Citat:
Ursprungligen postat av
kurt-sune
Jag förstår mig fortfarande inte på idén att köpa bolag för en kortsiktig vinst. Vad som är mer intressant är hur det ska gå för FPC på längre sikt än ett år på sin höjd.
Och eftersom det händer så mycket inom teknikområdet är det svårt att göra en vettig bedömning av hur FPC kommer att gå om sig 5 år.
Köper jag istället aktier i Holmen så vet jag att jag kommer att få en hygglig utdelning och behöver inte oroa mig så mycket.
Och sedan kan man ju titta på hur de verkligt rika personerna agerar. Skulle de köpa FPC? Troligtvis inte...
Det är bara småsparare som lockas att köpa skiten och någon kommer att göra det alldeles för dyrt. Det är bara en tidsfråga.
Om du lägger ned tid och får fram det jag vet skulle du radera dina inlägg här. Du uttalar dig i något du inte är insatt i och då fallerar du totalt, det är problemet med dig.
Ola rollen är liten sparare, Magnus unger också och för en omsättning på 1-2mdr per dag säger det nog mer än att det är småsparare som investerar? Jag hade köpt resonemanget om vi hade ett par mln i omsättning men aktien omsätter ca 10-20% av totala omsättningen på börsen.
Enda jag kan hålla med dig om är upplägget bland sparar då många av oss ligger inne med allt. Med det jag vet är det ingen fara men som helt ny hade jag börjat med en mindre del och byggt upp eftersom man kommit in i den FA som finns.
Så det är 2 olika diskussionsämnen där jag står enig i den ena delen och dumförklarar dig i den andra.