2015-08-19, 21:07
Medlem
Cambijaos avatar
Real Madrid igår var inte så bra. Ronaldo missade flertal läge han skulle ha satt och Bale kändes lite desperat. Jese gjorde bra ifrån sig som striker dock.
Citera
2015-08-21, 18:46
Bannlyst
Snart då dags för första omgången. Börjar med Derby Sevilla mot Malaga. Hoppas och tror på Sevilla, dom gjorde en grym andra halvlek mot Barcelona i supercupen dock läcker ju försvaret enormt...

Så en 3-2 seger för sevilla eller liknande och målrik match räknar jag med
Citera
2015-08-21, 20:47
Medlem
Hittar inte en enda engelsk stream till matchen ikväll. Har sky slutat sända la liga?
Citera
2015-08-21, 20:48
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cambijao
Jese gjorde bra ifrån sig som striker dock.
Är Benzema skadad? Eller på väg bort?
Citera
2015-08-21, 21:01
Medlem
Cambijaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Är Benzema skadad? Eller på väg bort?
Skadad.

Citat:
Ursprungligen postat av borjeboy
Snart då dags för första omgången. Börjar med Derby Sevilla mot Malaga. Hoppas och tror på Sevilla, dom gjorde en grym andra halvlek mot Barcelona i supercupen dock läcker ju försvaret enormt...

Så en 3-2 seger för sevilla eller liknande och målrik match räknar jag med

Hoppas på Malaga, klubben och dess fans har varit med om mycket närmsta åren. Däremot hoppas jag alla andalusiska lagen gör bra ifrån sig. Det vackra Spanien och det enda riktiga Spanien.
Senast redigerad av Cambijao 2015-08-21 kl. 21:04.
Citera
2015-08-21, 21:13
Medlem
NirvanAs avatar
Någon som ska starta och hålla i tipstråd för la liga denna säsong?
Citera
2015-08-21, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Någon som ska starta och hålla i tipstråd för la liga denna säsong?
Det är väl tyvärr försent för sådant antar jag...
Citera
2015-08-21, 21:26
Medlem
KitabAlAzifs avatar
Citat:
Skadad.

Hoppas på Malaga, klubben och dess fans har varit med om mycket närmsta åren. Däremot hoppas jag alla andalusiska lagen gör bra ifrån sig. Det vackra Spanien och det enda riktiga Spanien.

Vill du förklara det där närmare?
Citera
2015-08-21, 21:47
Medlem
Cambijaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KitabAlAzif
Vill du förklara det där närmare?

Jag är aningen berusad och skriver från mobilen, men visst. Den riktiga spanska kulturen är från andalusien, den enda riktiga patriotism för Spanien befinner i Spanien. Förvisso i Madrid med, men inte med samma stolthet och inte alls samma passion för Spanien. Vi kan ta Cadiz som exempel vars karneval har skapat flera olika unika musikgenrar enbart genom att vara en festival.

Eller sån grej att Ramos väljer att ha Camaron skrivet på sin sko.

Andalusien är det riktiga Spanien.
Citera
2015-08-21, 22:12
Medlem
spruxers avatar
Okej. Nu är det inte roligt längre. Buset är över. När, snälla, när vet vi vem som kommer sända La Liga i denna säsongen? Vill säga upp mitt svindyra Cmore om det är så att de inte tänker förnya sina rättigheter.
Citera
2015-08-21, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spruxer
Okej. Nu är det inte roligt längre. Buset är över. När, snälla, när vet vi vem som kommer sända La Liga i denna säsongen? Vill säga upp mitt svindyra Cmore om det är så att de inte tänker förnya sina rättigheter.
Varför betala när det finns gratis streams med HD-kvalité ute på nätet?
Citera
2015-08-21, 22:34
Medlem
KitabAlAzifs avatar
Citat:
Jag är aningen berusad och skriver från mobilen, men visst. Den riktiga spanska kulturen är från andalusien, den enda riktiga patriotism för Spanien befinner i Spanien. Förvisso i Madrid med, men inte med samma stolthet och inte alls samma passion för Spanien. Vi kan ta Cadiz som exempel vars karneval har skapat flera olika unika musikgenrar enbart genom att vara en festival.

Eller sån grej att Ramos väljer att ha Camaron skrivet på sin sko.

Andalusien är det riktiga Spanien.

Intressant. Vi som är från norra Spanien, Asturias, närmare, i mitt fall, håller förstås inte med. Och tala om för folk från Segovia eller Salamanca, eller Cáceres eller Toledo, att andaluces har mer passion för landet än vad de har.

På sätt och vis förstår jag vad du menar, iom att folk från Andalucía har mer passion överhuvudtaget för saker och ting, men det stämmer inte riktigt till 100%.

Ramos, för övrigt, har Flamenco i blodet, så det är inte så värst konstigt, tycker jag. På samma sätt som det inte skulle vara det om, säg, Xavi skulle ha Serrat på sina skor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in