2015-08-19, 14:03
Medlem
afvongreves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moyses
När jag igår kväll var ute på HIT igår så sprang jag förbi en blond tjej tre, fyra gånger, jag häpnas verkligen över hur blåste svenska kvinnor är, hur i helvete vågar de ge sig ut ensamma på spåret på kvällen? Jag hade utan problem kunnat nitat henne i ansiktet så att tuppat av och sedan våldtagit henne, ingen hade kommit och stört. Det är helt otroligt hur oförsiktiga många kvinnor är, de borde tänka till, både en och en andra gång, innan de ger sig ut i spåret på kvällen.

Tjejer/kvinnor måste sluta med att skriva om sin politiska åskådning på Facebook. Det finns absolut ingen anledning att skriva om det på Facebook. Skriv om att du har bakat en sockerkaka, att du är gravid, eller nåt liknande. Och nr 2: sluta blondera håret!
Citera
2015-08-19, 14:09
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
Ser du bara tre vänner? Jag ser fler

Jag ser också bara tre kontakter (på linkedin).

Sedan listan på "Personer du känner/Personer har också besökt" med linkedinprofiler av blandad kompott (Uppsala universitet, företagsutbildningsföretag, karolinska institutet, sandvik etc). Det behöver iofs inte betyda något med dessa instiutioner/företag eftersom det mest visar vilka profiler som andra också sökt på, d.v.s. inte huvudprofilen själv nödvändigtvis.
Citera
2015-08-19, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Inget om utbildning, tidigare anställningar finns i hens linkedin-profil. Det är ganska ovanligt, eftersom man på linkedin generellt vill boosta sin CV så mycket det bara går.

Ej heller foto finns. Framgår "Stockholms län, Sverige" som regionstillhörighet.

(Men avsaknad av en välgräddad meritförteckning behöver som sagt inte betyda att hen är GM).
Men kanske betyder att han egentligen bara skrivit in att han jobbar med det utan att ha jobbat så mycket/alternativt vill jobba med det.
Citera
2015-08-19, 14:34
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Kan vara möjligt. På instagram finns närbilder på aircraft on ground (aog), så hen har nog åtminstone jobbat med detta åtminstone där & då. Enligt kartlänkningen på instagram lades bilderna upp i Thailand, ett av aog ser ut att tillhöra tui.

Bilderna tagna/uppladdade med några månaders mellanrum. Karthänvisningarna indikerar olika locations i Thailand, varav några - vad som på kartan ser ut att vara - i direkt anslutning till landningsbanan på Phuket int'l airport.
Citera
2015-08-19, 15:00
Medlem
Kenny Kuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrDeepThroat
Det känns väldigt obehagligt att springa där nu och speciellt i mörker. Innan har jag varit där seent och själv men skulle inte hända nu på ett tag. Tar med mig sällskap och även då kikar man ut i skogen efter skuggor och tänker vad man skulle göra om ngn hoppar ut. Kollar bakåt då och då. Känslan är att det är glest med folk ute när det blivit mörkt också... Ljustid är det folk i rörelse och folk hälsar mer nu.

Tack för svaret. Du menar att det är glest med folk ute i stadsmiljö när det blivit mörkt?

Citat:
Ursprungligen postat av WitheKnight
Ok, jag missade det, trodde att det handlade om DNA-registret med kända brottslingar. Fast jag förstår inte varför det skulle ta tid att göra en slagning mot spårregistret. Det innehöll ca 140.000 spår 2013. Det borde inte vara några som helst konstigheter att göra en sökning i en sådan databas. Som jämförelse finns det 51 miljoner inlägg på Flasback och det tar inte speciellt lång tid att göra en sökning.

Det går inte att jämföra med att söka på an fras på Flashback. Det är mycket större datamängder det handlar om. Mänskligt DNA tar upp typ två gigabyte. Ja du förstår...

Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Har för mig att du skrev tidigare att en körning mot spårregistret skulle ta lång tid, eller något sådant. Jag ifrågasätter inte att det stämmer, men vad bygger du det på? Hur går en sökning till spårregistret så att säga till, är det inte bara att mata in "DNA-uppgifter", och sedan sker sökningen automatiserat?

Jag har googlat på hur åklagare använder ordet "beröringspunkt" och jag kommer fram till att det aldrig har använts på det sättet du hävdar tidigare.
Senast redigerad av Kenny Kuk 2015-08-19 kl. 15:13.
Citera
2015-08-19, 15:48
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kenny Kuk
Jag har googlat på hur åklagare använder ordet "beröringspunkt" och jag kommer fram till att det aldrig har använts på det sättet du hävdar tidigare.

"Beröringspunkt" är vad jag vet inte en juridisk term. En åklagare använder det lite som hen vill.
Citera
2015-08-19, 17:10
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Kan du se hela hans profil? Dvs var han gått sin utbildning, var han jobbat osv?
Bara tre kontakter tyder väl på en ensamvarg.

Ang. att utbilda sig till flygplanstekniker så är det en gymnasieutbildning. Finns att välja på tåg- eller flygtekniker i Västerås bland annat.
Gissningsvis har han läst under sina tonår (måste inte, men mest troligt) och då är frågan var han var folkbokförd under de årtalen. Där han var folkbokförd läste han högst troligt till flygtekniker.

När det gäller få kontakter på LinkedIn så tänker jag att det inte nödvändigtvis betyder "ensamvarg". En del öppnar ett konto där och finner sedan inget nöje i att nyttja det särskilt mycket.
Citera
2015-08-19, 17:26
Medlem
Citat:
Bilderna tagna/uppladdade med några månaders mellanrum. Karthänvisningarna indikerar olika locations i Thailand, varav några - vad som på kartan ser ut att vara - i direkt anslutning till landningsbanan på Phuket int'l airport.
Länk till hans instagram?
Citera
2015-08-19, 17:28
Medlem
Vän till en vän till familjen har berättat att Ida var grovt misshandlat. Pinnar i alla kroppsöppningar så att föräldrarna inte fick se dottern för identifiering. En känd uteliggare/knarkare har setts cykla i panik från platsen rivandes sitt hår. P**i som han heter , har tydligen jagat några personer nära området, innan det som hände med Ida.
Citera
2015-08-19, 17:35
Medlem
Moysess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anna-erica
Vän till en vän till familjen har berättat att Ida var grovt misshandlat. Pinnar i alla kroppsöppningar så att föräldrarna inte fick se dottern för identifiering. En känd uteliggare/knarkare har setts cykla i panik från platsen rivandes sitt hår. P**i som han heter , har tydligen jagat några personer nära området, innan det som hände med Ida.
Polisen hade nog gripit Pasi om så var fallet, då han torde vara lätt att hitta.
Citera
2015-08-19, 17:37
Medlem
Moysess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Ang. att utbilda sig till flygplanstekniker så är det en gymnasieutbildning. Finns att välja på tåg- eller flygtekniker i Västerås bland annat.
Gissningsvis har han läst under sina tonår (måste inte, men mest troligt) och då är frågan var han var folkbokförd under de årtalen. Där han var folkbokförd läste han högst troligt till flygtekniker.

När det gäller få kontakter på LinkedIn så tänker jag att det inte nödvändigtvis betyder "ensamvarg". En del öppnar ett konto där och finner sedan inget nöje i att nyttja det särskilt mycket.
Ni har snöat in er på den här mannen, men han passar inte direkt in i gärningsmannaprofilen för den här typen av brott.
Citera
2015-08-19, 17:46
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anna-erica

Du har aldrig hört talas om viskningsleken, va?

Jag har svårt att tro att GM hann med att stoppa pinnar i alla kroppsöppningar när överfallet skedde bara ett stenkast från en motionsslinga. Här var det nog en kniv mot strupen som gällde.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in