2015-08-20, 08:48
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Separatisten
De är alla svaga ledare utan visioner.

Tror att S + M går ihop, då behöver de ödsla minst energi.

Men det kommer att dröja till dagen efter valet 2018 eftersom man inte vill tala sanning för sina väljare.

Det skulle få samma effekt som DÖ, dvs de skulle bli mindre tillsammans än SD ensamt. Att så uppenbart pissa väljarna i ögonen skulle lyfta fram SD till egen majoritet och även de som inte tror på det inser att S+M skulle förlora många riksdagsplatser och massor av partibidrag. Det skulle alltså kosta jobb och pengar för politikerna.
2015-08-20, 08:51
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FBerntsson
Det allra bästa vore om det blir uppror på M stämman och M+KD signalerar att man börjar samarbeta med SD. Sedan byter C+Fp sida till vänsterblocket så att vi får

Mp+V+Fi+Fp+C+S mot KD+SD+M

DÖ bryts och det blir stenhård oppositionspolitik på riktigt mot röran. Sedan internt kaos i regeringen och nyval som KD+SD+M blocket vinner. Helst med resultatet att Mp+V+Fi+C+Fp alla får 3.5% och försvinner.

Visst inte så troligt men man kan ju hoppas

Ja inte så det skulle vara en trevlig utveckling. Då skulle vi få en utmärkt regering efter nästa val. Utmärkt politik och det är lättare att ordna ett fungerande regeringssamarbete med med tre partier istället för fyra.
2015-08-20, 09:49
Medlem
Separatistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av William Haines
S och M är som olja och vatten. De går inte ihop.

Hur kunde då Decemberöverenskommelse gå igenom och Alliansen rösta på Socialdemokraternas budget?

Du lever kvar i historien, nu ska SD bekämpas fram till 2022.
2015-08-20, 10:31
Medlem
DjPuttes avatar
Denna undersökning ger inte jag mycket för då det INTE är en opartisk sådan dvs där man ringer slumpvis valda personer för fråga deras partisympati, Yuogov använder sig av en förvald grupp som anmält sig för detta och den är rätt missvisande!

Misstänker då SIFO + Novus brukar visa mer exakt och väl när dem kommer ligger SD mellan 5-10% under denna undersökning!
2015-08-20, 10:37
Medlem
Glauciuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Denna undersökning ger inte jag mycket för då det INTE är en opartisk sådan dvs där man ringer slumpvis valda personer för fråga deras partisympati, Yuogov använder sig av en förvald grupp som anmält sig för detta och den är rätt missvisande!

Misstänker då SIFO + Novus brukar visa mer exakt och väl när dem kommer ligger SD mellan 5-10% under denna undersökning!

Visst. Att Yougov och Sentio visade bäst resultat inför valet gällande just SD ger du väl blanka fan i.
2015-08-20, 10:50
Medlem
Hur låg Yougov till med prognoserna innan valet? Jämfört med sifo och Novus etc?
2015-08-20, 10:57
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte

Du menar att det inte kan bli fel exempelvis genom att det inte är slumpen som bestämmer vilka av de uppringda som svarar (endast runt hälften svarar) och att alla inte svarar ärligt på frågan?

YouGov hade SD under 10 procent i augusti 2014.
2015-08-20, 11:05
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gullegubben
Du menar att det inte kan bli fel exempelvis genom att det inte är slumpen som bestämmer vilka av de uppringda som svarar (endast runt hälften svarar) och att alla inte svarar ärligt på frågan?

YouGov hade SD under 10 procent i augusti 2014.
Om man ringer random som dem seriösa bolagen gör då ger det en bättre visning än en fast samlig personer!
2015-08-20, 11:08
Medlem
andersaanderssonas avatar
Jag noterar att F! i Yougovs senaste undersökning noterar 2,8 procent.

Där jag tidigare i denna tråd hävdat att Gudrun kommer in i nästa val.

Under förutsättning att inget händer henne.

2,8 procent är ingen dålig bas eller mängd kärnväljare mellan val.
2015-08-20, 11:09
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Separatisten
Hur kunde då Decemberöverenskommelse gå igenom och Alliansen rösta på Socialdemokraternas budget?

Du lever kvar i historien, nu ska SD bekämpas fram till 2022.

DÖ är givetvis korkat, MEN det betyder inte att S och M samarbetar "officiellt". De låtsas fortfarande vara oppositioner.

Men att gå ihop officiellt i ett samarbete? Det tror jag tar mycket.
2015-08-20, 11:13
Medlem
kyzyls avatar
Vet någon när sentios mättning kommer ut?
2015-08-20, 11:23
Medlem
Thunderaces avatar
Yugov låg nära mot vad valresultatet senare visade - det räcker för mig. Personligen svarar jag alltid MP när dom frågar mig. Kommer en följdfrågan varför, svarar jag alltid att miljön är det viktigaste vi har. Sen röstar jag SD. Resultatet blir kalldusch för MP - varje gång!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in