2015-08-21, 18:53
Medlem
glimmandes avatar
C, V, MP, FP, KD, F! verkar ha sina hardcore-supportrar. De varken ökar eller sjunker. Så kommer de nog fortsätta guppa. Motsvarar knappt en tredjedel av väljarna. S kommer långsiktigt sjunka av förklarliga skäl. Men resan ned tar tid och de kommer fortsätta ligga över 20% för vem vet hur länge.

Moderaterna är däremot helt körda. De måste bryta med Reinfeldt-arvet och ta avstånd till honom. Men det varken kan eller vill elitmoderater göra då de fått sina positioner pga Nya Moderaterna-bullshit.

Politiken de för idag är det kanske 5-10% av röstarna som har intresse av. Resten av deras stöd beror på vaneröstande, sociala skäl och liknande. Fallet till ett tioprocentsparti tror jag kan gå rätt så snabbt. Många av dom som hoppar av M-sekten kommer gå till SD då övriga borgerliga partier lider av samma sjuka som M. Ser inga egentliga problem för SD att nå närmare 30% av rösterna. Trodde jag inte för nåt år sedan då jag förutsåg att SD skulle platåa runt 18% eller nånting.
2015-08-21, 18:56
Medlem
SmokeOns avatar
Den senaste tidens milstolpar (+20%, större än M, största parti, +25%, etc) har fått mig att acceptera den bittra sanningen:

SD måste ha minst 51% av väljarstödet.

Innan det sker finns det ingen garanti att vansinnet inom svensk politik kommer upphöra. Alla smärtgränser som skulle leda till tillnyktring har redan passerats. Den enda målgången som finns på riktigt är egen majoritet.

SD kan nå dit 2018. För redan nu betraktar MSM SD:s siffror med misstro och om de fnyser åt 25% så kommer de bara skratta när första OU på +30% dimper ner under hösten. Publiceringar och analyser av nya OU kommer fasas ut helt ur de PK-trogna mediaflödena under förevändningen att de ändå inte är trovärdiga.

Skygglapparna kommer bindas hårdare och tunnelseendet kommer intensifieras till en nivå som aldrig tidigare har skådat. Racet mot valdagen 2018 är redan igång och 7-klövern har kopplat ur samtliga av sina bromsar.
2015-08-21, 18:57
Avslutad
SD är här för att stanna! Sverigevänner, det är en ny tid vi har att vänta!!
Senast redigerad av Assault12 2015-08-21 kl. 19:00.
2015-08-21, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaospojken
Alexandra Pascalidou uttalar sig om SDs siffror...
https://www.youtube.com/watch?v=vWK681H_LgE
De pratar grötmyndigt om statistikvetenskapen utan att veta något, inte minst Pascalidou. Hur tror de att YouGov blivit ett stort internationellt undersökningsföretag om de levererar "låtsasstatistik" till sina kunder?
Visst man kan ha vissa frågetecken om de här webbpanelerna. Yougovs lär inte vara mer än drygt 40 tusen. Sentio har jag för mig använder någon annans som är i ett antal hundratusen.

Bilden som våra kändistyckare ger av sig själv när de sitter och masturberar sin egen godhet och förträfflighet i TV-sofforna blir allt sjaskigare och tarvligare.

Oavsett YouGov så är den allmänna trenden hos alla institut att SD växer så det knakar. De borde ta YouGov på största allvar, den trycker upp verkligheten i ansiktet på dem.
2015-08-21, 18:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeOn
Den senaste tidens milstolpar (+20%, större än M, största parti, +25%, etc) har fått mig att acceptera den bittra sanningen:

SD måste ha minst 51% av väljarstödet.

Innan det sker finns det ingen garanti att vansinnet inom svensk politik kommer upphöra. Alla smärtgränser som skulle leda till tillnyktring har redan passerats. Den enda målgången som finns på riktigt är egen majoritet.

SD kan nå dit 2018. För redan nu betraktar MSM SD:s siffror med misstro och om de fnyser åt 25% så kommer de bara skratta när första OU på +30% dimper ner under hösten. Publiceringar och analyser av nya OU kommer fasas ut helt ur de PK-trogna mediaflödena under förevändningen att de ändå inte är trovärdiga.

Skygglapparna kommer bindas hårdare och tunnelseendet kommer intensifieras till en nivå som aldrig tidigare har skådat. Racet mot valdagen 2018 är redan igång och 7-klövern har kopplat ur samtliga av sina bromsar.

Fortsätter 7-klövern på inslagen linje kommer SD att ha 50+ vid nästa val!!
2015-08-21, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glimmande
Moderaterna är däremot helt körda. De måste bryta med Reinfeldt-arvet och ta avstånd till honom. Men det varken kan eller vill elitmoderater göra då de fått sina positioner pga Nya Moderaterna-bullshit.

Politiken de för idag är det kanske 5-10% av röstarna som har intresse av. Resten av deras stöd beror på vaneröstande, sociala skäl och liknande. Fallet till ett tioprocentsparti tror jag kan gå rätt så snabbt. Många av dom som hoppar av M-sekten kommer gå till SD då övriga borgerliga partier lider av samma sjuka som M. Ser inga egentliga problem för SD att nå närmare 30% av rösterna. Trodde jag inte för nåt år sedan då jag förutsåg att SD skulle platåa runt 18% eller nånting.

Varför ska jag som M väljare byta till ett uppenbart vänsterparti som SD? De är klassisk gammal socialdemokrati med viss konservativ framtoning och då givet en uppenbart mer nationalistiskt agenda.

Visst, SD får sympatier för sin syn på brott och straff samt indvandringsfrågan. Men utöver det är de skräp. M behöver endast antaga en mer konservativ klassisk hållning i dessa frågor och man utklassar SD på alla andra plan. Därav borde M väljarna hålla sig kvar om bara M tar tag i frågorna två.
2015-08-21, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Busstation
Konstigt att ingen påpekat att dessa OU är så otroligt patetiskt dåliga förut. Måste ha blivit en dramatisk kvalitetsförändring senaste veckorna.
Vi får se vad de säger när Novus blir första telefoninstitut med SD över 20%, sannolikt blir det så nästa vecka. Sedan februari har de legat nära Inizio...

månad Inizio Novus
feb 14,8 15,0
mar 16,0 15,2
apr 16,4 15,8
jun 17,9 18,0
aug 20,8 ??,?

...och har nu haft paus i två månader och säger att förändringen är dramatisk, dock ej så dramatisk som YouGov. Så det måste bli 20+.

Om MSM angriper Novus trovärdighet kommer Sjöström att svara med hundra debattartiklar så de gör nog klokt i att låta bli.

Förr eller senare blir SD störst även i Novus eller Demoskop, även om det kan dröja. Då tvingas de acceptera vad de lyckades förneka bort den här gången.
2015-08-21, 19:09
Medlem
Oformads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av softboll
De pratar grötmyndigt om statistikvetenskapen utan att veta något, inte minst Pascalidou. Hur tror de att YouGov blivit ett stort internationellt undersökningsföretag om de levererar "låtsasstatistik" till sina kunder?
Visst man kan ha vissa frågetecken om de här webbpanelerna. Yougovs lär inte vara mer än drygt 40 tusen. Sentio har jag för mig använder någon annans som är i ett antal hundratusen.

Bilden som våra kändistyckare ger av sig själv när de sitter och masturberar sin egen godhet och förträfflighet i TV-sofforna blir allt sjaskigare och tarvligare.

Oavsett YouGov så är den allmänna trenden hos alla institut att SD växer så det knakar. De borde ta YouGov på största allvar, den trycker upp verkligheten i ansiktet på dem.

Slutsatsen är väl helt enkelt att man måste tillskriva "Dunning-Kruger-effekten" på alla idioter till journalister som uttalar sig om Yougovs undersökningar utan någon som helst aning om vad de snackar om.

"OMG, jag kan säga att en opinionsundersökning har en svaghet därför vet jag med säkerhet att den är sämre än en annan opinionsundersökning som uppenbarligen inte heller är perfekt - utan att ens ha försökt kvantifiera att svagheterna hos den ena på något sätt är större än de hos den andra så kan jag ändå dra denna slutsats....
- att svagheterna dessutom är helt beroende på populationens svarsbeteenden, som varierar med tiden, och därför gör det omöjligt att säga att den ena metoden är strikt bättre än den andra skiter jag fullständigt i för jag är JOURNALIST - JAG VET ALLT HELT UTAN ATT HA KUNSKAPER!!!!1111one"
Senast redigerad av Oformad 2015-08-21 kl. 19:25.
2015-08-21, 19:14
Medlem
lakritcs avatar
Ja, Yougovs siffror bör ju bli svåra att avfärda när Sentio och Inizio ger 23,4% respektive 20,8%. Det kan så klart inte uteslutas att dessa institut, några av de med bäst träffsäkerhet gällande SD, också blivit inkompetenta och oseriösa över en vecka eller så

Undrar vad som kommer sägas och göras när SD är uppe och nosar på 30%. Closing time för alla institut som då blivit värdelösa?
Senast redigerad av lakritc 2015-08-21 kl. 19:42.
2015-08-21, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Vi får se vad de säger när Novus blir första telefoninstitut med SD över 20%, sannolikt blir det så nästa vecka. Sedan februari har de legat nära Inizio...

månad Inizio Novus
feb 14,8 15,0
mar 16,0 15,2
apr 16,4 15,8
jun 17,9 18,0
aug 20,8 ??,?

...och har nu haft paus i två månader och säger att förändringen är dramatisk, dock ej så dramatisk som YouGov. Så det måste bli 20+.

Om MSM angriper Novus trovärdighet kommer Sjöström att svara med hundra debattartiklar så de gör nog klokt i att låta bli.

Förr eller senare blir SD störst även i Novus eller Demoskop, även om det kan dröja. Då tvingas de acceptera vad de lyckades förneka bort den här gången.

Det blir väldigt intressant. Att svensken blir mer blyg på telefon är ingen hemlighet. Därav har väl SD konstant underskattats av telefonintervjuföretag men prickats in bättre av webbpaneler.
2015-08-21, 19:17
Medlem
egentligenotroligts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LameBull
Ni som röstar på SD, tror ni på fullaste allvar att SD kommer att kunna återställa Sverige? SD är endast ett sk "Controlled opposition parti"

Så klart att SD kommer att "leverera" annars lär en väldigt stor del av deras väljare bli besvikna, för då kan dom ju återgå till det gamla partiet, som inte heller "levererade".

De andra partierna håller på att avskaffa sig själva!

Heja SD!
2015-08-21, 19:22
Medlem
JoeDevolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glimmande
C, V, MP, FP, KD, F! verkar ha sina hardcore-supportrar. De varken ökar eller sjunker. Så kommer de nog fortsätta guppa.

Det som har diskuterats här på Flashback i åratal, kommer att diskuteras på Facebook innan jul. Då kommer det att ta hus i helvete! Finns inte en chans att DÖ överlever sin 2-årsdag. Jag satsar 10 sekiner på att de kastar in handduken i mars nästa år. Vilka de är har jag däremot ingen aning om.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in