2015-08-29, 17:07
Medlem
HerrStorfurstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Langsdale
Bein Sports är riktigt bra, billigt dessutom. Jag kör det, iofs bor jag inte i Sverige atm men körde det förra året med VPN.
Dock får man köra det på mute på grund av deras usla kommentatorer. Brukar finnas lite acestreams till Sky sports som jag kör på.
Citera
2015-08-29, 22:20
Medlem
flashbackcoolingens avatar
Jag vill Se Madrid matchen idag, men alla free online streams som jag testat senaste tiden har varit så dåliga.

Jag tänkte köpa en pay per view (onödigt kanske) men inte ens det finns!

Någon som kan hjälpa mig??
Citera
2015-08-29, 22:29
Medlem
Cybereye303s avatar
Har nu provat FuboTV. Betyg 3/5 pga lite bristande bildkvalité och små störningar. Inte den skarpaste upplösningen. Men helt klart mer värt det än att fulstreama. Kräver en VPN-tjänst. Orkar inte recensera det närmare just nu.

Citat:
Ursprungligen postat av flashbackcoolingen
Någon som kan hjälpa mig??

Kolla din PM-inkorg.
Citera
2015-08-29, 23:15
Medlem
fredricoss avatar
Jag körde på laola1 och jag måste säga att jag är grymt imponerad! Riktigt bra bild, kanske inte riktigt i den HD-kvalitet som mina HD-kanaler via kabel-tv har men näst intill. Det flöt på riktigt bra och inte en enda gång frös bilden. Engelska kommentatorer. Jag kommer utan tvekan att fortsätta använda denna tjänst och anledningen till det är främst att det går att köra i mobilen. Jag har iphone och apple tv och airplay fungerade klockrent matchen igenom. 5 dollar i månaden plus 10 dollar i månaden för den VPN tjänst jag valde. Så knappa 130:- i månaden och det går säkert komma billigare undan antingen med en annan VPN (dock krävs det någon med många länder att välja mellan) eller genom att köpa 3 eller 12 månader direkt då kan man komma ner i 6.50 dollar i månaden på VPN. Det enda "dåliga" är att olika matcher är tillgängliga i olika länder. När jag tex kollade Sociedad - Sporting tidigare idag fungerade det att gå via en tysk ip men när jag skulle kolla barca använde jag en litauisk då den matchen inte var tillgänglig i tyskland. Det tar dock 10 sek att byta från tex tyskland till litauen med den VPN-lösning jag valde och där finns massvis med länder att välja mellan. Sen står det även under själva matchen vilka länder den är tillgänglig i och det brukar vara runt 10 st så det är bara att välja ett av dessa i VPN-tjänsten. Snabbt och smidigt.

+
Bra bild
Bra flyt
Inga frysningar eller avbrott
Engelska kommentatorer
Appar för iOS (och förmodligen android också)
Stöd för airplay direkt i appen
Ingen reklam
Går snabbt att dra igång en match när man väl har appen och vpn installerat

-
Att olika matcher är tillgängliga i olika länder men det löser en bra VPN-tjänst utan problem
Kan inte komma på någon annan nackdel alls med själva streamingtjänsten faktiskt. Det skulle isåfall vara att det kunde varit fler ligor tex PL eller Serie A men för under 50kr i månaden kan man inte begära mer.

Jag rekommenderar absolut denna tjänst, det var mycket bättre än jag hoppats på.

Hoppas att detta hjälper någon iallafall nu när ligan inte sänds i Sverige för tillfället. Är det någon som vill ha hjälp att kolla igång så är det bara att slänga iväg ett PM så hjälper jag er.
Citera
2015-08-30, 10:11
Medlem
sebastian_s avatar
Fubotv fungerade inte för mig utan att bilden blev seg och hackig. Efter ett dygns krig mot flashspelare,grafikkort och annat trevligt gav jag upp och provade Sling tv. Det är en amerikansk tjänst. Jag var tvungen att uppge en amerikansk adress och ställa in min blackvpn på USA. Men nu fungerar det iallafall utan problem. Tyvärr visar de bara ett par serie a matcher i veckan på de kanalerna som ingår(resten på deras extrakanaler), men desto fler la liga matcher(vad jag har kunnat luska ut hittills). Idag visas exempelvis roma-juventus men sen blir serie a förpassat till en extrakanal och sevilla-atletico visas istället. Det är 30 dagars free trial och sen är priset 10 dollar i månaden.
Citera
2015-08-30, 13:06
Medlem
fredricoss avatar
Jag gjorde en lång och utförlig recension på laola1 igår där jag berättade hur jag upplevde det. Tyvärr plockades mitt inlägg bort för att det skulle röstas om det var reklam eller inte. Jag vet inte varför, har lagt mycket tid på detta igår och ville dela med mig av resultatet precis som ni som provat fubotv och sling. Men det fick jag visst inte så om någon undrar något om tjänsten jag provade får ni skicka PM. För att undvika missuppfattningar: jag tänker inte göra reklam på PM heller utan endast berätta om hur jag upplevde tjänsten.
Citera
2015-08-30, 13:50
Medlem
Cybereye303s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredricos
Jag gjorde en lång och utförlig recension på laola1 igår där jag berättade hur jag upplevde det. Tyvärr plockades mitt inlägg bort för att det skulle röstas om det var reklam eller inte. Jag vet inte varför, har lagt mycket tid på detta igår och ville dela med mig av resultatet precis som ni som provat fubotv och sling. Men det fick jag visst inte så om någon undrar något om tjänsten jag provade får ni skicka PM. För att undvika missuppfattningar: jag tänker inte göra reklam på PM heller utan endast berätta om hur jag upplevde tjänsten.

Det är ju lite konstigt om vi inte får utvärdera de tjänster vi är väldigt nöjda med.

Tack vare det här strulet med rättigheterna har jag fått upp ögonen för utländska, billiga tjänster. Troligen väljer jag den som du recenserat samt en någorlunda billig vpn. Finns gratis men sådana har rykte om sig att va osäkra.
Citera
2015-08-30, 16:39
Medlem
Citat:
Så den var så bra?
Jag fulstreamade Barcamatchen.
Citera
2015-08-30, 21:12
Medlem
fredricoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cybereye303
Det är ju lite konstigt om vi inte får utvärdera de tjänster vi är väldigt nöjda med.

Tack vare det här strulet med rättigheterna har jag fått upp ögonen för utländska, billiga tjänster. Troligen väljer jag den som du recenserat samt en någorlunda billig vpn. Finns gratis men sådana har rykte om sig att va osäkra.
Det tycker jag med, vi fick ju fritt fram att diskutera streams här och istället för att alla ska köpa varje tjänst och utvärdera den själv så är det ju bara bra om vi går ihop och utbyter information om de olika tjänsterna istället så vi alla kan se la liga så smidigt som möjligt.

Jag håller med dig, jag har tidigare försökt hitta info om utländska streams bal under copa america som inte heller sändes i sverige men jag har inte hittat något vettigt. Men nu efter tips härifrån har jag hittat något som jag är nöjd med och då vill man ju dela med sig då jag själv minns hur frustrerad jag var under copa america. Just VPN kan jag inte mycket om så kanske finns där billigare än den jag hittade och isåfall kan man ju byta om någon tipsar om en billig och stabil variant=)

Citat:
Ursprungligen postat av Vladicanski
Så den var så bra?
Jag fulstreamade Barcamatchen.
Haha, vågar väl knappt kommentera det men det är ju tur folk läser mellan raderna
Jag har med fulstreamat innan men det som stör mig är att det ibland kan ta tid att hitta en stream som fungerar bra och sen kanske man inte har programmet som krävs på den datorn man ska använda osv osv, har flera gånger missat de första 15-20 min av matchen pga detta. Sen är det ju ofta kommentatorer på ryska och flexibiliteten att kunna se det i telefonen verkar inte finnas, iallafall inte om man har iOS. Men visst, det är gratis så man ska inte klaga Jag valde doc tv4play premium sport för 299:- när la liga var tillgängligt där just för stabiliteten och flexibiliteten men nu går det ju tyvärr inte längre så de blir att säga upp det när allsvenskan är slut. Tycker allt är så dåligt skött av tv4-gruppen. Inte det faktum att dom inte köpt rättigheterna för det är ju en prisfråga men just deras brist på information till trogna kunder. Två trådar på deras forum som ifrågasatte varför det stod på deras hemsida att la liga ingick plockades bara bort utan att dom gav svar på frågan eller tog bort den missvisande informationen. Nu är den borta men ersättning borde utgå till alla de som köpt tjänsten då det står att la liga ingår och så stod det under hela första omgången i ligan. Tidigare har jag också blivit irriterad då det enligt deras hemsida ingick "det bästa från spanska cupen" och när det var finaldags och jag loggade in så fanns inte finalen där och efter att ha ringt kundtjänst fick jag till svar att dom inte har rättigheterna för finalen. Killen på kundtjänst var ganska sur men fick ju tillslut hålla med om att "det bästa ur spanska cupen" är ganska missvisande när den allra "bästa" inte ingår. Jag tycker dom har tveksam marknadsföring och jag tycker också att priset borde justeras då dom tappat både serie a och la liga (iallafall hittills) men kunderna får ändå betala samma pris. Just det här med dom raderade trådarna utan svar har lett till att jag inte längre vill vara deras kund då jag inte tycker man behandlar betalande kunder på detta vis.
Citera
2015-08-31, 00:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cybereye303

Använd inte Hola eller vad den heter.
Citera
2015-08-31, 01:11
Medlem
Nu är det ju landslagsuppehåll. Då tycker man att det borde lösas tills nästa omgång eftersom det är 2 veckor.

Börjar lacka på att inte kunna se La Liga nu.
Citera
2015-08-31, 09:25
Medlem
Citat:

laola1 har ingen Serie A vad jag förstått, korrekt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in