Citat:
Ursprungligen postat av
Pung
Alla de som kallat folk i tråden för foliehattar och frågat hånfullt varför ett opinionsinstitut skulle hålla SD:s siffror nere...
Ja, här har ni svaret... Yougov har blivit smutskastade hela morgon, kallats "helt värdelösa" i statlig radio, och inte en enda gång har någon från institutet själv fått uttala sig.
Intressant konstaterande!
Jag tror alla PK/7K/MSM redan vet och jag tror SD ligger högre egentligen så paniken nu är inte att SD kommit över 20% eller gick om M eller fick över 25% eller numera är Sveriges största parti utan paniken är kanske snarare att Pandoras ask är vidöppen och att de vet att "folket" ser det.
Oavsett om OI eller media medvetet eller omedvetet hållit SD nere så har det fungerat som ett slags
allt är lugnt det är bara några oroliga rasister som skränar eller
just det du var med om är ett vansinnesdåd men allt annat är bra och det
där låter ju helt sjukt, det kan inte vara sant och är det sant så har det blivit ett missförstånd, allt annat är bara bra.
Som jag skrev för någon dag sedan så tror jag att IKEA-morden väckte väldigt många. Två normala skötsamma svenskar, en illegal invandrare med två utvisningsbeslut som fritt rör sig, IKEA en vardag, varken statsminister eller någon i 7K verkar bry sig, bortförklaringar i media.
Jag tror också som andra i tråden att SD får över 30% under hösten. Vem vet de kanske till och med nosar upp emot 40% innan jul beroende på vad som sker i höstbudgeten/DÖ och på Ms partistämma.
Jag tror heller inte att folk proteströstar SD i OU och sedan faller tillbaka till 7K. Varför skulle tidigare tankar om det ha förändrats, snarare tvärtom tror jag.