2015-08-16, 19:23
Medlem
Hunden007s avatar
tv4 sport borde satsa på en rättighet.
Citera
2015-08-17, 11:11
Medlem
Som jag har förstått det står det mellan Tv4-gruppen och SBS. Skulle Tv4-gruppen ta hem det vet man aldrig i vilka kanaler/plattformar matcherna kommer att sändas. Blir det SBS som tar hem det hamnar det väl i Eurosport.
Citera
2015-08-17, 12:58
Medlem
fredricoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av texas.is.the.reason
Som jag har förstått det står det mellan Tv4-gruppen och SBS. Skulle Tv4-gruppen ta hem det vet man aldrig i vilka kanaler/plattformar matcherna kommer att sändas. Blir det SBS som tar hem det hamnar det väl i Eurosport.
Så har jag också förstått det. Tar TV4-gruppen la liga så tror jag att det blir fortsatta sändningar på cmore. Det enda som skulle få dom att sända det i andra lite billigare kanaler skulle vara om dom hade PL på cmore vilket inte lär hända. Blir det sbs så tror jag som du att Eurosport får stå för sändningarna. Förmodligen även med deras nya play-tjänst som det pratats om här som alternativ. Som det är nu så har man både allsvenskan och la liga i en hyfsat stabil (nu på senaste iallafall) play-tjänst för 299:- per månad. Frågan är nu, om TV4-gruppen tappar la liga, vad kommer det kosta för oss som fortsatt vill se allsvenskan? Skulle inte bli de minsta förvånad om det fortsatt är 299:- per månad trots att utbudet är betydligt svagare.
Citera
2015-08-17, 13:12
Medlem
hp-sauces avatar
4 dagar kvar
Citera
2015-08-18, 13:53
Medlem
Hakizhackes avatar
3 dagar kvar nu, hoppas att någon fixar det innan la liga börjar.
Citera
2015-08-18, 14:05
Medlem
hp-sauces avatar
Aftonbladet uppmärksammar problemet igen.
Citera
2015-08-18, 15:15
Medlem
sebastian_s avatar
Jag blir fruktansvärt trött på svenska folket och deras PL-fetish. För det är den som gör att tvbolagen handlar som de gör. Det är inte klokt att de två ligor som förra året gick bäst i europa inte har några rättigheter i Sverige. Om vi tar och tittar bakår har PL inte haft ett lag i cl-final på tre år och senast de hade någon på top 3 i balon d or var 2008. PL har inte europa-framgångarna, de har inte stjärnorna, de har inte atmosfären. Det engelska landslaget är uselt så de har knappt några europa eller världsmästare i sin liga. De spelar till största del i de tre senaste vms mästarländer. Italien,Spanien och Tyskland. Svenska spelare som lockar tv tittarna finns det knappast heller. Nä fyfan vad det här är skevt.
Citera
2015-08-18, 15:55
Medlem
Kongruensbojds avatar
Märkligt om Eurosport tar hem La Liga. Den kanalen har jag alltid förknippat med folklig men mindre kommersiell sport á la skidåkning olika stilar, samt obskyriteter som snooker och sumobrottning.

Vill man snacka TV och sporträttigheter rekommenderar jag "min" tråd här: (FB) Viasat Sport vs Cmore Sport: sportkanalernas kamp
Citera
2015-08-18, 16:35
Medlem
Hunden007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kongruensbojd
Märkligt om Eurosport tar hem La Liga. Den kanalen har jag alltid förknippat med folklig men mindre kommersiell sport á la skidåkning olika stilar, samt obskyriteter som snooker och sumobrottning.

Vill man snacka TV och sporträttigheter rekommenderar jag "min" tråd här: (FB) Viasat Sport vs Cmore Sport: sportkanalernas kamp

den har väl inget med rättigheter och göra?

är väl en tråd och vilken kanal är bäst?
Citera
2015-08-18, 17:30
Medlem
Cybereye303s avatar
TV4:s Patrick Ekwall meddelar via Twitter att Fotbollskanalen Europa läggs ner. Orsaken ska bl.a. vara rättigheter. Jag antar att C-more alltså har förlorat La Liga.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/sportitv/article21272643.ab
Citera
2015-08-18, 17:34
Medlem
svulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cybereye303
TV4:s Patrick Ekwall meddelar via Twitter att Fotbollskanalen Europa läggs ner. Orsaken ska bl.a. vara rättigheter. Jag antar att C-more alltså har förlorat La Liga.

Såg artikeln, men gjorde inte den reflektionen. Men nu när du säger det, så ja. Så kan det faktiskt vara. Alternativt att de förlorar endera Serie A eller La Liga, samtidigt som SBS Discovery stryper highlights från Bundesliga. Då blir det lite tunt att bara kunna visa highlights från Ligue 1 och Serie A/La Liga av de fem stora ligorna.

Vad vi kan slå fast är att TV4 Gruppen åtminstone släpper en av de två.
Citera
2015-08-18, 19:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cybereye303

Hora också, man brukade se alla mål på söndagar :/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in