2015-08-06, 19:40
Medlem
Tocadiscos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OleYeller
Inga problem för mig.

Tack & bock för det snabba svaret!
Citera
2015-08-14, 15:44
Bannlyst
Jag vill varna alla.. svenska spel poker är så sinnessjukt riggat så det finns inte. Aldrig varit med om liknande. Så sinnessjukt pinsamt är det.
Citera
2015-08-14, 16:27
Medlem
Tagelbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katapulten
Jag vill varna alla.. svenska spel poker är så sinnessjukt riggat så det finns inte. Aldrig varit med om liknande. Så sinnessjukt pinsamt är det.

Så intressant. Kan du utveckla?
Citera
2015-08-15, 11:00
Medlem
Realisten73s avatar
Citat:

Vansinnigt tjat om riggat hit och dit. Säger du samma sak när du vinner en pott? Vad tror du motståndaren tycker? Skriker han också rigg?
Varför i hela fridens namn skulle det vara riggat? Och vad skulle SvS tjäna på det?
Du har haft ett par badbeads, bara att acceptera. Min erfarenhet är att det är endast fiskar som skriker rigg så fort dom blir utdragna med AK mot 78.

Jag själv spelade av Björne61=) 3-4 fulla inköp igår. Tror du han skrev riggat i chatten?
Citera
2015-08-15, 11:36
Medlem
AA-suiteds avatar
Citat:
Att skrika rigg tyder på att du inte förstår hur poker fungerar. Om du inte förstår hur poker fungerar kan du nog inte vara så värst bra vilket leder till ännu mer förlust. Ta det i rigg- eller tilttråden nästa gång så slipper du oss jobbiga jäklar. Eller ännu bättre skriv det i ett word-dokument.
Citera
2015-08-20, 14:23
Medlem
Säger inte att det är riggat, men varför skulle en pokerklient inte kunna tjäna på rigg? Fler setups och att alla spelare får en bit av floppen eller brädan ger fler och större potter = mer rake åt klienten.

Sen kan man fortsätta attrahera den större fun player-massan om de ser poker som nollsummespel. Vilket det ser ut att vara i all ins i Svenska Spels turneringar när ingen drar dött utan hela tiden plockar upp färg- och stegdrag så det ser ut som det är flipp hela vägen.
Citera
2015-08-20, 14:30
Medlem
AA-suiteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av narcissist_
Säger inte att det är riggat, men varför skulle en pokerklient inte kunna tjäna på rigg?
För att det skulle kunna upptäckas med hjälp av statistik som alla pokerspelare med vett i skallen hämtar hem och sidan skulle därefter tvingas stängas ner. Det skulle även bidra till ett horribelt rykte för Svenska Spel, statens egna pokersida(!!!), som redan tjänar mer än de behöver. När fusk inom poker kommer ut kommer befolkningen tvivla på säkerheten i Svenska Spels andra utbud där de också tjänar gigantiska summor pengar. När sidan är garanterad att tjäna enkla pengar i varenda pott som spelas skulle det vara som ett skott, eller nej, som en handgranat i foten att försöka öka den skitlätta inkomsten på grund av girighet. Svenska Spels jobb inom poker är seriöst bara att ha sina servrar uppe. Lite media hit och dit men i stort sett inget mer.
Citera
2015-08-21, 10:38
Medlem
Tagelbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av narcissist_
Sen kan man fortsätta attrahera den större fun player-massan om de ser poker som nollsummespel. Vilket det ser ut att vara i all ins i Svenska Spels turneringar när ingen drar dött utan hela tiden plockar upp färg- och stegdrag så det ser ut som det är flipp hela vägen.

Märkligt resonemang. De tillfällen man stänger ner klienten i vrede och tänker att man aldrig mer ska spela detta skitspel är när man gått på pumpen mot en sämre hand.

Har man däremot spelat bort sej mot en bättre hand så tänker man att man ska spela bättre nästa gång.

Så skulle jag rigga pokerturneringar så skulle jag öka chansen att den starkaste handen vinner för att folk ska känna att det är rimligt det som händer. Om man spelar på SvS turneringar så brukar det också låta "SvS-rigg", "typiskt riggat" så fort det blir en dråplig hand som vänder på rivern.
Citera
2015-08-21, 20:48
Medlem
krutows avatar
Jag har spelat många år på sv spel och är vinnande, men senaste åren ser jag saker som aldrig hänt förr

Alltså; jag kan ej dra andra slutsatser än att staten medvetet riggar spelet för att få behålla fiskarna !!

Det är min absoluta uppfattning
Citera
2015-08-21, 21:42
Medlem
AA-suiteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krutow
Jag har spelat många år på sv spel och är vinnande, men senaste åren ser jag saker som aldrig hänt förr

Alltså; jag kan ej dra andra slutsatser än att staten medvetet riggar spelet för att få behålla fiskarna !!

Det är min absoluta uppfattning
Du har fel. Läs mitt inlägg där uppe.
Citera
2015-08-22, 14:02
Medlem
Skulle ni säga att nivån på spelet blir svårare ju högre upp i blindsen man går?

Stor skillnad mellan 0,50 - 1 och 1,2?
Citera
2015-08-29, 02:44
Medlem
keyboardwarri0rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Auxen32
Skulle ni säga att nivån på spelet blir svårare ju högre upp i blindsen man går?

Stor skillnad mellan 0,50 - 1 och 1,2?

Det finns såklart dåliga spelare som testar lyckan på alla nivåer, men eftersom majoriteten av motståndarna blir bättre ju högre upp du flyttar, blir resultatet i sin tur såklart att spelet blir svårare. Du kommer kunna vinna mer från dåliga spelare, men samtidigt kommer du förlora mer mot bra spelare.

0,50 och 1 är i genomsnitt betydligt enklare än 2. Min erfarenhet.
Senast redigerad av keyboardwarri0r 2015-08-29 kl. 02:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in