2015-08-20, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TRADING
Vad spelar det för roll hur det kommer se ut valet 2018 eller valet 2022?

Vid den tiden så kommer ni sverigedemokrater att skala bananer

100 tusen nya invandrare per år är 800 tusen nya invandrare år 2020. Räkna med att det finns redan ca 1,5-2 miljoner invandrare. Då är siffran redan ca 2,5 milj. Sedan gillar inte ni sverigedemokrater barn utan går runt med hundar vilket minskar er födelseantal. Ahmed däremot har minst 4-5 barn.

Ahmedpartiet 2030!!!!

Ni kan redan börja träna bananskalning mina söner

Vilka idioter som samlas här på fb

När svenskarna fått nog kommer pampen fram (slå upp det) och då kommer du ha käften full med bananer om du har någon hals att svälja med.

Ledsen att man faller till samma låga nivå men att folk som vi försörjt försöker förnedra oss är så patetiskt. Hoppas bara våra politiker får möjlighet att läsa tidigare inlägg. De borde ju åtminstånde bli bekymmrade för sina barn och barnbarn?
2015-08-20, 01:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Du menar att du väntar på en av de där mer pålitliga opinionsundersökningarna som haft betydligt större fel i alla val?

Ställer mig tveksam som sagt till självrekryterande webbpaneler. Det är lite som "Sverige Tycker" i Aftonbladet: vem som helst kan regga flera mail och rösta hejvilt.
2015-08-20, 01:58
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TRADING
Vad spelar det för roll hur det kommer se ut valet 2018 eller valet 2022?

Vid den tiden så kommer ni sverigedemokrater att skala bananer

100 tusen nya invandrare per år är 800 tusen nya invandrare år 2020. Räkna med att det finns redan ca 1,5-2 miljoner invandrare. Då är siffran redan ca 2,5 milj. Sedan gillar inte ni sverigedemokrater barn utan går runt med hundar vilket minskar er födelseantal. Ahmed däremot har minst 4-5 barn.

Ahmedpartiet 2030!!!!

Ni kan redan börja träna bananskalning mina söner

Vilka idioter som samlas här på fb
Opinionsundersökningen som just kom ser väldigt lovande ut, även om den skulle vara lite sockrad och från ett mindre undersökningsföretag så visar den uppåt och det är ju bra.

Visst spelar det viss roll hur det ser ut valet 2018, 22 osv. Det visar ju att folk vaknar, även om det kanske är försent ändå.

Du har en poäng i det du skriver, Ahemedpartiet, när Sverige är förstört som alla andra mussepiggländer så fortsätter du väl mot nya erövringar?

Du vet jag är så pass gammal att jag var med när det inte drog runt horder med apor som eldade bilar och kastade granater om nätterna i Sverige, men nu är det det nya Sverige som gäller..
2015-08-20, 02:08
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pirxz
Ställer mig tveksam som sagt till självrekryterande webbpaneler. Det är lite som "Sverige Tycker" i Aftonbladet: vem som helst kan regga flera mail och rösta hejvilt.

Men du ställer dig alltså mindre tveksam till undersökningar som om och om igen haft betydligt större fel?
2015-08-20, 02:35
Medlem
Nyheten tas emot med grov förnekelse av statsvetaren Karl Loxbo:

Citat:
Det är inte direkt förvånande, men samtidigt är det långt ifrån ett val och en hel del är säkert missnöjesyttringar som inte står sig i ett riksdagsval

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21279957.ab

------------------------

Lars Gylling, kommunikationschef på Yougov, säger till Expressen:

Citat:
Resultatet är något som man absolut inte kunnat tänka sig för två år sedan.

http://www.expressen.se/nyheter/undersokning-sd-ar-sveriges-storsta-parti/

Dom kunde ha frågat mig för redan tre fyra år sedan, så slapp dom bli så förvånade. Dock förtutspådde jag passagen 2016, men islam knackar nu även på Det Sovande Folkets bakdörr.
Senast redigerad av ImamReinfeldt 2015-08-20 kl. 03:01.
2015-08-20, 02:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Möllan63
Konstigt att MP ökar. Vad har de gjort för någonting bra?
Jag tror inte det handlar så mycket om vad MP har gjort som det handlar om vad MP inte har gjort. Har du sett till Åsa Romson på ett tag? Nej, inte jag heller. Därför går MP bra. Väljarna påminns ej om den härdsmältan och tror att allt är frid och fröjd.
2015-08-20, 05:47
Moderator
v50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hatt-Kaninen
Alla partiers siffror och siffrorna från juli inom parentes:

M: 21,0 (23,1)
C: 5,6 (5,7)
FP: 4,4 (4,9)
KD: 3,7 (4,2)
MP: 6,4 (5,7)
S: 23,4 (23,2)
V: 6,8 (6,8)
FI: 2,8 (2,6)
SD: 25,2 (22,1)

Bara MP och SD ökar verkar det som, alla andra sjunker eller står och stampar.

Så SD är största parti enligt yougov det lär bli dagens snackis misstänker jag.

Länk till artikeln

http://www.metro.se/nyheter/yougov-nu-ar-sd-sveriges-storsta-parti/EVHohs!MfmMZjCjQQzJs/
2015-08-20, 07:41
Medlem
Golonkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Möllan63
Konstigt att MP ökar. Vad har de gjort för någonting bra?
Det kan vara utflyktande Fi-väljare som återvänder, det kan också vara imbeciller som haft det regnigt på semestern och tror att det är klimathotets fel...
2015-08-20, 07:42
Moderator
Strix m/94s avatar
Partierna gör sina egna undersökningar, och sannolikt hade S detta "på känn" sedan en stund tillbaka, vilket delvis förklarar Löfvens tämligen offensiva framtoning i sitt sommartal. Det verkligt intressanta i denna undersökning på kort sikt är inte att SD blir störst utan att S och M inte är det. S har sedan ca 1917 vant sig vid att vara ohotat största parti. I enstaka opinionsundersökningar har M någon gång varit marginellt större, men aldrig lyckats växla in detta i att bli större i ett allmänt val. Närmast kom M i valet 2010, när det bara skilde några tiondels procent till S favör.

Så, för S är detta en förnedrande nedpetning till silverplats. För M är detta än värre, ty man har inte varit på bronsplats sedan valet 1979, då man övertog silverplatsen från C. På 70-talet skedde en omstöpning av borgerligheten som småningom etablerade M som ledande borgerligt parti, med två, sedan tre, mindre satellitpartier. Nu ser vi en omstöpning på gång där vi, som jag förutspått tidigare, under en period kan få tre konkurrerande partier strax över 20%. Det är således inte överraskande det vi nu ser, men hastigheten i det politiska landskapets förändring frapperar en aning. Jag hade nog inte trott att detta resultat skulle komma förrän närmare höstbudgeten.

Nu är frågan vad S och M gör. Kommer de att stillatigande se på när SD äter sig in i toppskiktet, kanske för att stanna där till nästa val, eller kommer man att vidta substantiella politisk åtgärder för att stoppa väljarförflyttningen? Det tycks i nuläget som att S och M har två alternativ, och båda kan man få mycket skäll för; antingen gå SD till mötes och börja föra delar av deras politik, eller fortsätta att glida runt planlös på sina respektive isflak som smälter allt mer under färden. Passivitet kan vara förödande för S och M just nu, men ingetdera av partierna leds av några tydliga ledarfigurer, så vad dessa förmår åstadkomma är ännu höljt i dunkel.
2015-08-20, 08:10
Medlem
Separatistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Passivitet kan vara förödande för S och M just nu, men ingetdera av partierna leds av några tydliga ledarfigurer, så vad dessa förmår åstadkomma är ännu höljt i dunkel.

De är alla svaga ledare utan visioner.

Tror att S + M går ihop, då behöver de ödsla minst energi.

Men det kommer att dröja till dagen efter valet 2018 eftersom man inte vill tala sanning för sina väljare.
2015-08-20, 08:24
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Separatisten
Tror att S + M går ihop, då behöver de ödsla minst energi.

Och förlora alla väljare?

S och M är som olja och vatten. De går inte ihop. Det bästa hade ju varit, istället för DÖ (vars förkortning blir mer och mer passande), att Alliansen hade splittrats och S hade samarbetat med C och FP.
2015-08-20, 08:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av William Haines
Och förlora alla väljare?

S och M är som olja och vatten. De går inte ihop. Det bästa hade ju varit, istället för DÖ (vars förkortning blir mer och mer passande), att Alliansen hade splittrats och S hade samarbetat med C och FP.

Det allra bästa vore om det blir uppror på M stämman och M+KD signalerar att man börjar samarbeta med SD. Sedan byter C+Fp sida till vänsterblocket så att vi får

Mp+V+Fi+Fp+C+S mot KD+SD+M

DÖ bryts och det blir stenhård oppositionspolitik på riktigt mot röran. Sedan internt kaos i regeringen och nyval som KD+SD+M blocket vinner. Helst med resultatet att Mp+V+Fi+C+Fp alla får 3.5% och försvinner.

Visst inte så troligt men man kan ju hoppas

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in