2015-08-21, 18:15
Medlem
shogun-rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Vi är nu raskt på väg in i ett läge där etablissemanget helt enkelt sågar siffrorna. Man "vägrar tro" att SD kan vara så här stora. På bara en kort tid så har både Sentio och YouGov sågats, trots att de tidigare var respekterade och faktiskt en av de bästa på att mäta opinionen och SD.

Det är helt enkelt total förnekelse som pågår.

Kan bli ett smärtsamt uppvaknande 2018

Även om det är ett tag ditt förstås.
2015-08-21, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol

Citat:

Ursprungligen postat av Kaospojken

Alexandra Pascalidou uttalar sig om SDs siffror...
https://www.youtube.com/watch?v=vWK681H_LgE

Hon inser väl att arbetsmarknaden inte ser speciellt ljus ut för henne när SD tar makten.

Jag tror hon bävar över risken att bli repatrierad till sitt bankrutta hemland, nu när dödsknarkarrasistnazistfacisterna nosar på maktens finrum.

Åh, tänk den dag hon går ut med att "Jag emigrerar om SD får över 30%"... Jag kommer gratis volutera och dela ut SDmaterial dag och natt för att få det att infrias!
På tal om önskelöften - någon som hört Lundell spelas på radion på sistone?
Senast redigerad av oingoboingo 2015-08-21 kl. 18:21.
2015-08-21, 18:18
Medlem
orvar2014s avatar
Mycket tjafs om mätmetoden.. Och "facit" i Sverige visar att dom var bra på att skatta stödet i valet, medans MSM fokuserar på mellanstadieresonemang kring urval.

Men... vad ingen tycks fråga sig kring metoden med webbpaneler är hur det ser ut internationellt? Vad visar erfarenheter och forskning kring den här typen av undersökningar för resultat? Rimligen borde metoden används ofta under de senaste åren i många olika länder.. En självklar fråga för riktiga journalister att gräva lite i med tanke på debatten, så det är ganska självklart att ingen svensk informationspräs.. jag menar journalist har undersökt saken..

Någon som sitter på mera info eller länkar?
Senast redigerad av orvar2014 2015-08-21 kl. 18:23. Anledning: stavfel
2015-08-21, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egenintresset
Hur gör man en schysst rättvisande opinionsundersökning?

Du får titta på de institut som mätt SD bäst nära valen och se hur de gör. De har bevisligen den schysstaste rättvisaste metoden.
Senast redigerad av Sisoedaersoet 2015-08-21 kl. 18:23.
2015-08-21, 18:23
Medlem
Durgas avatar
Det är mycket man inte förstår och får att gå ihop.
Varför denna upprördhet över en riktning i folkviljan ? dessutom från människor som ideologiskt ska befinna sig på folkets sida, i deras värld borde ju varje folklig resning vara av godo.
Är det så illa att allt är yta, läpparnas bekännelse och man
är sig självt nog.
Ett korthus är ett korthus är ett korthus.(och just nu blåser det)
Inte utan att man undrar hur det är fatt med demokratisynen och vad som komma skall om inte folkviljan passar.

Läst några kommentarer angående fega undfallande svenskar som gjort mej förbannad , till det vill jag bara tillägga att svensken har genom historien valt sitt styrelseskick och det innebär att vi genom val avsätter och tillsätter våra företrädare.(kallas civiliserat om någon undrar)
Hur vi har uppnått denna status av utveckling är det många som behöver fråga sig både personer och länder.
Ni ska väl inte inbilla er att den rätten har tillfallit oss gratis
Nu är vi ett läge för avsättning och skulle folkviljan inte respekteras så kan ni återkomma ni som pratar om undfallande och mesiga svenskar.
2015-08-21, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Durga
Det är mycket man inte förstår och får att gå ihop.
Varför denna upprördhet över en riktning i folkviljan ? dessutom från människor som ideologiskt ska befinna sig på folkets sida, i deras värld borde ju varje folklig resning vara av godo.
Är det så illa att allt är yta, läpparnas bekännelse och man
är sig självt nog.
Ett korthus är ett korthus är ett korthus.(och just nu blåser det)
Inte utan att man undrar hur det är fatt med demokratisynen och vad som komma skall om inte folkviljan passar.

Läst några kommentarer angående fega undfallande svenskar som gjort mej förbannad , till det vill jag bara tillägga att svensken har genom historien valt sitt styrelseskick och det innebär att vi genom val avsätter och tillsätter våra företrädare.(kallas civiliserat om någon undrar)
Hur vi har uppnått denna status av utveckling är det många som behöver fråga sig både personer och länder.
Ni ska väl inte inbilla er att den rätten har tillfallit oss gratis
Nu är vi ett läge för avsättning och skulle folkviljan inte respekteras så kan ni återkomma ni som pratar om undfallande och mesiga svenskar.

Tror media för det första är i förnekelsestadiet (var det för övrigt inte något tråd som visade alla stadier?)

För det andra tror jag att man nu vill ge övriga partier lite andrum att ändra sin politik (vilket jag betvivlar att de gör). Snart ska du se att även svensk DDR-media vaknar upp. Som sagt, vilka stadier var det nu igen?
2015-08-21, 18:30
Medlem
WhySoCheerioss avatar
När/om SD kliver in som sittande regering efter valet, kommer det nog låta såhär....

https://www.youtube.com/watch?v=UJS3a20rUVM
2015-08-21, 18:32
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Det är helt enkelt total förnekelse som pågår.

Ja, det är anmärkningsvärt tafflig hantering av snart arbetslöshetsdrabbade låtsasjournalister.
Tondövheten är slående.
Senast redigerad av Nostradumbass 2015-08-21 kl. 18:41.
2015-08-21, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oingoboingo
Jag tror hon bävar över risken att bli repatrierad till sitt bankrutta hemland, nu när dödsknarkarrasistnazistfacisterna nosar på maktens finrum.

Detta är bara guld Tack!
2015-08-21, 18:43
Medlem
zorzes avatar
Sitter på mobilen , det vore bra om någon kunde gå in på yougov.se och ta kopia på delar av texten där yougov förklarar hur moderna webb baserade undersökningar går till.

"Om onlinepaneler och tillförlitligheten"...står det på yougov.se
2015-08-21, 18:44
Medlem
Så, OU-rävar, när tippar ni att SD är störst i en undersökning med "media-godkänt" urval? Innan årsskiftet med nuvarande utveckling?
2015-08-21, 18:44
Medlem
Busstations avatar
Konstigt att ingen påpekat att dessa OU är så otroligt patetiskt dåliga förut. Måste ha blivit en dramatisk kvalitetsförändring senaste veckorna.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in