blir lite som att spela sällskaps-spel med ett barn och låta det få vinna bara för att! Och sedan låta det springa till mamma och berätta att det vann över pappa

Feminismen är ett TOTALT onödigt begrepp men är ingenting annat än det heller. Ett onödigt ord bara.
Man kan ju undra varför denna forumdelen heter "Feminism OCH Jämnställdhet" .
Vill inte "feminister" påskina att ALLTING feminismen handlar om är just jämnställdhet??
Iofs tycker jag det är BRA att det delas upp i två olika begrepp eftersom det är två helt skilda saker enlig mig, jag är FÖR jämlikhet men vill inte förknippas med feminismen.
Men hade feministerna ett ärligt och trovärdigt uppsåt så skulle det räcka att kalla sig "jämnställdhetsivrare" eller något? "Backa Jämnlikheten kanske" ?

Feminism = En knippe gnällkärringar! - - - - Jämnlikhet = Någonting självklart och bra!

Precis... Feminismen som kontruktion måste hela tiden underhållas för att ej kollapsa. Deras viktigaste stöttepelare är vi män, våran skyddande natur. Deras största fiende, är de själva. Vilket är mycket roande. Över en kopp kaffe/te eller ett glas öl faller feministen platt inför en outbildad skepticistisk tanke och uteblivna stöd för den feministiska dubbelstandarden.

Kvinnor är olyckligare och osäkrare idag, än för 30 år sedan. Feminister förstår bevisligen inte kvinnor och kön etc.
Citera
2015-08-23, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zuluwanker
Svenska män gillar att bli förnedrade?

Bara generellt... Den repressionen som upprätthåller det förhållandet faller strax.
De som röstar på SD avskyr retoriken och ideerna de sociala rättvisekrigarna använder. Feminister och antirasister använder samma maktspråk för att hålla befolkningen på plats.
Befolkningen börjar bli imun mot den typen av repression. SD har i nuläget 25% stöd. Det stödet är ju inte antifeministiskt, men bygger ändå imunitet mot offerretoriken.
Citera
2015-08-23, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tangentinkontinens
De som röstar på SD avskyr retoriken och ideerna de sociala rättvisekrigarna använder.
Tycker inte det är speciellt stor skillnad. Ungefär samma brist på intellekt.
Citera
2015-08-23, 14:38
Medlem
Citat:
Varför är män så dåliga på att organisera sig? Det finns fortfarande trots all hjärntvättning ett stort motstånd emot feminismen och deras förtryckeri av män. Så varför organisera sig inte män emot detta?

Vad är din förklaring till detta?

Jag själv tror att det beror på 2 saker främst. Könsroller och partnersmarknaden. Män är uppfostrade till att ta skiten, kriga emot andra män och behandla kvinnan som en porslinsdocka. Medens kvinnan har den motsatta könsrollen, klaga mycket, se sig själv som ett offer, och se mäns värde i hur starka de är. Sedan då man addar att kvinnor har ett gigantiskt övertag på partnersmarknaden, så blir svårt för män att göra revolt.

För mig är en minst lika viktig fråga varför inte kvinnor tar samma strid. Framför allt med tanke på hur känslomässigt tomma feministkvinnor blir. Min gissning är att det bottnar i det psykologiska förtryck som feminismen nyttjar via politiken och som vidarebefordras via massmedier och kulturen.
Citera
2015-08-23, 15:15
Medlem
Tja, den här popfeminismen vi ser idag har ett grundligt inkört övertag i media, som de vet att utnyttja - den backas upp av redaktörer, tidningschefer och grindvakter och av de "script" och upplägg som gammelmedia älskar att köra på. #prataomdet t ex möttes av noll kritik i MSM trots att det inte var så oerhört svårt att se att det 1) handlade om ett regisserat stycke propaganda, 2) gjordes för bestämda politiska syften, inte för att hjälpa fram några diskussioner i relationsfrågor (i alla fall var detta inte svårt att se om man grävde litet kring de personer det handlade om, men det jobbet gjordes ju inte i vanliga medier!). De som försökte påpeka detta blev refuserade eller pekade finger åt.

Svenska män är överlag inte så verbala i offentligheten, och det är en retoriskt otacksam roll att bråka med ett koppel högljudda, upprörda feministiska krönikörer med feta slagord som har betalt för att sitta och tycka, blogga och/eller posera på välexponerade tribuner i media (eller med halvbildade, högljutt populistiska politiker som Romson och Schyman). Du blir uppfattad som elaka farbrorn som vill ta ifrån barnen deras godis eller som magister Caligula som ska slå med rottingen i golvet, och efter några varv är man framme vid repliker som "varför försvarar du våldtäktsmännen? Jomenvisst, de står på samma sida som du!" eller "Har du slutat slå din fru?" i olika varianter - dvs repliker som bygger på den sortens tröjdragningsargument. Därmed kör man på i samma gamla hjulspår.
Senast redigerad av HepCat-X 2015-08-23 kl. 15:34.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in