Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-08-12, 10:22
  #15685
Medlem
Citat:
Polisen slog till mot Hells Angels

Citat:
Det var under den tidiga onsdagsmorgonen som polisen slog till i en räd mot mc-klubbens lokal norr om Uppsala.
Två personer greps vid tillslaget och flera beslag gjordes, däribland vapen, dopingmedel och misstänkt stöldgods, enligt uppgifter till Expressen.

http://www.expressen.se/nyheter/poli...-hells-angels/
Citera
2015-08-14, 12:21
  #15686
Medlem
Citat:
Åtta personer greps efter polisens tillslag mot Hells Angels i Uppsala tidigare i veckan.
Nu har alla släppts fria – men misstankarna kvarstår, enligt uppgifter till Expressen.

Citat:
Enligt uppgifter till UNT.se var de gripna två personer i 60-årsåldern, en person i 50-årsåldern och tre i 30-årsåldern. Den kvinna som greps är i 20-årsåldern.
Nu har anhållandena hävts av åklagaren – men misstankarna kvarstår och förhoppningen att få dem fällda för brott är goda, enligt uppgifter till Expressen.

http://www.expressen.se/nyheter/grip...angels-slapps/
Citera
2015-08-15, 12:37
  #15687
Medlem
Kylklampens avatar
Kan det ligga något i detta:

https://m.youtube.com/watch?v=5s0Nc9D_DrI
Citera
2015-08-17, 18:21
  #15688
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av redoattposta
http://www.vancouversun.com/Sister+G...038/story.html

3 medlemmar i Hells Angels Kanada misstänks för brutalt överfall på 41-åring i Grekland. De ska alla tre varit fulla och tidigare under kvällen både uppträtt provocerande och vandaliserat.

Har rättegången varit?
Citera
2015-08-19, 12:01
  #15689
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krapulant
Du är hjärndöd. Klart han är pank. Varför betalar han annars inte sina skulder, det är ju bara några millar? Nu kan han inte komma till Sverige utan att bli punktmarkerad av kronis och snuten utan är hänvisad till Thailand som är ett riktigt jävla rövhål. Hade han bott kvar i Sydafrika eller bott i Spanien, Portugal eller något liknande så hade någon kanske trott på dina sagor. Men inga kriminella europeer med litet pengar att tala om bor i Thailand. Du kanske lurar dig själv men ingen annan.


Ja TM har fått problem med myndigheterna och dom har jagat han i flera år och det sista dom kan försöka ta han på är samma sätt som dom försökte ta Al Capone på. Vad TM har och inte har vet bara TM och så skall det förbli med, vad ni alla tror och spekulerar i så kommer TM att landa på fötterna igen för han har många vänner som hjälper till och ställer upp för han så att han skulle gå och samla burkar kan ni ju bara glömma.
Citera
2015-08-19, 17:17
  #15690
Medlem
Krapulants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av judge365
Ja TM har fått problem med myndigheterna och dom har jagat han i flera år och det sista dom kan försöka ta han på är samma sätt som dom försökte ta Al Capone på. Vad TM har och inte har vet bara TM och så skall det förbli med, vad ni alla tror och spekulerar i så kommer TM att landa på fötterna igen för han har många vänner som hjälper till och ställer upp för han så att han skulle gå och samla burkar kan ni ju bara glömma.
Jag tror inte att Al Capone behövde samla burkar efter att myndigheterna satte dit honom men han var inte särskilt nöjd med fångenskapen och levde ett skitliv tills han dog. Och jämfört med AC är Möller en obetydlig liten lus. Nu har han hamnat i rövhålet Thailand och alternativet till det är ett liv i relativ misär i Sverige. Men han har säkert en och annan polare som kan sticka till honom några gubbar när han vill känna sig glassig och framstående. Lucky bastard!!
Citera
2015-08-19, 17:41
  #15691
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Krapulant
Jag tror inte att Al Capone behövde samla burkar efter att myndigheterna satte dit honom men han var inte särskilt nöjd med fångenskapen och levde ett skitliv tills han dog. Och jämfört med AC är Möller en obetydlig liten lus. Nu har han hamnat i rövhålet Thailand och alternativet till det är ett liv i relativ misär i Sverige. Men han har säkert en och annan polare som kan sticka till honom några gubbar när han vill känna sig glassig och framstående. Lucky bastard!!


Varför tror du alltid det värsta?

Bara för att han inte betalar in några miljoner? Det är av den enkla anledningen att han inte vill betala.

Han kommer leva exakt det liv han gjort tidigare. God mat och dryck. Torka sig i arslet med tusenlappar. Resa vart och när han vill.

Han har jävlats med myndigheter hela sitt vuxna liv. Och kommer givetvis inte sluta nu

Det är bara önsketänkande från din sida att han lever fattigt.

Och att du tror att fogden stövlar in på restaurangen och stoppar hans lyxmiddag är ju bara fjantiga fantasier som helt saknar substans.

Att han inte kommer skriva ett nyköpt hus i sitt eget namn är ju löjligt enkelt att komma förbi..
Citera
2015-08-19, 19:49
  #15692
Medlem
Krapulants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Money4life
Varför tror du alltid det värsta?

Bara för att han inte betalar in några miljoner? Det är av den enkla anledningen att han inte vill betala.

Han kommer leva exakt det liv han gjort tidigare. God mat och dryck. Torka sig i arslet med tusenlappar. Resa vart och när han vill.

Han har jävlats med myndigheter hela sitt vuxna liv. Och kommer givetvis inte sluta nu

Det är bara önsketänkande från din sida att han lever fattigt.

Och att du tror att fogden stövlar in på restaurangen och stoppar hans lyxmiddag är ju bara fjantiga fantasier som helt saknar substans.

Att han inte kommer skriva ett nyköpt hus i sitt eget namn är ju löjligt enkelt att komma förbi..
Nu var mitt inlägg ett svar på litet tafatta funderingar kring tomburkar och Al Capone. Men som jag skrivit förut så är TMs vistelse i Thailand fullt bevis för att han är fattig. Ingen med stålar vill bo där och det gör att det är en plats för bottenskrapet. Det finns ju ingen som ens påstår något annat. Och naturligtvis är det inga problem för TM att skriva ett hus i Sverige på någon annan, hans problem är att han inte har råd att köpa något hus i Sverige. Jag har sett sjukt många tecken de senaste åren på att det går starkt utför när det gäller TMs tillgångar. Har någon sett ett enda tecken på en kurva som pekar uppåt eller ens plant?
Citera
2015-08-20, 08:40
  #15693
Medlem
Från artikel ur VF:
"Först friades HA-toppen från misstankar om inblandning i Värmlands Finanshärvan.
Nu får han 100 000 i skadestånd."
http://www.vf.se/nyheter/karlstad/ha...0-i-skadestand
Citera
2015-08-20, 10:30
  #15694
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Krapulant
Nu var mitt inlägg ett svar på litet tafatta funderingar kring tomburkar och Al Capone. Men som jag skrivit förut så är TMs vistelse i Thailand fullt bevis för att han är fattig. Ingen med stålar vill bo där och det gör att det är en plats för bottenskrapet. Det finns ju ingen som ens påstår något annat. Och naturligtvis är det inga problem för TM att skriva ett hus i Sverige på någon annan, hans problem är att han inte har råd att köpa något hus i Sverige. Jag har sett sjukt många tecken de senaste åren på att det går starkt utför när det gäller TMs tillgångar. Har någon sett ett enda tecken på en kurva som pekar uppåt eller ens plant?


Det är ju bara du som tycker att han är fattig för att han har hus i Thailand. Varför skulle man inte vilja bo i thai som miljonär? Det finns massor av miljonärer och kändisar som har fina hus i thailand.

Det är enbart dina personliga tankar om saken. Och det gäller inte som regel för resten av världen.

Vad har du sett mer för tecken?

Medans du sitter och gissar kan jag komma med fakta. T.M lever precis som förut. Guld, fina middagar. Reser vart och när han vill. /egna ögon
Citera
2015-08-20, 11:09
  #15695
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Money4life
Det är ju bara du som tycker att han är fattig för att han har hus i Thailand. Varför skulle man inte vilja bo i thai som miljonär? Det finns massor av miljonärer och kändisar som har fina hus i thailand.

Det är enbart dina personliga tankar om saken. Och det gäller inte som regel för resten av världen.

Vad har du sett mer för tecken?

Medans du sitter och gissar kan jag komma med fakta. T.M lever precis som förut. Guld, fina middagar. Reser vart och när han vill. /egna ögon

Skiter i er debatt men du verkar inte ha stor koll på Thai. Som utlänning "äger" du inte mycket i Thailand, sen kan du fördjupa dej lite i vad arvtagaren säger skall ske när han får makten, han är inte direkt utlännings vänlig om man säger så.
Thailand är eller var en trevligt semesterort men that's it.

Så nu kan ni träta vidare barn.
Citera
2015-08-20, 13:02
  #15696
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av walka
Skiter i er debatt men du verkar inte ha stor koll på Thai. Som utlänning "äger" du inte mycket i Thailand, sen kan du fördjupa dej lite i vad arvtagaren säger skall ske när han får makten, han är inte direkt utlännings vänlig om man säger så.
Thailand är eller var en trevligt semesterort men that's it.

Så nu kan ni träta vidare barn.


Och vad fan har det med saken att göra?

Det vi diskuterar är om T.M är miljonär eller inte.

Och för att förlöjliga dig. Så kan jag meddela att pengar pratar i Thailand. Inga fåniga regler som du yrar om.

För övrigt så känner jag till dom regler du yrar om.

Förstår du själv varför du citerade mig? Saknar helt substans i denna disskution.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback