2015-08-22, 22:38
Medlem
ulvvfs avatar
Varför är män så dåliga på att organisera sig? Det finns fortfarande trots all hjärntvättning ett stort motstånd emot feminismen och deras förtryckeri av män. Så varför organisera sig inte män emot detta?

Vad är din förklaring till detta?

Jag själv tror att det beror på 2 saker främst. Könsroller och partnersmarknaden. Män är uppfostrade till att ta skiten, kriga emot andra män och behandla kvinnan som en porslinsdocka. Medens kvinnan har den motsatta könsrollen, klaga mycket, se sig själv som ett offer, och se mäns värde i hur starka de är. Sedan då man addar att kvinnor har ett gigantiskt övertag på partnersmarknaden, så blir svårt för män att göra revolt.
Citera
2015-08-22, 22:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ulvvf
Varför är män så dåliga på att organisera sig? Det finns fortfarande trots all hjärntvättning ett stort motstånd emot feminismen och deras förtryckeri av män. Så varför organisera sig inte män emot detta?

Vad är din förklaring till detta?

Jag själv tror att det beror på 2 saker främst. Könsroller och partnersmarknaden. Män är uppfostrade till att ta skiten, kriga emot andra män och behandla kvinnan som en porslinsdocka. Medens kvinnan har den motsatta könsrollen, klaga mycket, se sig själv som ett offer, och se mäns värde i hur starka de är. Sedan då man addar att kvinnor har ett gigantiskt övertag på partnersmarknaden, så blir svårt för män att göra revolt.

Har du nån källa på att alla män är dåliga? eller är det bara taget ur luften för att passa din agenda? det är just det här som gör att många inte gillar er feminister.
Citera
2015-08-22, 22:43
Medlem
Inga vuxna människor går med i intressegrupper i syfte att springa runt och uppröra sig över obetydliga saker.
Citera
Medlem
Perfectscores avatar
Feminismen är satans verktyg till att förgifta mänskligheten. Vi måste vända oss till kristendomen och guds läror. Bara då kan vi göra motstånd mot djävulen och hans demoner.
Citera
Medlem
ulvvfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Danello
Har du nån källa på att alla män är dåliga? eller är det bara taget ur luften för att passa din agenda? det är just det här som gör att många inte gillar er feminister.

Haha, va? Jag menar inte att män är dåliga generellt på att organisera sig, utan dåliga på att organisera sig emot feminismen (förtrycket emot dem själva)! Bevis på det är väl att det inte finns någon direkt organiserat grupp emot feminismen.
Citera
2015-08-22, 22:45
Medlem
ulvvfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perfectscore
Feminismen är satans verktyg till att förgifta mänskligheten. Vi måste vända oss till kristendomen och guds läror. Bara då kan vi göra motstånd mot djävulen och hans demoner.

Enligt mig så är typ alla religioner en gammal form av feminism, då det är fokus på familjen och de har mycket sexmoraler, vilket har gynnat kvinnan inte mannen. Sedan vet jag inte hur det besvara min frågeställning.
Citera
2015-08-22, 22:46
Bannlyst
Citat:
Haha, va? Jag menar inte att män är dåliga generellt på att organisera sig, utan dåliga på att organisera sig emot feminismen (förtrycket emot dem själva)! Bevis på det är väl att det inte finns någon direkt organiserat grupp emot feminismen.

vad pratar du om? finns det ingen grupp som organiserar sig emot feminismen? jag hoppas du vet att hela det moderna samhället med dess patriarkala maktstrukturer är uppbyggt för att trycka ner feministiska idéer och tankesätt.
Citera
2015-08-22, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Danello
vad pratar du om? finns det ingen grupp som organiserar sig emot feminismen? jag skulle påstå att hela det moderna samhället med dess patriarkala maktstrukturer är uppbyggt för att trycka ner feministiska idéer och tankesätt.
Vilka patriarkala maktstrukturer?
Citera
Medlem
Perfectscores avatar
Citat:
Enligt mig så är typ alla religioner en gammal form av feminism, då det är fokus på familjen och de har mycket sexmoraler, vilket har gynnat kvinnan inte mannen. Sedan vet jag inte hur det besvara min frågeställning.

Männen kan inte organisera mot feminismen för att dom har vänt ryggen mot gud och hans läror. Dom låter djävulen hålla på fritt.
Citera
Medlem
Jag tippar på att det kan handla på rädsla. Bygg en organisation och helt plötsligt är du kvinnohatare.

Precis som Sverigedemokraterna. MINSKA invandringen för att rädda Sverige.

Idioter hör - "Vi skall starta koncentrationsläger. För vi hatar invandrare"

Och sen blir man tårtad, hotad, blir kallade för rasist. Och får andra föremål på scen. Resten av befolkningen tycker att det är toppen och det var rätt av personen som gjorde det.

Jag har läst lite punkter av partiet. Jag har inte tagit reda på djupare information, men om sidan nu stämde.

Så står det bland annat om att KVINNOR skall vara först på massa olika fronter.

Kommer inte ihåg i vilka punkter det var.

Men i ett exemepl - "Så länge du inte är en kvinna eller barn, så skall vården ha rätt att ge dig en långväntetid. Är du kvinna, skall du defintivt få hjälp som fort det går. Vården är skyldig till det!"

Nu vill jag understryka att jag tog det som ett exemepl.

Men det fanns ungefärliga sådana punkter...Är det inte lite av en manlig förakt?

Är det inte någon som ser det?!

Och sö säger de att Sverigedemokraterna är hemska. Vart fan är SD hemska egentligen?!

Det är ju F! Som är hemskt....

Om nu punkterna jag läste stämmer...
Citera
2015-08-22, 22:48
Medlem
Ducadreams avatar
Det är försent. Vi ska ta över.
Citera
2015-08-22, 22:49
Medlem
Rebell4evers avatar
Har inte tid, har ett jobb att sköta så kärringen kan köpa skor