2015-08-18, 22:18
Medlem
Iofs perfekt om det kommer på Eurosport, då behöver jag inte CMore paketet.
Citera
2015-08-18, 22:44
Medlem
hp-sauces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flirk
Vilket?
Citera
2015-08-19, 09:09
Medlem
fredricoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flirk
Ja cmore har tagit överpriser ett bra tag nu. Bara sportpaketet ligger på 429:- per månad med kabel-tv och då är de som sagt bara sportkanalerna, deras filmkanaler ingår inte. Jag är dock intresserad av allsvenskan också men jag tror att även om cmore tappar la liga så kommer deras pris vara lika högt.

För något år sedan kollade jag upp alternativ via internet, alltså cmores egen streamingsida. Priset va på över 400:- per månad och deras HD sändningar var riktigt usla och deras standardkvalitet var ännu värre, gick knappt att kolla om man kopplade datorn till tvn... Viaplay hade glasklar bild och va över 150 kr billigare.
Citera
2015-08-19, 09:41
Medlem
Zog Ruless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredricos
Ja cmore har tagit överpriser ett bra tag nu. Bara sportpaketet ligger på 429:- per månad med kabel-tv och då är de som sagt bara sportkanalerna, deras filmkanaler ingår inte. Jag är dock intresserad av allsvenskan också men jag tror att även om cmore tappar la liga så kommer deras pris vara lika högt.

För något år sedan kollade jag upp alternativ via internet, alltså cmores egen streamingsida. Priset va på över 400:- per månad och deras HD sändningar var riktigt usla och deras standardkvalitet var ännu värre, gick knappt att kolla om man kopplade datorn till tvn... Viaplay hade glasklar bild och va över 150 kr billigare.

Cmore har riktigt usel kvalité på streaming. Köpte en match och den la sig på lägsta bildkvaliten och den laggade. År 2015 kan de inte erbjuda en vettig stream. Viaplay däremot åker fort upp till HD och stannar där.

Skulle vara jackpot om La Liga sändes på Viaplay.
Citera
2015-08-19, 10:59
Medlem
fredricoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zog Rules
Cmore har riktigt usel kvalité på streaming. Köpte en match och den la sig på lägsta bildkvaliten och den laggade. År 2015 kan de inte erbjuda en vettig stream. Viaplay däremot åker fort upp till HD och stannar där.

Skulle vara jackpot om La Liga sändes på Viaplay.
Precis, exakt så har jag också upplevt det. Sen skyller dom på kunden uppkoppling. Jag har 100mbit och en riktigt vass router som när jag mäter ger mig 95mbit ut. Bara för att överbevisa dom så provade jag med kabel också, 100mbit rakt in i datorn och precis samma dåliga resultat.

Ja la liga i viaplay hade varit det absolut bästa! Hoppas de kommer besked idag om hur det blir, nu är de ju bara två dagar kvar.
Citera
2015-08-19, 11:00
Medlem
Citat:
Precis, exakt så har jag också upplevt det. Sen skyller dom på kunden uppkoppling. Jag har 100mbit och en riktigt vass router som när jag mäter ger mig 95mbit ut. Bara för att överbevisa dom så provade jag med kabel också, 100mbit rakt in i datorn och precis samma dåliga resultat.

Ja la liga i viaplay hade varit det absolut bästa! Hoppas de kommer besked idag om hur det blir, nu är de ju bara två dagar kvar.

Jag tror inte Viasat är med i racet men skulle det vara så lyfter jag på hatten!
Citera
2015-08-19, 11:16
Medlem
fredricoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av texas.is.the.reason
Jag tror inte Viasat är med i racet men skulle det vara så lyfter jag på hatten!
Nej jag tror inte det heller egentligen. Tror det står mellan sbs och TV4-gruppen. Men jag skulle bli positivt överraskad om viasat skrällde till och plockade hem det.
Citera
2015-08-19, 11:18
Medlem
Citat:

det har dom sagt till mig också. kontrade med att printscreena samma allsvenska match på viaplay och cmore där skillnaden var total. då blev svaret att dom "ska undersöka det"
Citera
2015-08-19, 12:50
Medlem
4522s avatar
Ingen nyhet att TV4-gruppens streamingtjänster är marknadens sorgebarn. Även TV4 Play håller relativt låg nivå och har så gjort under en längre tid. Jag minns att det var kass även när jag bodde en vända utomlands, för typ fem år sedan. Samtidigt hoppas jag att Cmore tar något mer, för deras pris är högt som fan om man "bara" ska titta på Allsvenskan. Hockey går fetbort för mig.
Citera
2015-08-19, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cybereye303
TV4:s Patrick Ekwall meddelar via Twitter att Fotbollskanalen Europa läggs ner. Orsaken ska bl.a. vara rättigheter. Jag antar att C-more alltså har förlorat La Liga.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/sportitv/article21272643.ab
Fan vad sugigt. Det är så mycket skit på TV men de programmen jag vill se ska minsann läggas ner eller inte visas i svensk TV...
Citera
2015-08-19, 12:57
Medlem
bannaintekalasfilms avatar
Fan att man måste i framtiden sitta med skitstreamar och kolla på världens bästa fotboll!

Hoppas Eurosport köper upp det och börjar visa det.
Citera
2015-08-19, 15:42
Medlem
Glantons avatar
Det är sjukt bittert att ingen har köpt Serie-A rättigheterna (än).
Nu tror jag visserligen inte på det själv men OM Discovery networks köper dem vore det guld. Gillar Gusten Dahlin och Wilbacher som fan. Dessutom börjar det ju bli bra många svenskar i Italien nu också!
Att tv4 fortfarande visar franska ligan är ett pinsamt skämt, inget annat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in