2015-08-21, 10:56
Medlem
För att göra slut på era funderingar.. NEJ hon är inte invandrarfientlig!

Skulle inte förvåna mig dock, om hennes agenda var att koppla ihop brottet med sin expojkvän.. Men det är rena spekulationer från min sida..

Och jag hoppas hon får utstå det värsta straffet av alla (för hennes del), att ingen man vill kännas vid henne. Mäns uppmärksamhet är denna tjejs livsluft, och därefter tyck-synd-om-mig.
Citera
2015-08-21, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FittJanne
Varför skulle hon vara invandrarfientlig?
Jag har inget bra svar faktiskt Man brukar bli nyfiken på huvudpersoner i en tråd och vill veta vad de har för intresse då, får man bättre syn för att kunna bedöma dem. Hela tråden blev en diskussion om invandrare (inte hennes fel). Jag tyckte det var intressant att hon gillade Zlatan och det pekar på att hon själv åtminstone inte är invandrarfientlig som majoriteten av kommentatorerna i den här tråden är.
Senast redigerad av matematiker 2015-08-21 kl. 11:10.
Citera
2015-08-21, 12:45
Medlem
Star Witnesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baertling
Och den lilla petitessen att om hon eller någon annan falskanmälare lyckats sätta dit någon oskyldig person som därigenom hade fått sitta ett par år på kåken; den ska vi bara bortse ifrån?

Kanske är jag dåligt påläst men finns det ens någon som pekats ut eller anklagats? I så fall är det givetvis en HELT annan femma. Just nu verkar det inte ens finnas någon agenda bakom till skillnad från ex vis "slöjmisshandeln" eller "samemisshandeln" och liknande bluff och båg-fall.
Citera
2015-08-21, 12:49
Medlem
hur fungerar det med försäkringar? om en ngn blir våldtagen, överfallen el liknande, har man då en egen försäkring så kan man ju få ut ersättning från den. isåfall borde väl detta fall även kunna gå under försök till ekonomiskt bedrägeri
Citera
2015-08-21, 13:37
Medlem
No.90-Kleists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChalupaBatman
Att Emelie Jälkebo ljuger och försöker få uppmärksamhet är inget nytt. Listan över allt hon gjort kan göras lång! Och eftersom jag har sett vad hon är kapabel till på nära håll så tycker jag inte ens synd om henne.
Kollade snabbt upp henne på Ratsit men hon verkar (redan) vara borttagen därifrån. Det är snabba ryck för att dölja identiteten märker jag.
Citera
2015-08-21, 13:40
Medlem
No.90-Kleists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sakletarn
hur fungerar det med försäkringar? om en ngn blir våldtagen, överfallen el liknande, har man då en egen försäkring så kan man ju få ut ersättning från den. isåfall borde väl detta fall även kunna gå under försök till ekonomiskt bedrägeri
Det beror väl på om hon aktivt försökt ta ut ersättningen.
Citera
2015-08-21, 13:48
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av No.90-Kleist
Kollade snabbt upp henne på Ratsit men hon verkar (redan) vara borttagen därifrån. Det är snabba ryck för att dölja identiteten märker jag.
Hon hade ju fått jobb i Norge som butikschef och sålt lägenheten så hon har väl flyttat redan? Vet inte hur fort det går innan man tas bort vid flytt utomlands.

Edit: Glömde det jag läste först i hennes timeline, nu ska hon till Falun på frisörutbildning istället.
Senast redigerad av Onkel-Ben-ny 2015-08-21 kl. 13:52.
Citera
2015-08-21, 13:51
Medlem
No.90-Kleists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Hon hade ju fått jobb i Norge som butikschef och sålt lägenheten så hon har väl flyttat redan? Vet inte hur fort det går innan man tas bort vid flytt utomlands.
När jag flyttade härom året stod min gamla adress kvar på Ratsit i någon/några veckor i alla fall. Fast jag flyttade inom Sverige.
Citera
2015-08-21, 14:02
Medlem
sephines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sakletarn

Finner man inga gärningsmän kan Brottsoffermynigheten gå in och betala en summa till den drabbade.
http://www.brottsoffermyndigheten.se/ersattning/brottsskadeersattning

Vet om ett fall i min bekantskapskrets där en kvinna blev våldtagen i en park där man aldrig kom fram till vem som hade gjort det. Då fick hon ersättning därifrån.

Tror dock summorna är lite för låga för att detta skulle ha varit den här lögnerskans motiv men det är svårt att veta saker om någon som man inte har någon som helst personkännedom om.
Citera
2015-08-21, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny

Edit: Glömde det jag läste först i hennes timeline, nu ska hon till Falun på frisörutbildning istället.

Hmm..trist historia....det kan vara mytomani...tjejen mår inte alls bra, det är säkert.
Citera
2015-08-21, 15:00
Medlem
khattuggares avatar
Citat:

?? Hon finns. Dock skriven i Vikmanshyttan i Dalarna.
Citera
2015-08-21, 15:32
Medlem
xposures avatar
15 poliser jobbar i ärendet som kunde ha lagts på annat istället.
Hon borde seriöst få grova böter för detta.

Citat:

Man kan inte ta bort sig själv från Folkbokföringen, för det krävs det att man har skyddade personuppgifter vilket är väldigt svårt att få utan att det ska ligga någon allvarlig hotbild mot henne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in